Mijn dochter kreeg nooit grotere flessen dan 150cc, zelfs nadat ze al 1 jaar was. Heb je zelf al eens gemeten hoeveel cc ze elke keer spuugt? Ik weet dat ze in het ziekenhuis nog tegen me zeiden dat het soms best meevalt en dat het er op de grond altijd erger uitziet (totdat ze binnen kwamen en zagen wat ze allemaal spuugde) en dat is ook zo, 10cc is al best een plasje. Je kan het wegen door het op te zuigen in een keukenrolletje en dit dan op een nauwkeurige keukenweegschaal te leggen (en dan de grammen van het papiertje er weer aftekken, maar das niet veel). Groeit je kindje verder wel goed, want dat is wel heel belangrijk. Mijn dochter was met 4 maanden vreselijk afgevallen (van 9 pond bij geboorte, dus boven de curve, naar helemaal onder de curve). Ik zou als ik jou was sowieso ff naar de ka gaan hoor, helemaal omdat ze eerst pepti heeft gehad, waardoor ze misschien toch nog last heeft van een allergie. Het is gebruikelijk dat kindjes met allergieen tot hun 1e verjaardag geen allergenen krijgen, misschien een keer langs een allergie dietiste zodat je precies weet wat je wel en niet kan geven.
Vanochtend bij de HA geweest, en het hele verhaal voorgelegt. Inderdaad omdat ze Pepti heeft gehad, en daar goed op reageerden, durft ze een voedselallergie/intolerantie, en dan met name KMA, niet uit te sluiten. Ook hebben we 2 honden in huis rond lopen, waar ze misschien ook gevoel voor kan zijn. Ik wil voorlopig niet aan de medicatie, omdat dit naar mijn idee niet nodig is. Dit vond de HA ook. Ze gaf aan om bloed te laten prikken op allergieën (zowel voedsel, als huisdieren), maar wel vermeld dat dit niet betrouwbaar is vanwegen haar leeftijd. Verder nog de vraag wat ik zelf wilden, en hoe ik eroverdacht. Dit was ook het gene wat ik graag wil (ook gezien KMA in de familie zit, en ik ook veel allergieën, voedselallergieën, astma, en hooikoorst heb). Meteen naar het ZKH om bloed te prikken. Volgende week maandag de uitslag. Mocht hier niks uitkomen, adviseerden zij ook om langs een dieëtiste te gaan. Nutriton mocht ik onbeperkt gebruiktn. Zit geen maximum aan, gewoon naar mijn dochter kijken. @ Pila: Ja, ik heb het pas weer eens een week bijgehouden, om een gemiddelde te krijgen. Dit ligt rond de 100 gr. De ene dag spuugt ze meer, en de andere dag minder.