Ik was vandaag bij het cb voor de 6 maand controle. Nu heb ik hem 2 weken geleden voor het laatst gewogen toen woog hij 7485 nu woog hij 7465 dus 20 gram afgevallen. Heel weinig zei ze maar toch als je ziet wat hij eet: 4 flessen van 180/6 Heel fruithapje Heel groentehapje Dus je zou denken dat hij zeker aan had moeten komen. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? (dit doe ik nu wel) Of is het een fase?
afvallen in bij een baby nooit goed. stilstaan of maar afvallen is echt uit de boze. wat gaf het cb voor een verklaring
Ze zeiden alleen dat ze er geen verklaring voor hadden en dat ik over 2 weken weer moet komen wegen. Want vind jij dat ik moet doen? Hij heeft met 8 weken wel in het ziekenhuis gelegen met een nierbekken ontsteking kan het iets met de nieren te maken hebben? Ben nog onder controle bij de KA zou ik daar contact mee opnemen voor de zekerheid?
Kan het misschien zijn dat hij ineens een stuk actiever is geworden. Is hij begonnen te tijgeren oid?? Afvallen is natuurlijk niet goed, maar misschien dat hij ineens meer energie verbruikt? Als je je echt zorgen maakt zou ik volgende week bijv. weer gaan wegen kijken wat er dan op de weegschaal staat.
Nee hij doet vooral omrollen en bruggetjes maken dus nog niet echt actief ook slaapt hij nog zeker 19 uur per dag dus veel actiefs doet hij niet.
Mijn kleine man heeft dit ook gehad... Eerst 40 gr aangekomen na 9 dagen (was al extra meting), toen 55 gr in 2 weken, 20 gr afgevallen in 1 wk, 118 gr aangekomen in 1 wk en vervolgens bijna 350 gr afgevallen in 2 weken... (Dit speelde tussen de 4e en 6e maand) Nooit n oorzaak voor gevonden, maar inmiddels groeit hij zn eigen lijntje... Netjes de -1 zowel in lengte als gewicht... Zolang je kleintje goed eet, goed plast, alert is en `nergens` last van lijkt te hebben kan het ook niet heel veel kwaad... Misschien n paar x slecht geslapen of flinke diarree n paar dagen... Goed is het natuurlijk niet, maar echt kwaad zal t met `slechts` 20 gram ook niet kunnen... Sterkte! Je mag me altijd n pb sturen als je meer vragen oid hebt! Knufs
Als hij de ene dag een volle darm en een volle blaas had, dan scheelt dat ook ontzettend in gewicht. Ga zelf maar eens voor en na het toilet op de weegschaal staan. Heb je hem de vorige keer ook bij het CB gewogen of thuis? Neem aan het eerste, maar voor de zekerheid.
Ja inderdaad ook bij het cb gewogen. Ja snap ik maar een kind hoor toch aan te komen als je ziet wat hij naar binnenwerkt in z'n 1e fles granen laatste fles rijstebloem ligakoek door het fruit en groentehapje (half potje 6+) is toch erg veel?
hij is in 6 weken 3 cm gegroeid? dat is wel goed toch? en idd, volle blaas en/of volle darm werkt ook mee..
Ja inderdaad in 6 weken 3 cm hij is nu 66 cm. Hij zag er ook niet slecht uit volgens het cb maar gewoon onverklaarbaar waarom hij niet is aangekomen..
Mss even een stop om op zijn eigen lijntje te komen. Als hij verder wel gegroeid is, lijkt dat me geen reden tot ongerustheid als hij verder ook vrolijk is en goed eet/drinkt.
Ik zou je zeker niet al teveel zorgen maken.Zoals al wordt gezegd.Hij is in lengte gegroeid en 3 cm is best behoorlijk in 6 weken.Als die nu ook niet in lengte was gegroeid dan zou het vreemd zijn.En idd volle of lege darmen maakt zeker iets uit.Als je kindje net een flinke poepluier heeft gehad dan scheelt dat vaak al een gram of 50.Ik zou volgende week nogeens een keertje tussendoor wegen. Succes.
Mijn zoontje was van 7 naar 9 maanden bijna 200gr afgevallen. In die periode was hij ook begonnen met kruipen dus volgens het CB was het geen probleem dat hij was afgevallen. Wel in de gaten houden. Inmiddels is hij alweer 600gr aangekomen.
Dus 4 flessen 180/6 100gram fruit 100gram groente en dan een liga er door heen? Het is voldoende maar veel niet hoor Hier 3×180/6+2schepjes rijstebloempap 1x pyamapap 150/7(zit al opvolgmelk in) 2 stuks fruit of potje 200 gram Halve brood Halve liga 200 gram groentes of met de pot mee. Maar denk inderdaad niet teveel zorgen poep en plas kan al ander beeld geven en net niet goed op de weegschaal leggen ook.
Denk dat je het gewoon goed doet. Voor 20 gram zou ik niet gelijk wat gaan denken en 3 centimeter gegroeid vind het wel aardig wat. Misschien net een volle poep plas luier gehad? Net te gelijk te veel zorgen maken als hij het voor de rest prima doet.
Hier was mijn meisje ook afgevallen rond de 6 maanden. Volgens het cb hebben veel baby's een dipje rond die tijd.
in de ochtendfles granen erdoorheen en in avond rijstebloem/pyjamapapje door het fruit doe ik een liga anders loopt het zo ze mond weer uit. Groente is dik zat dus dat gaat goed zonder. Gisteravond had heeft hij zelfs 260 op! hij had blijkbaar honger?
Hij laat mama ff een poepie ruiken wat nou zorgen ptsss haha. Onze kindjes zijn trouwens even oud. Ook 29 mei hier.