Sinds gisteren zit ons mannetje aan deze medicijnen combinatie voor verborgen reflux. Hebben meer moeders ervaringen met deze medicijnen en bijwerkingen? Werken ze snel?
Wij hebben nu voor Rens ook Losec, maar dan een tabletje. Hij moet 2 x een half tabletje per dag, maar dat is echt een drama om erin te krijgen! We hebben er een spuitje (zonder naald uiteraard) bijgekregen, die we vullen met water en dan het tabletje erin laten oplossen en in de mond spuiten. Denk dat zetpil wel handiger werkt?
Ik had eerst ook tabletjes maar ik had al snel door dat dat niet ging werken, oraal iets toedienen bij een reflux baby Toen heb ik de kinderarts terug gebeld en geeist dat de Losec in zetpil vorm gemaakt zou worden bij de apotheek. Dat was geen probleem en een uurtje later konden we ze ophalen. Morgen voor het eerst de zetpil proberen. Maar zal altijd beter zijn dan met zo'n spuitje proberen toe te dienen. Ik zou zeggen vraag het ook gewoon aan voor Rens!
heel apart vanesje dat je losec in zetpilvorm hebt gekregen. Losec is een maagzuur remmend medicijn en dus wel belangrijk dat het in de maag terecht komt. VIa een zetpil wordt het snel in het bloed opgenomen maar of het het effect op de maag heeft vraag ik me af. Hoop het trouwens wel voor je want mijn dochter spuugde de losec zo weer uit!
Joey kreeg van de Motillium extra honger omdat het alles sneller laat verteren. Het had geen toegevoegde waarde voor hem dus daar zijn we snel mee gestopt... Losec geven was 1 groot drama, uiteindelijk heb ik het maar door wat fruithap,vla of yoghurt gedaan. Wij hadden capsules doe je moest openbreken. Overigens laatm ee begonnen want we hadden eerst Zantac. Wat een bocht, Joey tufte het zo weer uit!
Heb het opgezocht en Losec pillen hebben een beschermlaagje zodat het niet in de maag maar pas in de darmen uiteenvalt zodat het daar kan worden opgenomen. Waarom doen ze dan zo moelijk met baby's die pillen geven ipv zetpillen. Maar goed dat is niet waar je topic over gaat
Ja stom he! Ik moest echt zelf achter die zetpillen aan ipv dat zo'n arts dat nou gelijk voorschrijft. Veel makkelijker voor kindjes. En de zetpillen zijn goedgekeurd door onze kinderarts en co kinderarts en de apotheker dus het zal wel dezelfde werking hebben