Wat ben ik toch ook een miep. Renske zit een week op 4 voedingen van 210 + 7 schepjes. Enige dagen dronk ze netjes elke fles leeg op soms rond de 10 cc na. En nu laat ze bij elke fles ene x weer 50 cc staan. Als ik aan dring dan gaat ze spelen met de speen en als ik het te lang doe dan gaat ze huilen. dat houd dus in dat ze zo tussen de 700 a 800 cc per dag zit. Ze heeft voldoende plasluiers. En ze krijgt nog geen bijvoeding.
Mijn zoontje drinkt met ongeveer hetzelfde gewicht (6,4 kilo) hetzelfde. Maar hij is altijd al een moeizame drinker geweest. Wel groeit hij vooralsnog goed op deze hoeveelheid (wel iets te licht voor zijn lengte, maar wel goed volgens zijn lijntje zeg maar). Ik maak me er dus geen zorgen om. Ik zou niet te veel aandringen, zeker niet als ze gaat huilen. Straks krijgt ze een negatieve associatie met het drinken. Als je je echt zorgen maakt, kun je haar misschien een keertje extra wegen bij het CB.
hier een kleine die constant zo tussen de 700 en 800 cc drinkt weegt ondertussen al 7,2 kg en is zo'n 63 cm, dus ze groeit goed erop
mijn dochter krijgt 4 x 180/6 en drinkt dat zelf nog niet op. Ze drinkt tussen de 650 en 750 cc per dag, meer krijg ik er echt niet in. ze slaapt klokje rond, plast goed en is erg vrolijk. Ze weegt 6610 gram en is morgen 6 maanden... Hier dus ook geen grote drinker, 500cc aan vocht moeten ze wel binnen krijgen op een dag (24 uur) ivm uitdrogen...
Ow ok zo zie je maar weer dat ieder kindje anders is. Dan is rond de 800 ruim voldoende denk ik toch maar. Ze drinkt inmiddels de flessen alweer zo goed als leeg.
Mijn dochtertje heeft nog nooit meer gedronken dan 700 a 800 cc. Al gaf ik 7 flessen op een dag, dan dronk ze gewoon minder per keer. En ze groeit prima. (Inmiddels 74 cm en iets meer dan 8 kilo.)