Reflux, wie wil even meekijken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loesie1982, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha ja hij slaapt altijd op zijn buik. En dat vind ik niet eng ;) Dat doen we al zo sinds zijn geboorte en zijn nekje is sterk genoeg om opzij te draaien. Het was een weloverwogen keuze van ons omdat onze oudste een afplatting kreeg van de rugligging. En nu met de reflux is het ook een fijne houding. Bovendien geeft de buikligging ook een beetje een ingebakerd gevoel (want maaien met zijn armpjes kan hij zo niet ;)). Ingebakerd mogen ze inderdaad alleen op hun rug slapen.

Ik ga de volgende keer op het CB ook eens vragen naar de combinatie bijvoeding en reflux. Ben benieuwd wat hun visie daarop is.

Hoeveel drinkt Siem ongeveer op een dag?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey loessie.

Mitchell heeft kma en reflux, wij gebruiken nu 3x pd 3ml motilium en 2x pd 3ml zantac

Weet niet of je het al doet, heb niet alles terug gelezen.
    Bedje wat omhoog zetten bij het hoofdeinde, dan loopt de voeding wat minder terug.
    Wij hebben van onze kinderarts gehoord dat pepti iets minder werkt dan Nutramigen.
    Wij kregen uiteindelijk na 3maanden krijsen van Mitchell de medicatie ophoging en nutramigen en we hadden binnen een paar dagen een heel ander kind.
    Alle klachten die jij omschrijft had Mitchell ook, dus het zou evt ook kma kunnen zijn maar dan dat de pepti net niet sterk genoeg is om alle klachten weg te nemen.

Ps, Mitchell heeft ook puffers voor zijn astmatische klachten.

Heel veel succes meid, tis niks als je kindje er zo'n last van heeft.

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    wat mij verbaast
    is dat mijn dochter precies dezelfde syptonen heeft
    als wat jij beschrijft
    ik was ook al aan het zoeken .. naar wat het zou kunnen zijn

wij moeten toch al langs de kinderarts dus zal het eens vragen

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Caruli, bed staat idd al vrij schuin (niet te natuurlijk haha) merk wel dat dat ook iets helpt.
    Heb idd meer gehoord dat de pepti misschien niet goed genoeg is. Morgen toch de ha maar eens bellen. (of cb?! Bij de ha werkt de vrouw van de ha als assistente en dat is zo'n dom wijf, die snapt er niks van)

Het gekke is dat we toen met de pepti begonnen de klachten redelijk snel verdwenen, maar nu dus weer lijken terug te komen. (ook benauwdheid/roggelen en verkoudheid) Kan dat er ook mee te maken hebben dat het effect weg is?!

Hoe kregen jullie trouwens de Zantac naar binnen?!?! Siem spuugt toch vrij veel weer uit. Heb het ook al geprobeerd om snel de fles erachter aan te stoppen, maar dan is hij zo verdrietig door de smaak dat hij niet wil zuigen...

Is het een idee om de flesspeen in z'n mondje te doen en daar dan de zantac in te spuiten, zodat hij dat eerst opzuigt en daarna de speen snel op de fles draaien en laten drinken?!

Lovepeet...wat vervelend dat je dochtertje zich ook zo rot voelt! Je voelt je zo machteloos he?!

Siem drinkt ook z'n flessen niet meer leeg...
    Eerst dronk hij heel goed, toen hij die pepti kreeg, toen had hij meer honger en nu valt hij dus weer terug in het oude patroon. Hij laat nu 40/60cc staan...Ook bij de laatste voeding en hij komt nu dus ook 's nachts weer, omdat hij eerder honger heeft...en dus weer zo aan het roggelen enz is...

Moet ik me daar heel veel zorgen over maken?!
    Hij weet 5420gram en hij drinkt dus ongeveer 5x 140/150cc...
    Dus maximaal 750cc, terwijl hij 810cc moet hebben...
    Heb wel het idee dat de medicijnen iets beginnen te werken, want hij is iets rustiger...
    Heb ook de johannesbroodpitmeel wat opgehoogd...
    En hij boert nu wat sneller...eerder duurde dat vrij lang...

Yukl, je moet doen waar je je goed bij voelt hoor! Maar ik zou dat niet durven, iig niet 's nachts...overdag misschien wel, maar dan zou ik geregeld kijken. haha!

Liefs

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Als de klachten terug komen dan kan het idd zijn dat de pepti toch niet sterk genoeg is.
    Maar ook de zantac gaat op gewicht. Mitchell moest na 1 maand al verhoging omdat de klachten terug kwamen, en volgens de kinderarts berekenen ze de hoeveelheid via het gewicht.

Tja zantac smaakt niet lekker, Mitchell heeft het ook even geduurd voordat hij het goed pakte.
    Idd proberen met speen in de mond enzo. Tis zo lastig he, je kunt het ze ook niet uitleggen dat het even moet omdat ze het nodig hebben.

Dat rochelen en piepen is hier nooit overgegaan door de speciale voeding, alleen met puffers ging het hier weg. En nu als ik hem niet optijd puf dan begint het en weet ik oh ja moet nog puffen ;)

Welke puffers gebruiken jullie voor Siem?

En over dat drinken die 60cc dat hij te weinig krijgt kan geen kwaad hoor, als hij maar min 500cc per dag drinkt is het goed.

Hier was Mitchell ook een slechte drinker, zeker als hij weer behoorlijke last had. Maar nu nog steeds hoor ;)

De een is hongerige als de ander.

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Gelukkig...ik moet zeggen, hij wordt dus altijd 's middags na 3 kwartier wakker (slaapcyclus) en komt dan gewoon niet slaap en begint te krijsen.
    Nu hebben we hem weer een flesje gemaakt (hij heeft alweer 2x 50cc laten staan) van 90+3 en die is hij nu rustig aan het leegdrinken bij mannetje...
    Misschien kan hij na die cyclus niet meer in slaap komen, omdat hij toch nog honger heeft.

Ik zal morgen de huisarts eens bellen over de zantac, of dat nog genoeg is...en anders nog meer?!? Holladijee, dit gaat al zo slecht, haha!

Wij hebben een soort ventolin...maar we gebruiken het nog niet. Alleen als hij echt een aanval had dat hij bijna in dat slijm stikte, dan mochten we het gebruiken.
    Ben er ook nog niet zo happig op aangezien hij al zoveel medicijnen krijgt/gehad heeft...

Denk dus dat het gerochel komt doordat de voeding niet meer werkt, maar goed...in principe moet ik dit nog 3,5 week proberen...Of gaan ze dan wel eerder over?!
    (doe het onder controle van cb en die overleg met kinderarts!)

Liefs

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik reageer even snel op het zantac geven.

ik dee bij Kian eerst een beetje melk in de speen van de fles en dan spoot ik de zantac erbij in en dat laten opdrinken dan de speen weer op de fles draaien en verder laten drinken.

ik doe nu hetzelfde met de infacol (voor dramkrampjes)
    want Loys spuugd dat er gewoon weer helemaal uit omdat ze het zo vies vind.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Loes ik zou eerder aan de bel trekken, natuurlijk d emeds blijven gebruiken, maar zeker even bellen i.v.m de voeding, zij weten daar ook meer van af, maar als je dan nóg een keer moet overstappen zou ik het snel doen, des te eerder is Siem verlost van al dat rotgevoel en des te eerder weet je of dat nu eindelijk de oplossing is.

Overigens begint hier de Pepti echt goed aan te slaan, de kleine man slaapt o.a. al een aantal nachten door, en is ontzettend vrolijk tis een wonder! Fingers crossed dat dit gaat doorzetten

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Even snel: Onze Lars krijgt zijn medicijn (Nexium, ook tegen maagzuur) door een losse flessenspeen te gebruiken. Gaatje iets groter maken anders raakt ie verstopt. Speen in het mondje en de medicijnen er in spuiten. Lars zuigt zijn medicijnen zo naar binnen net als het drinken uit de fles.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ga morgen de huisarts bellen tegen het piepen ... haar flessen gooit ze eruit .

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

gouden tip van die speen. We hebben net iets melk erin gedaan, zantac erdoor en hij zoog het zo leeg. Toen speen op de fles en de rest er achteraan!
    Cyntje, deed je zoontje dat ook zonder melk erbij?!

Maria, jeetje, wat fijn dat jullie mannetje zo opgeknapt is! Heerlijk is dat he?! Hier was dat precies hetzelfde. Ook doorslapen na (wel meer dan gewone melk) pepti. Als het mis gaat kan het ook nog zijn dat Sybren honger heeft! Want pepti is weer lichter verteerbaar ivm de verknipte eiwitten!
    Ik hoop dat het doorzet!

En idd morgen cb maar eens bellen met de vraag. Ben benieuwd wat ze zeggen!
    Mag het wel gaan opschrijven, want heb nog meer vragen, ook over inbakeren enz...Of ik voor de pacco blijf gaan (wat op zich wel goed gaat, behalve als hij zich heel boos maakt) of voor de puckababy! Ik hoor van allebei goede verhalen...

Marijee, Siem vond infacol altijd heel lekker haha...als hij mopperde omdat hij honger had en ik het op zijn tongetje legde, begon hij meteen te smakken!

Lovepeet, groot gelijk dat je de huisarts gaat bellen! Ze moeten het maar eens goed gaan bekijken!
    succes!

Hier...
    Het gaat eigenlijk heel goed vandaag.
    Hij drinkt z'n flessen weer leeg (meer johannesbroodpitmeel + advent speen 2 ipv 1) en hij heeft vanmiddag zowaar van 16.15 tot 19.00 geslapen...het is dat wij hem net wakker hebben gemaakt! En manlief heeft hem net de fles gegeven en nu slaapt hij bij mannetje op de arm!
    Fingers crossed dat het zo blijft...alleen dus dat rochelen enz...dat moet ik even in de gaten houden!

Dus hopen dat het de medicijnen zijn!

Liefs

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Loes: Hier zegt de kinderarts dat je niet mag inbakeren bij Reflux,
    Er was iemand bij het verlengde wachtbankje die er een stukje over geschreven had volgens mij zora ofzo?

Hier helpt de voeding ook niet tegen het rochelen, ventolin mag je gerust gebruiken als verlichting. ONze huisarts vind het een lage dosis dat het gewoon kan. Maar idd wel even overleggen.
    Het gaat niet allemaal ineens over ;)

En voeding moet je wel even volhouden meid, het kan wel even duren voordat de klachten weg zijn of minder worden. Het lichaam heeft ook de tijd nodig om te wennen. Wij kregen het de eerste x gelijk voor 3 maanden voorgeschreven en nu word het steeds verlengt met 3 maanden.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Heb niet alles gelezen kwam er niet meer aan toe, maar al de klachten die je opschrijft heeft mijn zoontje ook en hij heeft verborgen reflux, vast gesteld door de ka.
    Hij heeft vanaf 2 weken oud zantac gebruikt, is daarna 3x verhoogd en werkte toen niet goed genoeg meer.
    Hij krijgt nu vanaf afgelopen woensdag losec 10 mg en gebruikt sinds 2,5 week motillium.
    de losec lijkt nu aan te gaan slaan en huilt een heel stuk minder, slapen overdag gaat ook iets beter, maar word ook vaak na 45 min huilend wakker en komt daarna vaak niet meer in slaap, wil ook niet graag in zijn bedje slapen.
    Hij ligt bijv nu al de hele avond in mn armen te slapen!
    Ook is hij best een slechte drinker, altijd al geweest!
    Hij krijgt 5 flessen op een dag en komt echt om de 3 uur overdag, weet iemand of dit door de motillium kan komen??
    Hij krijgt nutrilon ar en drinkt ongeveer 150 cc per fles, hij is nu 3 maanden.

Maar tegen mij is verteld dat het wel even kan duren voordat de zantac werkt!
    Succes meid, ik weet hoe erg het is als je kindje zo huilt! verschrikkelijk!

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ohh ja vergeet te zeggen dat hij s'nachts altijd goed slaapt van ongeveer 21.30 tot 8.00,maar goed slaapt soms overdag maar 3 uurtjes, soms nog minder, maar gaat nu iets beter worden!
    Soms denk ik ook dat hij misschien kma heeft door t slechte drinken en soms hard huilen na de fles, maar ka zei dat ie wel goed groeit dus heeft geen kma zei ze....toch twijfel ik eraan!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nou Mitchell groeide ook goed en hij heeft toch echt kma hoor.
    Dat groeien wil niet altijd wat zeggen.
    Ik zou zeggen ga eens pepti proberen dat kun je zo kopen en als dat beter gaat kun je dat melden bij de ka en die kan je dan pepti uitschrijven zodat je het misschien vergoed krijgt door de ziekenfonds.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Zoals al gezegd, vind dat veel artsen makkelijk praten hebben!
    Het kan toch nooit kwaad om te kijken of het misschien kma is?!
    Ik heb het zelf besteld bij de apotheek..toen pas een machtiging aangevraagd bij de huisarts.

Siem heeft vannacht weer lopen spoken. Om 2.30 kwam hij alweer (laatste voeding 23.00)...hij heeft de flessen nu binnen 10 minuten leeg en dat is natuurlijk ook niet goed.
    Hij was na die voeding van 2.30 zo klaarwakker dat hij nog een uur bij ons in bed heeft gespeeld...er is dus ook zoiets als teveel slapen. Daarna naar bed, nog wel eventjes gehuild tussendoor, maar al met al geslapen tot 6.15!
    Toen maar weer een kleinere speen gedaan en nu liet hij weer 50cc staan...zucht...terwijl ik op het laatst speen 2 erop had gezet, dacht misschien drinkt hij het laatste dan wel weg...

En vandaag was het zover...ons mannetje is naar schoonmama en ik ben op het werk. (normaal voor de klas, maar toets nu kids op leesniveau...er komt zo een groep terug van de gym, dan kan ik verder!)

Ben er gister misselijk van geweest en behoorlijk wat tranen gevloeid, maar het gaat nu aardig goed...

Ik ga weer verder, haha!

SMAK

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    hoi meiden,
    ik lees dit topic ook mee en herken zoveel!!!
    Mijn meisje is nooit gelukkig, altijd aan het "wrikken", kreunen, persen, slikken, spugen, hikken.
    zo zielig... Laatst had ze de hele voeding eruit gespuugd en toen zag ik een gelukkige Elize!
    Bedje staat al schuin en we dikke de voeding al in.
    Ze drinkt de flessen vaak niet leeg, maar spuugt dat evengoed.
    Kan goed 3 uur na de voeding nog spugen. meestal een mondje, maar ook spuugt ze wel eens hele golven (en sporadisch dus een hele voeding)
    Ook in bed ligt ze vaak te kreunen.
    Wat ons verder nog opvalt is dat het tussen 20:00 en24:00 het ergste is, en dat lijkt me zo raar met reflux? dat zou toch de hele dag hetzelfde moeten zijn.

Morgen naar het cb (arts) ben benieuwd wat ze zegt, maar misschien hebben jullie al een mening???

Liefs, taliaa

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha lieverd,

(ff tussendoor)

Siem heeft er tussen 14.00 en 18.00 het meeste last van...Het zal dus toch wel per kind verschillend zijn...

Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen.

Liefs

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    dat is raar, heeft de ka ook gezegd hoe dat kan?? (en nu weer werken jij!!!)

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier had Mitchell er heel de dag last van, behalve snachts. Dan waren het meer de krampen vanwege de kma zie hem wakker hielden.

Deel Deze Pagina