reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door monky1, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    iik heb vandaag aan mijn huisarts gevraagd of zantac een idee is voor mijn zoontje en ze schrok ervan, hier had ze nog nooit van gehoord en vond het onzin om een baby nu al medicijnen te gaan geven.. ik moest het gewoon nog even aankijken er misschien de voeding verdikken, maar dat doe ik al.. ik vond het wel heel vaag van haar dat ze
    er nooit van gehoord heeft.
     
  2. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    zo hb ik ook weken gelopen dat ze zeiden dat er niiks voor was en nu was mijn eigen huisarts met vakantie dus moest ik naar een vervangende en daar greeg ik wel wat voor haar

    groejes
     
  3. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn ha heeft Justin niet eens gezien, schreef over de telefoon zonder te hoeven zeuren een recept uit. Snap sommige artsen niet hoor... Je geeft ze maar een kleine dosis!? Maar Zantac is best heftig spul als je naar de bijwerkingen gaat kijken, dus dat doe maar niet....

    En Monky, je mag 2 tot 4 schepjes nutriton per 100ml gebruiken. Ik gebruik bij Justin 3 tot 4 schepjes op 200ml voeding
     
  4. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi Dame,

    Dat vind ik ook best raar, dat ze daar nog nooit van gehoord heeft. Je hoort het best vaak. Bij ons werkte de Zantac helemaal prima en ze had nergens meer last van na enkele dagen. We zijn er nu sinds een paar dagen mee gestopt omdat ze ook vaste voeding krijgt. En het gaat helemaal goed maar ik ben blij dat ze toch een tijdje zantac heeft gehad. Ze spuugde zo vaak en veel dat ze bloed ging spugen omdat heel haar slokdarmpje kapot was. Zantac was voor ons de ideale oplossing. Dus als je echt denkt dat het nodig is zou ik gewoon wel aan blijven dringen hoor...
     
  5. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier gebruiken wij ook zantac voor ons mannetje
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Sommige huisartsen snap ik echt niet hoor. Die van ons kende het dus ook niet, en zei dat hij er overheen moest groeien. Maar wij hebben toen gewoon een afspraak gemaakt bij een kinderarts in het ziekenhuis, en van haar een recept voor zantac gekregen.
     
  7. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jammer genoeg zijn het niet alleen de ha die er zo over denken
    Wij hebben het zelf in het zkh gehad.
    Er werd ons verteld dat een baby geen pijn kan hebben eraan, nou we dachten dat we gek werden en we zijn kwaad weg gelopen!
    We hebben een second opinion (schrijf je dat zo) aangevraagt voor een ander zkh, en daar was het na ons verhaal heel duidelijk voor haar.
    We hebben toen zantac gekregen.

    We staan nu ook alleen maar onder behandeling in dat zkh, is even een hoop gereis maar liever dat dan een kind met pijn
     
  8. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ons zoontje spuugt niet maar heeft erg veel last van zuur branden.
    Hij krijgt nutrilon AR en omeprazol medicijn.
    Dat geven we ook met 3 ml water in een spuitje.
    Ik spuit het heel voorzichtig in zijn wang en dan doet hij al net alsof hij voeding krijgt want hij vindt het heerlijk.
    De nutrilon ar is dikke voeding die beter binnen blijft en ik vind het echt een aanrader!
    brenden is ook een makkelijke drinker die eerder teveel als te weinig drinkt dus dan is het wel goed dat het zo dik is.
    dit is overigens allemaal op advies van de kinderarts!

    en na de voeding 10 min omhoog houden en tussendoor ook goed laten boeren helpt ook!

    Succes
    groetjes Nannie
     
  9. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hier ook een kindje met reflux.

    Ian zijn pap maak ik echt superdik elke keer. Dat is het enige wat helpt om de voeding beneden te houden.
    Hij krijgt momenteel 6 lepels NAN-AR op 6 lepels nutriton johannesbroodpitmeel.
    Het enige probleem is dan dat het moeilijk door de speen te zuigen is. Oplossing: speen nr. 4 aanbieden.

    Ian drinkt al twee maanden uit een speen die normaal geschikt is vanaf 6 maanden. En er zit niets anders op! Als ik de pap dunner maak, loopt alles gewoon weer uit zijn mondhoek als ik hem neerleg... :(

    Verder, ja, wij zijn ook 6x naar de osteopaat geweest.
    Het hielp écht wel. Ian werd er ook rustiger van. Enkel is uit onderzoek ook gebleken dat Ian zijn slokdarm nog onrijp was, en ook geen kneedbewegingen maakte, wat de reflux nog meer in de hand werkte. En daar kon de osteopaat weinig aan veranderen.

    Ik zou zeggen: zeker proberen!
    Wie weet werkt het bij jou kind wel, en hoe vroeger je ermee gaat, hoe sneller het probleem opgelost zou zijn :)
     
  10. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ow ja, en van medicatie krijgt Ian:
    voor elke voeding 1,6 ml Motilium (volgens gewicht)
    twee keer per dag Zantac 1ml
    en bij erge reflux-dagen nog 1ml Gaviscon na de voeding...

    Ik was eerst heel erg tégen die medicatie,
    maar uit onderzoek in het UZ is gebleken dat dit de enige oplossing is bij Ian. Ik heb me ondertussen er dan maar bij neergelegd...
     
  11. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Reageer net op een ander reactie van je, maar zie hier dat je nutriton al gebruik. Ik gebruik ook 6 schepjes nutriton op 180cc.

    Groetjes Mineke
     
  12. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    hoi
    ik hoorde van de week dat je de zantac in de koelkast moet bewaren is dat zo en waar bewaren jullie het

    groejes
     
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hmm, dat doen wij niet hoor, gewoon in het kastje bij de rest van de medicijnen (op kamertemperatuur dus). Volgens mij staat er op de bijsluiter dat 't bewaard moet worden bij een temperatuur van max. 25 graden.
     
  14. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hier ook op 't aanrecht. Gewoon kamertemperatuur dus (18-22°C) hierbinnen...
     
  15. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ook bekend met het leed dat reflux heet. Na een week ziekenhuis toen m'n kleine man (5 weken oud) daar opgenomen was met Losec en Motilium naar huis gestuurd, later overgestapt op Zantac omdat ik die Losec steeds niet helemaal toegedient kreeg (nu wel!) maar dat hielp hier niet. Jari had alleen nog maar meer pijn leek wel. Toen weer terug naar de Losec en dat spul werkt hier super. Motilium ben ik mee gestopt (gevraagd aan de ka natuurlijk) en nu spuugt ie wel meer, maar door de Losec doet ie het lachend. Laatst één keer vanwege de oppas 's avonds de Losec vergeten en de dag erna gelijk weer een kind met veel pijn. Hier vijf schepjes Nutriton op 180 cc. Meer mag niet van de ka zolang hij goed groeit, omdat Nutriton de opname van oa ijzer kan remmen. Van de week de fles proberen op te hogen (210+7 maar dan 20 cc eruit gieten om het stapsgewijs te verhogen) maar toen kwam bijna de hele fles eruit. Jari piept een beetje als de fles leeg is en geeft ook wel aan toe te zijn aan vier flessen maar we stellen het nog maar even uit. 180cc blijft wel goed binnen (wel spugen maar geen hele fles) tegenwoordig. En zo klooien we maar een beetje door.
     

Deel Deze Pagina