naar het kinderdagverblijf

Discussion in 'Prematuur' started by josie, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening: Wij hadden het plan om ons zoontje in februari naar de creche te laten gaan (2 ochtenden). Hij is dan 10 maanden, gecorrigeerd 8 maanden, en is als het goed gaat dan 3 maanden thuis uit het ziekenhuis.
    Ik merk dat ik ook wel behoefte heb om tijd voor mezelf te hebben, en 2 ochtenden is dan heerlijk (voor studie en bijscholing), maar aan de andere kant heb ik ook gehoord dat (ex) premature kindjes veel te vatbaar zijn om naar de creche te gaan. Anderzijds gaat onze oudste er ook heen en die kan zijn broertje ook aansteken met verkoudheid etc.
    Bij de kinderartsen zijn de meningen nogal verdeeld.
    Wat is jullie ervaring?

Liefs, Josie

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    mijn dochters zijn sinds oktober naar de creche, precies 1 jaar, gecorrigeerd 8.5 mnd. ik moet eerlijk zeggen dat ze sindsdien vaak ziek zijn geweest. rs virus, buikgriep en verkouden. daarvoor hebben ze eigenlijk nergens last van gehad, maar het is natuurlijk ook het seizoen om zie te worden. ondank het ziek zijn is het geen afrader voor de creche. ze worden toch wel ziek en jou kind misschien iets vaker, maar omdat je thuis bent en de griepjes dus goed op kan vangen is het geen ramp.ze knappen echt wel weer op van al die virussen

volg je gevoel en je behoeftes.

3. josie

josie Bekend lid

Sep 28, 2007
    685
    0
    0
    \
    Hoi Mj24,

Dank je wel! Hoeveel dagen gaan jouw kindjes naar de creche?

Liefs, Josie

4. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik ben nu nog thuis dus heb geen creche nodig, maar onze kinderarts heeft ons aangeraden Patrick pas na een jaar naar de creche te brengen. Ik vond dat zelf wel een prettig idee, omdat hij nog zo kwetsbaar was.

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    bij ons werd er gezegd dat het geen probleem was om naar de creche te brengen. mijn huisarts heeft achteraf gezegd dat ze het heel verstandig vond dat ze pas met 1 jaar naar de creche zijn gegaan.

josie. mijn meiden gaan 3 hele dagen naar de creche. ik heb ze een maand voordat ik weer ging werken laten wennen. was ook echt nodig. ik maakte mij echt zorgen toen ze de laatse buikgriep hebben gehad, ze wouden 1.5 week amper eten. en dit virus was zo pittig dat ook ik, mijn vriend en mijn moeder het hadden gehad. alleen bij ons duurde het 2 a 3 dgn en bij mijn meiden dus bijna 2 wkn totdat het helemaal weg was, maar nu zijn ze weer de oude en het lijkt als of ze de afgevallen kilo's er echt aaneten, want ze eten nu ontzettend goed.
    ziektes horen bij kinderen, prematuur of niet prematuur, maar onze kinderen zijn denk ik wel vatbaarder, maar zoals ik al zei. ze kunnen die extra griep wel hebben denk ik als ze iets groter zijn. zijn immers ook echte vechters.

malaika, hoe heb jij dat trouwens voor elkaar gekregen om zolang de ziektewet in te kunnen? geef je groot gelijk hoor, en het is ook echt nodig. maar werd het jou niet erg moeilijk gemaakt?

6. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Mj, ik heb Hellp gehad en heb daar nog veel klachten van. Heel snel moe, slecht tegen veel prikkels kunnen, labiel, slechte concentratie en geheugen. Daarbij komt dat ik momenteel onderzocht wordt op reuma en Bechterew, door ernstige rugklachten.
    Ze hebben niet echt moeilijk gedaan, maar ik zit nu in een reintegratietraject omdat ik voorlopig niet in mijn oude baan terug kan en wil. Binnenkort is de ziektewet echt afgelopen en daar ben ik maar wat blij mee. Als ik een baan vind dan zal ik dat langzaam moeten opbouwen. Tot nu toe werken ze dus best goed mee.

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    heftig allemaal. ik hoop dat je rugklachten geen reuma is, maar te verhelpen.
    succes meid, en hoop dat je snel ergens op je plek komt

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Thomas is met 5 maanden (gecorr 3 mnd) naar het KDV gegaan... Eerst wennen en daarna 2 dagen. Mijn ouders passen ook een dag op.
    Ik vond het wel erg snel, maar ging na eventjes in de ziektewet te hebben gezeten weer aan het werk, dus het moest wel.
    Thomas is eigenlijk pas vanaf een maand of 7 (gecorr 5) veel ziek geworden: vaak verkouden, veel slijm/hoesten en af en toe ziek, buikgriep/verhoging e.d., maar ook al de 5de en 6 de ziekte en benauwdheid
    Na een half jaar moeten ze het toch meer op eigen kracht en eigen weerstand gaan doen, de weerstand-reserves van mamma zijn dan echt op. Dat hebben we wel geweten.... Maar het schijnt dat als ze in het begin veel ziek zijn, wel beter in staat zijn om een goede weerstand op te bouwen voor later... Soort investering dus.
    Onze KA heeft helemaal geen advies gegeven over wel of geen KDV.......
    Ga idd op je eigen gevoel af. Ik zelf zou zeggen, probeer het. Zeker als je ook nog een ander kindje hebt, dan ontkom je er toch nooit helemaal aan.... Als het niet gaat, kun je het altijd terugdraaien..

Succes!

9. minke

minke Actief lid

Hallo,

Ons zoontje is al vrij vlug naar het kinderdagverblijf gegaan (4,5 maand). Dit ging heel goed. Meneer had er minder last van dan mama... :S. De kinderarts zei dat het geen enkel probleem was. Het eerste jaar is hij inderdaad wat vaker verkouden geweest, maar nu heeft hij daar helemaal geen last meer van (hij is nu bijna 2,5 jaar). Zolang je kind er geen problemen mee heeft en het voor jou goed voelt, dan zou ik er gewoon voor gaan. Blijf goed op je kind letten! En praat met de leidsters. Als jij verteld dat je er wat moeite mee hebt, kunnen ze daar rekening mee houden en wat extra tijd besteden aan het brengen en halen.

Succes! Minke

Share This Page