Reflux??????

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nance83, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

Apr 10, 2008
    190
    0
    0
    ik heb net de andere topic gelezen over symptomen van verborgen reflux, en wil nu toch graag zelf een topic hierover starten.

Lorena heeft heel veel last van darmkrampjes gehad ik ben dan overgestapt naar omneo mede ook door het spugen van haar, krampjes en spugen ik ben naar huisarts geweest toen en moest een ander flesje gebruikne geen succes dus toch weer de avent fles gebruikt.
    ook op cb heb ik aangegeven dat ze nog steed spuugt, moest nutriton gebruiken maar doordat ik weet dat verstoppend werkt gebruik ik het niet, (ben blij als ze kan poepen)
    voor haar krampjes werk t goed en ze kan ook weer poepen gelukkig.
    Nu de laatste 2 weken is ze aan t klooien met haar fles, toen ze net geboren was kon ze geen genoeg krijgen en dachten we en op het ziekenhuis dat ze een hongerige baby was, dit is vrij vlot overgegaan.
    Nu de laatste weken laat ze iedere keer wat over van een fles ze drinkt van de 6a7 flessen 2 volledige flessen van 120+4 schepjes leeg de rest laat ze staan. soms 20 cc maar soms ook 50 of 60 cc wat ze laat staan, ze wilt dan echt niet geef ik het er toch dan spuugt ze het in een boog weer eruit.
    of ze wilt niet meer houd haar mond dicht en dan naar een aantal min drinkt ze weer.

ik zal opnoemen waar ze last van heeft, ik heb er eerst niet zo heel goed bij stil gestaan omdat ze op het cb zeiden dat bij baby's vaak de maagpoort nog moet sluiten en daardoor wel eens kan spugen. en lorena niet heel veel huilt vindt ik, nu ik er meer over gelezen heb lijkt het er toch wel op dat ze reflux heeft of verborgen reflux.

hier zijn haar symptomen:

veel kreunen, (met name in haar slaap)maar ook overdag ze wiebelt dan ook van links naar rechts en overstrekt zich dan. met handen en voeten, trekt haar benen dan op.

mondjes terug geven, soms ook meer als een mondje

hikken zo'n twee keer per dag

slecht boeren, soms lukt het niet om te boeren terwijl ze haar best doet om te boeren, ligt dan met haar hoofd tegen me aan en trekt haar beentjes dan op maakt zichzelf heel klein, en strekt dan weer uit en slaat met haar hoofd alle kanten op, en maakt dan geluidjes kreunend, dit duurt maar even.
    dit is altijd bij een pauze of na een fles.

slecht drinken de laatste twee weken zie hierboven

verslikken overdag niet zozeer tijdens of na een fles

laat heel veel windjes

Wat denken jullie reflux of niet, en vinden jullie echt dat ik nog maar eens naar huisarts of cb moet gaan.
    Zelf wil ik toch gaan maar ik wordt iedere keer af gescheept.

graag jullie mening en tips!

2. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Je verhaal komt me erg bekend voor. Ons zoontje had precies hetzelfde. Vaak de hik, zich overstrekken, moeilijk kunnen boeren, veel windjes laten.
    We geven hem wel nutriton. Het stoppen valt mee moet ik zeggen, daar wennen ze ook wel aan. We zijn ook naar een osteopaat geweest. Hij overstrekte zich veel en ze vertelde ons dat hij spanning in zijn nekje had. Hierdoor verslikte hij zich, had hij vaak de hik, en spuugde hij. Door de spanning in zijn nek, zat er ook spanning op zijn middenrif, waardoor hij deze klachten had. Ik zou zeggen probeer het eens. Baad het niet dan schaad het niet. Je kunt zonder verwijzing er naar toe.
    Wij hebben ook infacol gegeven tegen darmkrampen. Darmkrampen worden vaak veroorzaakt door lucht. Infacol werkt op deze lucht. Hij kreeg minder last van opboeren en windjes laten. Ook zijn wij de dr. Brown fles gaan gebruiken, ook tegen het lucht. veel verschillende dingen gedaan dus. Wat nu precies het beste heeft geholpen, geen idee. Dat is natuurlijk altijd moeilijk als je verschillende wegen bewandeld, maar goed het zal een combi zijn geweest denk ik.
    Succes.

gr Karin
    P.s hoe oud is je dochtje?

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Het komt veel overeen met de klachten van Mila.
    Zij heeft reflux en krijgt daar Losec tabletten voor.
    Reflux komt veel voor bij baby's en zolang de baby er geen last van heeft wordt er niks aan gedaan.
    Als de baby er veel pijn van heeft of niet voldoende in gewicht aan komt dan wordt het wel behandeld.

Als je het zelf niet vertrouwd of je kindje er echt last van heeft zou ik zeker langs de ha gaan en je niet laten afschepen.
    Je kunt ook eerst ens langs een osteopaat gaan. Mss kan deze de klachten al verminderen.

Share This Page