wakker maken om 22:30 van 5 naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lukatwo, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

Mijn zoontje is 14 weken, hij krijgt nu 5 flessen.
    Hij gaat rond 19:00 uur slapen na zijn fles, dan moet ik hem om 22:30 uur wakker maken voor de laatste fles. Hij is dan in een diepe slaap, hij drinkt hem wel leeg en slaapt gelijk verder tot 07:30-08:00 uur. Hij weegt bijna 6 kilo, de afgelopen maand in totaal 1 kilo aangekomen dus hij groeit goed.

Zijn er mensen met ervaring om op die leeftijd de laatste fles eraf te halen en over te gaan op 4 flessen, evt met toevoeging van rijstebloem??Mijn gevoel zegt namelijk dat het wel kan, maar hij is nog geen 4 maanden...

Mede doordat hij nu 4x 150 cc en de laatste fles 180 cc krijgt. Maar vaak laat hij overdag in totaal nog 80 cc staan. Zou 4x 180 cc dan kunnen?

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Wij zijn sinds 2 weken over op 4 flessen van 210 water/ 7 schepjes omneo / 5,5 schep nutriton (ivm reflux). Ons meisje dronk op een gegeven moment de laatste fles niet meer leeg en werd niet meer wakker, dat was voor ons reden om iom het CB de laatste fles te laten vallen. Ze woog toen 6020 gram en was toen 12 weken, ook erg vroeg dus. Dus op zich kan dat best maar als jouw zoontje die laatste fles nog helemaal leeg drinkt heeft hij die misschien nog wel nodig, dus misschien dat het voor jullie te vroeg is. Misschien gewoon een keer proberen? Of afwachten tot hij vanzelf de laatste fles niet meer leeg drinkt.
    Het Cb zei wel dat ze dan bij voorkeur 4 x 200 leeg moest drinken, maar dat haalt ze niet iedere dag.
    Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

3. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

bedankt voor je reactie, ik ga het idd gewoon proberen.

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    t is erg jong hoor....zolang hij hem nog leegdrinkt heeft hij hem nodig. rond de 4 maanden kan je eens proberen het over te slaan, maar ook dat is vroeg voor sommigen.
    mijn zus heeft haar kindje tot 6 maanden aan toe ene fles om 23:00 u gegeven...anders werd haar kindje om 05:00 u wakker...

rijstebloem pas vanaf 4maanden...nog even geduld dus

oja...als je hem nu ook alle kanten wakker moet schudden om die fles erin te krijgen is het ook een moment om te stoppen...maar als je hem uit bed haalt en hij drinkt zijn fles en gaat daarna verder slapen is het prima toch. klinkt heel normaal

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En ik zou het zeker even in overleg met je cb doen....niet op eigen houtje met zo'n jong kindje..

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb het een paar weken terug geprobeerd om van 5 naar 4 flessen over te gaan. In principe sliep ze de nacht gewoon door dus dat ging wel goed, maar overdag had ze tekort aan 4 flessen. Die 4 uur die ertussen zat was te lang voor haar. Ik ben dus lekker weer terug gegaan naar 5 flessen. Ik maak haar nu niet wakker, maar til haar met slaapzak en al uit bed en dan drinkt ze slapend de fles leeg. Zo'n beetje aan het einde van de fles wordt ze een beetje wakker en verschoon ik haar luiertje op de commode. Ik doe alleen de rits van de slaapzak open, dus ik hoef haar niet uit de zak te halen. Daarna drinkt ze half wakker het laatste beetje nog op en dan gaat ze zo weer verder met slapen. Voorheen stond ik haar wel 10 minuten wakker te schudden en dan ging ik eerst haar luier verschonen. Dat resulteerde altijd in een huilpartij. Nu gaat het op deze manier een stuk prettiger. Pas als ze bijvoeding krijgt dan ga ik de late fles eraf halen.

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik ben sinds 3 weken over op 4 flessen. De reden dat ik dat ging doen was, dat mijn dochter overdag steeds langer tussen de flessen liet. Op gegeven moment moest ik har om 19.30 wakker maken, om de 4e fles te geven, om zo om 22.00 nog en 5e erin te proppen. Ik kreeg al een vol gevoel als ik er aan dacht.....

Ze dronk de 5e fles altijd slapend op.

Nu krijgt ze 4 flessen om ongeveer
    8.30
    12.30
    16.30
    21.00 (maak ik haar wakker, want ze slaapt vanaf 19.00)

8. mona23

mona23 Niet meer actief

zo doen wij het ook sinds 2 weken, en dit gaat prima.

9. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben met 14 weken overgaan naar 4 flessen.
    Om dezelfde reden dat ik haar iedere keer met veel moeite wakker moest maken en ze maar een halve fles dronk.
    Dus hebben we haar om 20.30 de laatste fles gegeven en hebben hara door laten slapen. Inmiddels krijgt ze om 19.30 de laatste fles en gaat ze om 20.00-20.30 naar bed tot 07.30.

Ons schema is:
    08.00 180/6
    12.00 210/7
    16.00 180/6
    19.30 210/7

Gaat helemaal prima. Ze plast goed, is vrolijk en slaapt goed. ik zou zeggen proberen maar!!!!

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    En is jouw kindje dan wakker tussen de 3e en 4e fles?

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ons meisje drinkt nu een week 5 flessen van 180+6. Vandaag waren we op het cb en kregen we te horen dat we de laatse fles mogen laten vallen, maar dan wel nog 180+6 moeten blijven aanbieden.
    Had er ook mee te maken dat ons meissie wakker gemaakt moest worden voor de laatste fles (22.30) en slaappatroon enzo.
    Ik ga het morgen gewoon eens proberen. Mits ze geen last heeft van haar prikjes.

Deel Deze Pagina