Te weinig drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Josien, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Vraagje aan de experts ;).

Sam moet volgens het CB een dikke 800 cc per dag drinken verdeeld over 5 voedingen. Hij krijgt dus 5 flesjes van 150/5. Maar denk maar niet dat hij ze opdrinkt... ;).

Meneer is super tevreden en groeit ook prima (vrijdag zullen we hem weer eens gaan wegen). Maar hij laat dagelijks zeker zo'n 150 tot 200 cc staan. En dat lijkt me op het totaal wel veel.

Het CB zegt dat ik hem meer moet voeden, maar ja... hoe krijg ik het erin? Hij wil écht niet meer drinken! En ik zit per voeding al 45 minuten te proberen hem meer te laten drinken (wat ook al tegen mijn natuur in gaat, maar goed...).

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
    Josien

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, je kunt het er niet in forceren, wij hebben ook zo'n periode gehad hoor. Plast hij verder wel goed? Als dat zo is, zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Vooral omdat je zegt dat hij verder blij is en goed groeit. Misschien kan hij nu even met minder toe.

Oh, overigens wil hij niet liever 6 kleinere flesjes? Misschien dat 150 nog een te grote slok in 1 keer is?

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hij wil heel graag meer flesjes dan 5. Het liefst hakt ie alle voedingen in tweeën ;). Maar daar trapt mamma niet in... :D

Plassen doet hij overigens prima. Het liefst vol over mamma heen :D.

Maar het is idd een heerlijk blij mannetje! Hij zit heel goed in zijn vel. Dat maakt het gemakkelijker om me niet druk te maken, maar toch... het CB brengt me ooit aan het twijfelen.

4. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochtertje heeft ook altijd te weinig gedronken volgens "de normen". Maar hier bij kind en gezin (België) zeiden ze dat ik haar niets moest opdringen, ze groeide goed en kwam goed bij. Nu drinkt ze nog steeds weinig melk, maar van haar fruit en groenten kan ze niet genoeg krijgen.
    Zolang hij vrolijk is en goed plast, zou ik me er geen zorgen over maken. Niet alle kindjes kunnen even veel eten.

Geniet nog van je kleine!

groetjes, Timonneke

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje dronk in het begin ook niet zijn flesjes leg. Ik denk dat ze het zelf erg goed kunne aangeven. Als ze teveel binnen krijgen spugen ze het toch weer uit. Zolang hij goed groet is het prima. Begrijp overigens wel dat je twijfelt door cb!

6. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi

mijn zoontje is nu 9 weken oud, en zit nog steeds op 7 flessen van 150 ml melk, gewoonweg omdat hij niet meer in 1 keer opkan! Hij laat wel af en toe wat staan, zodat ik in totaal niet over de 1 liter ga per dag. Ben me ook suf aan het piekeren hoe ik hem kan laten minderen in aantal flesjes, maar ja, als zijn maagje nog zo klein is, kan ik dat toch niet forceren...

Groetjes

Sunnyke

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    wat je ventje laat staan is best veel denk ik, maar blijkbaar kan hij niet meer op. Forceren heeft geen nut, heb je zelf ook al ervaren.
    Dus ja, als hij tevreden is en goed plast lijkt het me geen probleem.

Noor heeft ook een tijdje gehad dat ze haar flesjes niet leegdronk (nu ook weer). Ik geef dan wel toe aan kleinere flesjes. Moet ook wel, want mevrouw krijst de heleboel bij elkaar als ze honger heeft hihi.

Laat je niet onzeker maken door het cb hoor. Gewoon aanhoren en je eigen lijn volgen.

Mijn ervaring als 'expert'. Die kleintjes komen zelf weer op de rit met de voedingen.

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel dronk ook nooit veel. Kreeg totaal soms (als we mazzel hadden) 700 cc naar binnen. Vaak was het een "gevecht" om 500 te geven. Ze groeide goed in de lengte, gewicht wat minder. Maar als ze niet genoeg krijgen, groeien ze niet in de lengte zeiden ze hier op cb. Dus gewoon doorgegaan als we deden en uiteindelijk is het goed gekomen. Het is nog altijd een slanke dame....

Je kan het er moeilijk met een trechter ingieten ;).... Wij probeerden dan ook wel eens om meer voedingen te geven, maar dan dronk ze nog minder. Dan was het maar 50 cc per fles en dat 9 keer op een dag. Dus als dit goed gaat....gewoon zo doorgaan toch?!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb besloten idd gewoon op de oude voet verder te gaan! Hij is tevreden, dus waarom zou ik hem gaan vervelen?

Thanks dat jullie me even geruststellen!

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goed zo meid. Je merkt het vanzelf wel wanneer hij er zich niet meer goed bij voelt.

Succes he.

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Helemaal goed! Hij groeit toch goed? Waarom zou je er dan meerin gaan gieten? Ik ben ervan overtuigd dat een kindje heel goed zelf kan aangeven wat hij/zij nodig heeft. Bij de een is dat wat meer, bij de ander wat minder.

Julie is nu ruim de 4 maanden gepasseerd, en drinkt nog steeds 5 flesjes van 150/5. En die drinkt ze zeker niet allemaal leeg. "Ze" kunnen wel zeggen dat ik haar grotere flessen moet gaan geven, maar wat als het meiske weigert? Of de hele boel weer uitspuugt als ik meer aandring? Het is een klein en fijn poppetje, maar ze groeit op haar lijn in de curve mooi mee met lengte en gewicht (is nu 61 cm en bijna 5800 gram). Dan is het goed toch!

12. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Bij ons is het het zelfde! wij moesten haar ook meer geven van het CB maar ze drinkt het echt niet leeg.
    de eerste 2 flessen van 150/5 gaan er goed in de andere drie heel verschillen soms maar 80 cc. maar goed hier ook een tevreden meissie.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Je kan het niet afdwingen, toch? Levert jou alleen maar een heeeeeeleboel extra was op! :) En ik meen me te herinneren dat Sam een flinke jongen was dus misschien heeft hij daarom ook niet zo heel veel meer nodig? Hij heeft al een mooie isolatielaag toch?

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hij was bij de laatste weging (6 november) idd 5540 gram, dus hij heeft idd wel iets bij te zetten.

Ik ga het er zeker niet in proppen en vrijdag eens kijken of hij goed gegroeid is. Als dat allemaal goed is, blijven we gewoon zo doorgaan...

Thanks voor jullie reacties!

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina