Wat nou groot en lomp!?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Storm, Jul 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn mannetje is volgens de boekjes aan de grote kant. Was met 9 maand 75,5 cm en 10,2 kg. (Als ik de onderschriften hier op de pagina lees, valt dat best nog wel mee trouwens ;).)
    Hij groeit goed en alles is met elkaar in evenwicht dus daar heb ik me nog nooit ook maar enigszins zorgen over gemaakt. Maar ik sta toch wel te kijken van mijn eigen vooroordelen eigenlijk.
    Laatst zomerbroekjes maat 80 gekocht, bij de zeeman. Ik dacht dat past prima. Ja, de lengte wel ja, maar qua buik kan hij er twee keer in. Kaartjes eraf geknipt natuurlijk en niet gekeken naar verstelbare taille (vergeet ik nooit weer). Mooi balen dus, veel te groot, zakt hem steeds van de kont af. Misschien volgend jaar als 3/4 ofzo, maar best jammer, waren leuke broekjes.
    Stond er zelf van te kijken ook nog eens, omdat iedereen altijd zegt dat het zo'n buffel is.
    Nou was ik vanmiddag bij de buurman op de koffie. De buurvrouw van nog een huis verder zat er ook met de kleine. Die is drie maanden ouder dan die knuppel van mij. Nu maken ze elkaar qua lengte praktisch niks, maar dat buurjongetje was wel een stuk 'breder' rondom zeg maar.
    Dus ja, groot en lomp voor zijn leeftijd, maar voor de rest prima in verhouding. En ik altijd maar zeggen dat die van mij net een Boeddha-tje is ;) (hij is echt niet mager hoor :D).

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Komt allemaal wel goed als hij dalijk gaat lopen

Dani is 8 maanden en was 3 weken terug 71 cm en 9,4 kg dus zit aardig in de lijn met jouw kindje.
    Valt allemaal wel mee hoor, jongens zijn groter en voller!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs was vorige keer op t cb ( 11 maand en 4 dagen oud) 76 cm en 10,08 kilo..

4. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    wibra heeft broekjes met verstelbare band... zeeman niet ...

5. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    nee hoor niks groot en lomp! :)

mijn zoontje is een stukje groter, inmiddels bijna 13 kilo en ruim 82 cm!
    Hij was met 9 maanden 10.5 kilo en 76,5 cm.
    Prima in verhouding, maar goed hij is groot voor zijn leeftijd!

Toch altijd grappig om te zien hoe verschillend dat kan zijn he!

Enne die broekjes van de zeeman, verschillen zo per maat daar, mare kan er geen riempje omheen zodat hij ze nog wel aan kan? hebben kleine riempjes bij de hema en c&a :)

Geniet lekker van je ventje!

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft verschillende broekjes met knoopband van de Zeeman :)

De maten kloppen vaak niet vind ik, en dat geld niet alleen voor Zeeman. Mijn dochter draagt nu kleding van maat 80 tm 110-116

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    je kindje is niet echt groot hoor. voor echt grote babies kijk naar ""wie nog meer grote baby" topic.
    hij is echt op de gemiddelde groeilijn. kijk achter je groeigids naar de grafiekjes.

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hij is dus misschien ietsje groeter dan de gemiddeld. maar dat is toch geen probleem? zegt ook helemaal niks volgens mij over zijn toekomst.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Alle kindjes zijn gewoon heerlijk zoals ze zijn!!
    Klein en lichter of gewoon lekker stevig.
    Als ze maar lekker in hun vel zitten!!

Overigens hoor ik vaak in mijn omgeving dat Milan een stevig manneke is. Echter weegt hij net 9 kilo en is 15 maanden (-2 in de curve is). Maar ondanks dat is het een heeerlijk manneke!

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Roan was hier precies het zelfde. Hij is nu 85cm bij 11.6 kg (18mnd). Hij past qua taille nog steeds maat 74 (alleen heeft hij dan wel hoog water).

Elk kind heeft zijn eigen groei, zolang het niet de spuigaten uitloopt zal ik me er niet te veel zorgen over maken!

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    Mijn Lars(je) is echt een hele grote jongen:D Hij was met 8 maand 75cm en 10.2kg. Ze zeuren bij mij ook op het CB dat hij zo groot is, ja en?.. Jochie was ook al 5 kg bij de geboorte, wat wil je dan. Hij is precies mooi in verhouding en ik vind hem zelf helemaal niet zo groot:)
    Kan best zijn dat hij straks weer mooi in de gemiddelde lijn zit.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Mijn zoontje was bij de geboorte 9,5 pond, behoorlijk flink dus, hij zat boven alle lijnen van het CB, maar hij is ondertussen is hij de laatste maanden helemaal in verhouding gegroeid. Ligt net iets boven de 0-lijn. Hij ging met 5 maanden al tijgeren en is gewoon ontzettend beweeglijk.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Hey,

ik bedoel ook niet dat mijn zoontje vreselijk groot is, juist niet. Het wordt vaak gezegd door anderen als ik zeg dat hij bij de geboorte ruim 10 pond was en 55cm. Ik weet niet hoe het zit met + en - lijnen, maar als mijn zoontje daadwerkelijk de buffel zou zijn waar velen hem nog steeds voor uitmaken, zijn er bij ons in de straat het afgelopen jaar wel heel veel buffels geboren.
    Ik bedoel eigenlijk meer dat ik zelf ben gaan geloven dat mijn zoontje aan de 'dikke' kant zou zijn terwijl de broeken hem van de kont af zakken als de taille niet verstelbaar is.
    De verhoudingen kloppen precies. Hij groeit hartstikke mooi met zijn eigen lijntjes. En nee, hij is niet de kleinste, maar ook zeker niet de grootste.

@ kuidebokibi: ik zal eens kijken bij de hema of C&A voor een riempje. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    heey heey

vergeleken bij mijn zoontje is hij idd groter kwa gewicht maar ja die van mij is ook gewoon veel te mager. ( veel te snelle stofwisseling ). hier draagt hij nu 98 truitjes en 80 broekjes, kwa lengte super maar kwa buik ook veel te groot. Misschien is een riem een idee? werkt hier super namelijk.
    Liam past nog kwa buik in maat 62.

oh ja hij is nu naar eigen meting 85 cm en 10.1 kg

liefsz

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje is juist errug smal...heeft nooit babyvet gehad, iig niet van dat lekkere spek.
    Hij is nu 14 mnd en weegt naar schatting 8,2 kilo en is denk ik 74 cm. Hij kan mt 74 broek aan maar niet meer kwa lengte ik ga nu over op mt 80..

Share This Page