mijn huisarts heeft nexium voorgeschreven!! iemand hier ervaring mee? en silly laat je niet afschepen wij zijn ondertussen al 4 weken aan het knooien met ons mannetje en het werd alleen maar erger, dus gewoon eisen dat ze wat doen.
nee mijn huisarts heeft het helemaal niet over een kinderarts gehad, hij heeft mijn verhaal aangehoord heeft nog even naar hem gekeken en zei toen dat hij verborgen reflux heeft en dat hij daar nexium voor krijgt(maagzuur remmers) ben wel blij dat hij gelijk wat voorgeschreven heeft nu kan ik ons mannetje dat zometeen gelijk geven
Nexium is goed hoor, dat krijgt Irem ook. Hoeveel moet je gaan geven? Irem krijgt een half zakje per dag maar wel in combinatie met nog 4 x 1,5 ml Motilium
nou hier wat minder.. ik ga morgen gewoon weer terug naar de HA. geen doorverwijzing meegekregen, dat doet ze niet zomaar: vind het heel k*t maar volgens haar heeft ie spruw. ik dacht dat het melkaanslag was maar volgens haar niet. het is een heel klein wit laagje op zn tong. zelf heb ik nergens last van. vind het al erg genoeg dat ik het niet door had. zn tond was een beteje wit dus dacht ga niet gelijk voor het eerste beste dingetje naar de huisarts toe. die kramp in zn darmen is daarvan zegt ze maar goed volgens haar heeft elke baby reflux en wil ze niet te snel medicijnen mee geven, ook geen doorverwijzing dat ie zo wild doet met slapen en kreunen erbij is normaal, zijn spieren ontwikkelen daarom doet ie dat het ligt volgens haar aan de spruw, maar ik moet wel zijn bed verhogen. na het eten een half uur rechtop houden. het kan ook gewoon reflux zijn zei ze maar goed ik moet eerst maar die 10 dagen afwachten van de spruw behandeling feit dat het ineens in een paar dagen tijd een heel ander kind is die van niet huilen, naar veel huilen is gegaan. van niet spugen naar wel spugen en zelfde verhaal met slapen..dat komt omdat ie ouder word, ze veranderen volgens mevrouw de arts. ze gooide het eerst op een regeldag. nou nee die had ie ps, dat is heel anders dit kan toch niet van spruw zijn allemaal kan het me niet voorstellen maar goed zit hier nu met een huilende baby met pijn, die steeds zit te slikken en kokhalzen en niet wil slapen. wat is er nou aan de hand
Jeetje Silly, wat balen zeg! Ik heb zelf geen ervaring met spruw, maar een wit laagje op de tong heeft toch iedere baby? (die van mij iig wel) Als jij zeker weet dat het geen spruw is, echt je gevoel volgen hoor. Als ik zie hoe wij al hebben moeten zeuren om snel bij de ka te komen (terwijl hier de ha wel de goede diagnose stelde) dat moet je echt ontzettend op je strepen gaan staan. En als het uit de hand loopt, gewoon 's avonds of in het weekend de dienstdoende arts bellen. Deze kan het waarschijnlijk niet voo rje oplossen, maar evt. wel een goede diagnose stellen. Succes!!!
Silly, dat zei mijn HA ook..maar omdat ik redelijk paniek was...en duidelijk maakte dat mijn kind een heel ander kind was...en doodongelukkig!...Mijn zoontje keek ook echt ongelukkig, ziekelijk heel sneu! je moet er op staan op die doorverwijzing...gewoon morgen weer bellen...en zeggen dat het echt niet gaat.. Mijn ha zei tenminste kom over 2 dgn terug...niet 10(!)...en ze zei als het die dag echt slechter gaat, dan vraag ik of je gelijk terecht kan....anders kon ik namelijk pas 2 weken later in het ZH terecht...maar ze zei spoed...mocht ik gelijk volgende dag komen.. maarja als het spruw OOK is...heb je daar dan medcijnen voor? @eylem...hoe zwaar is Irem? Hier krijgt mn zoontje 3x 2ml Motilium(ook 6ml dus)...op een gewicht van 4750 gr
voor de spruw heb ik medicijnen. ik moet een of ander vies drankje met een pipet in zn mond doen voor het drinken. en voor mezelf een zalfje, ook al heb ik zelf niks maar goed de kuur duurt 10 dagen, vandaar dat ik zo lang moet wachten. volgens haar kan het makkelijk reflux zijn, maar ik moet eerst afwachten wat er nu gebeurt als de kuur is afgelopen voor zn spruw :x
ja wel balen silly...zeker als je kindje nog steeds pijn heeft.. m n vriendin had ook spruw, kreeg ook medicijnen...dat vloeibare...dat werkte na een week nog niet...daarna die zalf...end at werkte binnen 2 dgn...dus ik hoop voor je dat het snel over is...zodat je gelijk de ha weer kan bellen om te zeggen dat het niets heeft geholpen...voor de pijn van je kindje... maar als het erger wordt gewoon bellen en zeggen dat JIj het zeker weet...JIJ bent zn moeder en het is JOUW gevoel!
*breekt even in* SIlly heb je toevallig Nystatine gekregen? Zo ja, dat moet niet voor de voeding maar erna. En dan kun je het beste na elke voeding 0,5 milliliter doen. De spruw kan in de slokdarm zitten, waardoor je kindje meer slikt en spuugt. Maar wat je beschrijft klinkt gewoon als Verborgen Reflux. Heeft onze dochter ook en die krijgt 2x per dag 0,5 milliliter Zantac. Nergens meer last van. Op je strepen staan hoor. Die doorverwijzing mag je huisarts niet weigeren. Liefs
ik heb nystatine gehad ja maar bij de apotheek is mij verteld dat ie het voor zijn voeding moet krijgen nu geef ik hem dat spul, ga zijn luier verschonen en daarna krijgt ie zn voeding. en op de bijsluiter staat het er niet bij alleen dat ie 1 ml moet hebben, schudden voor gebruik en kuur afmaken ? maar wat ik me nou afvraag is als je het na de voeding geeft, dan spuugt ie het toch weer uit (als ie weer gaat spugen) ? maakt dat niet uit?
Silly, ik kan je helaas niet helpen met spruw medicijnen. Wel balen dat het nu zo gaat. Blijf gewoon je gevoel volgen hoor. Hier gister een rotdag gehad. Floris blijft maar ontzettend veel spugen, niet normaal. Beginnen vandaag maar weer met nutriton, want hij is volgens mij nog meer afgevallen (zal hem zo even wegen)
liza, wat klote zeg....ja dat nutriton werkte bij ons wel even...hij kon in elk geval weer slapen..hier helpt het goed als je hem echt laaaang rechtop houdt na de voeding...dus zelf gaan lopen of staan...hem desnoods zo tegen je borst in slaap laten vallen...en daarna voorzichtig weg leggen
even offtopic, ik heb gebeld naar de apotheek vandaag en kreeg nu iemand anders aan de lijn. wel na zijn voeding geven dus. lekkere doos dan ook die ik van de week had. ja eerst dat spul en na 5 min mag ie zn voeding hebben. heel handig zeg. ben blij dat ik het vanaf gister avond al na zijn voeding ben gaan geven zo en nu ga ik weer
silly hoe gaat het inmiddels met je zoontje? ik wil even tegen alle dames die in dit schuitje zit zeggen: blijf luisteren naar je eigen gevoel en laat je vooral niet afschepen. Hier is mijn zoontje vanmorgen in het ziekenhuis opgenomen omdat hij ondanks de medicijnen vreselijk blijft slikken en intens hard gillen. En neem van mij aan dat dit verschrikkelijk is dus laat niet met je sollen
@Lizab: ik zit nog ff dit topic weer te lezen, (was ff vergeten dat ik vrij in het begin al gereageerd had), maar het is allemaal wel vrij herkenbaar met hoe het met Thirza ging. Ook bij ons geen allergieen in de familie, wel astma en bronchitis en hooikoorts. Maar Thirza dus toch KMA. Kwamen wij bji 9 mdn achter.... Als eea niet verbetert, zou ik denken dat een koemelkvrij dieet toch te proberen valt: jullie kA gaf aan dat dat vrij belastend is? Tja, koemelk is redelijk goed te vervangen voor andere producten, (met name soja), dus ik vnd het zelf wel meevallen: ben nu een jaar en 3 maanden op dieet voor Thirza en snak nu wel eens naar een lekkere mars ofzo, maar verder is het goed te doen hoor! Duurt wel even een week of 2 voor je verschil gaat merken en gaat geleidelijk, omdat in de loop van de weken de koemelk ook geleidelijk uit jouw systeem verdwijnt. Dus je zou het zeker een maand vol moeten houden om te kunnen zeggen of het wel of niet scheelt. Maar ik zou het dus zeker proberen, (sterker nog: we proberen momenteel weer zwanger te worden en ik blijf gedurende de zwangerschap en de periode daarna op dieet, en ga pas provoceren als alles rustig is of blijft met onze tweede kleine prul...)