reflux?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lizab, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja tis sinds gister al verhoogd van 2 ml per dag naar 3 ml per dag. maar nu lijkt het nog steeds of het niet lang genoeg werkt. maar goed ben ook bang dat ik het te weinig tijd geef. hij krijgt het vanaf vrijdag en de klachten zijn minder hoor, maar echt niet weg in ieder geval.
    ja en veel aangekomen weet ik niet.. hij is al zo erg snel gegroeit sinds ie geboren is. in 1 maand tijd 2,5 kilo aangekomen waardoor hij dus met 1 maand oud al 6,5 kilo weegt!

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    alweer een tijdje verder.. vanaf woensdag lijkt het beter te gaan met hem :D hij slaapt zelfs weer af en toe overdag. wel nog vaak zijn tong aan het uitsteken en soms kokhalzen maar dat word niet meer gevolgd door een hoop gegil en gekrijs. hij gaat steeds meer lachen nu hij zich beter voelt :) en van 8 naar 6 voedingen is ie uit zichzelf gegaan!
    alleen zn darmen werken niet mee. van de week zat er 4 dagen tussen dus was blij toen ie net eindelijk een poepluier had net na al dat gekreun en gepiep. nooit verwacht dat ik zo blij zou zien als ie gepoept had ;)
    maar goed ben wel helemaal blij dat het een stuk beter gaat met hem eindelijk!

3. fafje

fafje Niet meer actief

hey silly, wat fijn dat het beter gaat!

hier ook een meneertje die niet elke dag een poepluier heeft hoor, bij bv is dat normaal !

Wel heeft ie altijd even krampjes met als gevolg een goede spuitluier! Mijne heeft ook altijd veel last van lucht, zou niet weten hoe het komt, hij boert ook super veel haha maargoed!

Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter met je kindje!!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Silly, wat fijn dat je verschil begint te merken zeg! Zantac haalt idd het spugen niet weg (of het verborgen spugen) maar het haalt wel echt de pijn weg. Wat een opluchting he!

Qua poepluiers is idd alles goed vertelde de kinderarts. Zowel qua kleur, samenstelling of frequentie. Hier een kind met minimaal 1 poepluier per dag, vaak een stuk meer en helemaal in het begin gewoon 8-10 poepluiers per dag.

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    fijn dat bij jullie ook alles goed is
    zeker een opluchting! spugen doet ie inderdaad nog wel maar zonder pijn in ieder geval. nu alleen zn darmen nog, die zijn sinds vandaag weer heel erg bezig (ben maar weer gestopt met de lactulose aangezien hij er niet meer van ging poepen) dus nu huilt ie weer daarom. we blijven lekker bezig zo
    ik moest morgen naar het inloopspreekuur komen bij het CB om hem te wegen (vanwege zn hele snele groei) dus vraag het gelijk wel weer even

6. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje hier een kindje dat maar eens in de 3/4 dgn poept....gaat vooraf wel gepaard met een dagje krampjes...
    Maar hij heeft wel veeeeel lucht, zou nie weten hoe ( huilt amper, hapt goed aan, dirntk rustig...maar toch)

7. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    Ik heb inmiddels nexium ipv zantac. Ben 2 weken teurg weer bij de ka geweest omdat ze weer veel last had. Toen ik zei dat ze de zantac zo vies vond (en het vaak ook weer uitspuugde) kreeg ik een recept voor nexium. Dat vindt ze heerlijk en ze is bijna teleurgesteld als het spuitje leeg is.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    oke je kreeg wat anders! hier vind ie de zantac ook echt verschrikkelijk.
    ik ben nu sinds gister (even) helemaal gestopt met zantac op advies van de KA. hij heeft (alweer!!) spruw en toen ik hem dat spul gaf van de week gilde die de hele boel bij elkaar. echt pijn had ie, en bleef 5 min lang helemaal overstuur huilen. zijn hele hoofd was bezweet! ik heb gelijk gebelt om te vragen of ik er even mee mocht stoppen. er zit een beetje alcohol in zei de KA dus vandaar dat het zeer doet

ik hou mn hart vast voor de komende dagen zonder zantac! ben ook met een KMA-vrij dieet bezig dus we zullen zien

Share This Page