Reflux?

Discussion in 'Voeding' started by Suits, Mar 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Onze zoon van 1,5 week drinkt goed aan de borst, maar door de toeschietreflex komt er erg veel voeding terug. Het komt echt in golven eruit.

Daarna begint hij heel hard te huilen en gaat hij weer heel driftig op zoek naar de borst waarna hetcircus zich herhaald.

Hij heeft gemiddeld zo' n 8 tot 10 plas en poepluiers op een dag.
    Ook ademt hij heel hijgerig en onregelmatig na een voeding.

Gemiddeld duurt een eet, luier en naar bed ronde 1,5 uur doordat ik hem eerst uit wil laten spugen voordat hij gaat slapen. Voor hem, maar ook voor mij erg belastend.
    Is dit reflux, of iets anders, en wat kunnen we doen om het beter te maken voor de kleine man?!

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik lees even mee!

Wat sowieso kan helpen, is om de eerste melk na de toeschietreflex weg te laten lopen in een doek. Mijn dochtertje kan de hevigste toeschietreflex ook niet goed verwerken.

Bij ons is een bijkomend probleem dat ze al sinds de kraamweek verkouden is. Sinds ik daarvoor een neusspray (zoutoplossing) gebruik, spuugt ze veel minder. De laatste week bestond het spugen ook inderdaad vooral uit speeksel en slijm. Daarvoor heeft ze ook tot 2 keer toe haar volledige voeding uitgespuugd (en dat is niet fijn, bij borstvoeding, want daarna ben je uren bezig om je kindje verzadigd te krijgen....)

Maar ook ik ben nog regelmatig 1,5 uur met een voeding bezig (en dat, terwijl ze effectief binnen 5-10 minuten alle voeding binnenkrijgt die ze nodig heeft...)

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een lactatiekundige raadplegen of een vrijwilliger van de LLL/VBN! Het kan reflux zijn, maar ook bv een te sterke toeschietreflex of overproductie. Zij kunnen je adviseren of een keer meekijken hoe het gaat!

Share This Page