4 maanden en iedere nacht wakker pfffff

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tulpje, Jul 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Hallo

Ik heb een zoontje van 4 maanden
    Hij slaapt nog steeds niet door..

Dani wordt iedere nacht wakker rond 04:00 uur 04:30 en blijft dan huilen tot ik hem eindelijk bij me in bed pak en dan slaapt hij pas verder.. Ik ben het al zeker 2 maanden aan het volhouden om hem te laten liggen in zijn bed, tot wel anderhalf uur lang hou ik het vol, want ik moet dan om de 5 minuten tutje geven pfff..

Cb Zegt steeds vol houden, laten huilen.. Maar ik heb slaap te kort en wil uiteindelijk tog echt gaan slapen dus na anderhalf uur pak ik hem dan eindelijk in mijn bed, maar dan is het goed en slaapt hij wel..
    Terwijl ik vanaf het begin hem steeds in zijn eige bed heb gelegd...

En soms slaapt hij ineens wel snachts door maar dat is dan een paar dagen en wordt hij weer snachts wakker...

Ik hoor t wel,alvast bedankt

Hij krijgt 5 x 200 cc nutrilon standaard voeding en de laatste voeding gooi ik er 3 schepjes bambix bij.. I Maar dat baadt ook niet..

Meer geven helpt ook al niet.., in bad doen voor t slapen gaan ook niet..

Weten jullie tips??

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Echte tips heb ik niet, maar heb wel een x ergens gehoord dat je beter géén bambix bij de laatste voeding kan doen. Hierdoor moet het maagje harder werken en worden ze eerder/sneller wakker ofzoiets.
    Maar gebruik het zelf niet, dus heb er zelf geen ervaring mee.

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje is 7 maanden en slaapt ook nog niet door. Hij heeft een periode door geslapen, maar nu helaas pindakaas!

Hij wordt ook tussen 04:00 a 04:30 wakker. Mn zoontje heeft dan gewoon honger. De laatste fles krijgt hij ook rond 18:00 a 18:30
    Ik geef hem dan een klein flesje 100/2 en dan slaapt hij gelukkig verder tot een uur of 7, soms 8

Tuurlijk vind ik het vervelend dat dit gebroken nachten opleverd, maar wat kan ik doen? Niets! Accepteren en er in mee gaan.
    Van die 7 maanden heb ik wel geteld 7 weken door kunnen slapen, want dan sliep hij van 18:30 a 19:00 tot 06:00 a 06:30

Ik begrijp het, maar helaas kun je er niets aan doen. Heeft je zoontje niet gewoon honger?
    Hier zegt het CB je mag hem geen flesje meer geven! Hmm ja, amahoela mn reet! Als ik merk dat mijn kind honger heeft, dan heeft hij dat!
    Zelf slaap ik ook niet lekker op een lege maag, wie wel?

Ik denk dat je zoontje gewoon honger heeft en met die leeftijd hoeven ze ook nog niet door te slapen he? Er zijn genoeg kindjes die met een jaar s nachts nog wakker worden.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hij is pas 4 maanden, het is vrij logisch dat-ie nog niet doorslaapt. Dat doen een hele hoop kindjes nog niet op die leeftijd. Laat het CB lekker praten met 'door laten huilen', hij is nog veel te jong voor dat soort tactieken! Doe wat je zelf prettig vindt, dus als dat betekent: bij jou in bed slapen als hij wakker wordt om 4 uur 's nachts, dan prima. Het komt uiteindelijk vanzelf wel goed.

5. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Niet naar CB luisteren,naar je zoontje luisteren.
    Accepteren dat het zo is, en extra slaap pakken waar mogelijk.
    Lekker bij jullie laten liggen, hij is ten slotte MAAR 4 maanden.

Mijn dochter sliep pas door na anderhalf jaar, en krijg snachts drinken tot zeker iets meer dan een jaar. Ze had een bedje in eigen kamer, voor overdag en begin can de nacht. Heen en weer lopen was slopend dus hadden we een ledikantje tegen mijn kant(met open kant, vast gemaakt aan ons bed).
    Succes.

Volg je eigen instinct.

6. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

Oct 3, 2011
    432
    0
    0
    Hoelaat leg je je zoontje op bed,
    Mijn zoontje deed dit ook, pakte hem bij me en hij slaapte verder, en dat werdt steeds later , en nu 9 weken later wordt ie om 7 uur wakker
    Hij gaat dan om 20:00 naar bed

4x een fles van 180/6

Ik zou je zoontje niet laten huilen maar hem ook niet altijd een flesje geven het wordt ook een gewening ( is mijn mening )

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Een baby van 4 maanden die niet doorslaapt is volkomen normaal hoor, ik zou 'm bij je nemen als dat werkt.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Slaapt 'nog steeds' niet door? Het is doodnormaal dat een babietje op die leeftijd nog niet doorslaapt, ik vind het bijzonder als ze dat wel doen!

En als hij bij je in bed verder slaapt lijkt me er al helemaal geen probleem te zijn, gewoon doen dan. Als hij straks wat ouder is, is er nog tijd genoeg om hem eraan te laten wennen in zijn eigen bedje te slapen maar nu heeft hij hier blijkbaar behoefte aan.

Mijn jongste is 4,5 maand en ik moet er gemiddeld 3 keer per nacht uit voor een voeding, leuk is anders maar je weet het als je een babietje hebt, het hoort erbij.

9. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

Jun 15, 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Nou ik geloof dat dat inderdaad zwaar is hoor, mijn zoontje is ook 4 maanden, die slaapt meestal tot een uur of 7. en als ik hem dan een voeding geef slaapt hij gerust weer tot een uur of 10.. helpt het niet als je hem een voeding geeft om 4 uur? zou ik proberen, misschien valt hij dan weer gewoon in zijn eigen bed in slaap.. aan het begin sliep mijn zoontje ook veel bij mij in bed, maar dan slaap je zelf echt niet lekker... heel veel succes hoor!

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier een zoontje van 7 maanden die welgeteld misschien 2 weken doorgeslapen heeft....

Wij hebben alles geprobeerd maar ik ben snel tot de conclusie gekomen dat een flesje 's nachts voor hem het beste werkt, hij valt meestal daarna heerlijk in slaap.

CB zegt: naar 3 flessen terug! Ik zeg: doei....ik kijk naar mijn kind. Die zit nu nog op 4 flessen overdag en soms dus 's nachts ook nog 1.

Volgens mij zit er niks anders op dan het helaas te accepteren en je kindje te volgen. Het komt vanzelf wel een keer!
    4 maanden is idd zoals velen hierboven ook zeggen, nog heel jong hoor om al echt door te slapen!!

11. Tulpje

Tulpje Actief lid

Mar 30, 2011
    166
    0
    16
    Female
    Hallo allemaal..

Mij werdt altijd verteld (door cb) dat een baby vanaf 3 maanden helemaal door slaapt en als dat niet is, dan is er sprake van een slaapprobleem..

Nee nachtvoeding helpt niet, hij drinkt de hele 200 leeg en is nog wakker.. Maja

Als ik jullie reacties lees denk ik , ja waar ben ik ook mee bezig ? Waarom pak ik hem niet bij me?

Dat komt omdat iedereen zegt: als je dat nu toelaat, kom je daar niet meer vanaf..

@ Jazzipooh : ja dat weet ik ook niet.. Ik zal het eens achterwegen laten , misschien merk ik het wel...
    @ little22miracle : de klrine krijgt 23:30 of 00:00 de laatste fles.. De eerste krijgt hij altijd 07:30 of 08:00.. Normaal is het eerder maar hij slaapt dat al bij mij en ligt hij echt vast te slapen..

Ik dacht echt dat 4 maanden laat was, stomme cb ook bah..
    Jullie hebben gelijk.. Als ik hem er goed mee doe als hij bij mij ligt, waarom zou ik hem dan laten huilen omdat hij persee in zijn eige bed moet...

Bedank voor de reacties,
    Ik ga het eens anders doen,

Groetjesss christa

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij hebben wij hier dan een gigantisch slaapprobleem.
    Oudste heeft vannacht voor het eerst weer doorgeslapen sinds de jongste er is. En voor die tijd deed ze dat ook niet dagelijks.

13. adi

adi Niet meer actief

Laat je echt niet gek maken door het cb, sommige daar hebben weinig kaas gegeten van babys, en praten alleen bepaalde boekjes na.

Kijk naar je kind en naar wat jullie fijn vinden. Een baby van 4 maanden 'moet' nog helemaal niks, en het is echt niet zo dat je de rest van het leven een 'probleem' hebt als je je kind van 4 maandjes troost s nachts.
    Met 4 maanden kregen ze hier nlog standaard een voeding om 1uur en om 4uur snachts (en dan weer om 7 uur s ochtends).

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Allereerst: ik begrijp hoe je je voelt. Het is werkelijk slopend om zelf niet goed te slapen. In combinatie met de zwangerschapshormonen die nog door je lijf gieren een uitputtende combinatie. Je hebt er niks aan, maar je bent echt niet de enige. Ik ben zeer verbaasd dat het consultatiebureau jou wijsmaakt dat de meeste kindjes doorslapen. Echt dikke, vette onzin. Het is eerder uitzondering dan regel. Ik gaf mijn kinderen bij 4 maanden volgens mij nog 2 (borst)voedingen per nacht. De helft van de tijd vielen we dan samen in slaap. Juist ja, gewoon in ons eigen bed. Dat je snachts geen flesje zou mogen geven, vind ik dan ook echt heel raar. En je kindje bij je in bed nemen is ook echt niet zo gevaarlijk als het consternatiebureau je doet geloven. Je kan hierover goede informatie vinden op borstvoeding.com. Ik heb geen idee of je kan slapen met een kleintje naast je, maar nu lukt het ook niet echt ;)

Meid, het komt goed! Probeer je kindje af en toe uit logeren te brengen, doe dutjes overdag tijdens het slaapje of wissel de nachtdiensten af zodat je wat bij kan komen. Zoals het was voordat je mama was, wordt het nooit meer, dus probeer het beste er maar van te maken.

Succes!

15. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik ben het eens met bovenstaande reacties.

Waarom lopen zoveel CB's toch nog zo achter als al wel lang bewezen is dat langdurig huilen slecht is voor zulke kleine baby's? Uiteindelijk zijn ze wel stil omdat ze de hoop hebben opgegeven getroost te worden. Het niveau aan stresshormonen is waanzinnig hoog, ook als je baby de nachten erna wel stil is, ze voelen zich niet meer veilig.

Neem lekker bij je, als je denkt dat het om honger gaat, geef een klein flesje en slaap samen verder. Wellicht slaat het op een dag ineens om zoals met veel gewoontes van een pasgeboren baby. Geen peil op te trekken.

Je eigen gevoel is belangrijk om naar te luisteren denk ik! Hoop dat je snel een beetje bijkomt.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Snap totaal niet waar het cb dat verhaal vandaan haalt! Dan zijn er toch heel veel kinderen met 'slaapproblemen'!!
    Zo zetten ze veel moeders op het verkeerde been en maken ze alleen maar onzekerder!

Ook het laten huilen...vreselijk!
    Heb haar hier nooit laten huilen.
    Gaf de eerste 7-8 maanden ook BV, dus zat ik niet aan een maximum wat betreft voeding. Als ze 's nachts wakker werd kreeg ze altijd de borst, de ene keer dronk ze 2 minuten, de andere keer een kwartier!
    Zeker rond de 4 maanden kwam ze hier ook weer meer 's nachts. Altijd aan toegegeven, ook toen ze later de fles kreeg.
    Af en toe kwam ze dan nog voor een fles 's nachts, die heb ik altijd gegeven. Wel steeds meer verdund overigens (120/3 of 90/2)...
    Hield vanzelf op!

Volg je gevoel, luister wat dit betreft niet te veel naar het cb en kijk naar je kindje! Als hij bij jou weer goed in slaapt, lekker doen en evt dan weer terugleggen???

17. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ^^ hij is nog hartstikke jong, dit kun je van zo'n kleintje nog echt niet verwachten hoor!

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohjee...... wat een CB! Geloof dat ik daar niet meer heen zou gaan. Na 3 mnd niet doorslapen is een slaapprobleem??? Onze dochter slaapt meestal nog niet door... das wel een mega slaapprobleem dan... En zelfs nu doen we niet aan laten huilen..
    Maar gelukkig heb je zelf al besloten niet naar ze te luisteren, héél erg goed meid!

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik vraag me af en toe echt af, waar het CB deze info vandaan haalt. Boekjes uit de jaren 60?
    Kindjes die doorkomende tandjes hebben en daardoor wakker worden, wordt het probleem dan ook op slaapproblemen gegooit ipv tandjes... Hier nog zo'n rot CB hoor! Maar ik zeg maar ja en amen.

20. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Inderdaad en dan zeggen: laat maar gewoon huilen, moeten ze leren!!! :$
    Ben eens benieuwd hoe ze het met hun eigen kinderen doen????

Share This Page