Wie nog meer: Ademstop tijdens bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MamaSpruijt, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSpruijt

MamaSpruijt Nieuw lid

31 jul 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit voorjaar een helse bevalling gehad. Bevalling is een groot woord het werd een keizersnee uiteindelijk.

Probleem: Kind kwam helemaal niet en met 42 weken ingeleid. Uiteindelijk kwamen de weeen na 5x vaginaal pilletje inbrengen. Ging prima tot ik aan weeopwekkend infuus moest. Dat moest ik omdat .... tsja het moest allemaal wat sneller. Eerste kind 2 cm ontsluiting in 4 uur was niet snel genoeg (?).

Met kunstmatige weeopwekker trok ik het na een uur niet meer en vroeg om pijnbestrijding (remifentanil pomp). Na 14 uur weeen waarvan 4 uur met remifentanil ben ik gestopt met ademen.

Wat de oorzaak van de ademstop is geweest blijft onzeker (of remifentanil of slechte begeleiding of iets anders).

Naar het schijnt kan bij 1-10 op de 100 ademstop voorkomen bij het gebruik van remifentanil.

Wie is er nog meer gestopt met ademen tijdens de bevalling?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    En toen lag je daar simpelweg niet te ademen? Heb je dat niet in de gaten dan? Of was je helemaal weg?

3. MamaSpruijt

MamaSpruijt Nieuw lid

31 jul 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was helemaal weg.

Net voor het gebeurde had ik (verloskundige) gebeld omdat ik persween voelde. Ik had helaas niet zo'n goed contact met de ziekenhuisverloskundige van die dag. Zij kwam binnen en zei: "Niet persen hoor... je hebt pas 6 cm." In mijn beleving voelt een perswee als het braken van het lichaam maar dan aan de onderzijde. Hoe je dit kan wegpuffen is mij nog steeds een raadsel.

Afijn... in een poging mijn lichaam te negeren sloot ik mijn ogen, probeerde mij geheel te ontspannen en het "braken van mijn lichaam" over me heen te laten golven.... In de verte hoorde ik de verloskundige zeggen: "wel bijblijven hoor..." Waarop ik dacht: "Bij blijven? Bij jou zeker? Je bent er al de hele dag niet voor me en je hebt enkele ontmoedigende woorden gesproken..."

Vervolgens kwam ik bij en bleken ze me te hebben gereanimeerd omdat ik volledig was gestopt met ademen (hartslag was niet weggeweest). De ambulance was gebeld en ik en mijn weeen mochten naar een ander ziekenhuis.....

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een nare ervaring moet dat gewees zijn! Ik had er nog nooit van gehoord. Gaat het nu allemaal wel weer goed met je? En hoe gaat het met jullie kindje?

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Jeetje wat heftig!
    Was je partner er bij aanwezig?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    He gedver wat eng!

Ik heb ook zoon pompje gehad, ben wel blijven ademen.. Maar wat een spul zeg.. Na 2 sec was ik al helemaal van de wereld en hebbdan ook geslapen en zwaaaaaaar stoned liggen zijn.. Weet van dt stuk alleen nog maar kleine stukjes
    Dus volgens mij is t ook wel ietwat heftig spul..

7. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo'n pompje gehad en stopte tussen de weeen ook met ademen, maar dan ging er een alarm af en riepen ze dat ik moest ademen. Daardoor kwam ik elke keer weer bij en ging weer braaf ademen.
    Het is heerlijk spul, maar als ik jouw verhaal zo lees begin ik toch wat huiverig voor deze pijnstilling te worden.

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

Het is een bekende bijwerking.
    Er wordt door het LUMC nog onderzoek gedaan naar dit spul.
    Zij geven het alleen in onderzoeksverband.
    Tja, elk medicijn heeft bijwerkingen. Je moet maar net de persoon zijn.
    Lijkt mij een nare ervaring, meid.
    Sterkte met de verwerking.

Deel Deze Pagina