Na pijn hematoom na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bagheera, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Na mijn bevalling (2 uur later) ontwikkelde ik een grote hematoom op mijn li schaamlip en bil. Deze is geknapt middels mijn hechtingen.

Nu ben ik ruim een maand verder maar mijn napijn lijkt te verergeren! Heeft iemand hier ervaring mee? De pijn voelt als pijnlijke druk, vergelijkbaar met de pijn van een steenpuist alleen heeft het de oppervlakte van 10 cm.

Ik weet dat deze complicatie niet veel voorkomt maar ik hoop dat er (helaas) reacties komen met ervaring of herkenning. En hoelang heb je napijn gehad?

Morgen ga ik naar de gyn voor nacontrole. Maar ja die voelt het zelf niet natuurlijk ;)

2. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    Hallo bagheera!

Ik had na mijn bevalling ook een hematoom plus flink wat hechtingen van een grote knip. ik was bond en blauw van onder! Dat ik in het ziekenhuis lag heb ik zelfs nog en morfine prik gehad. paracetamol 4x2, verdoving spray en diclofenac haalde niets uit.

ik heb geen napijnen gehad. bij mijn duurde het zo ongeveer anderhalve maand met veel pijn dat de hematoom weg trok. vreemd dat de pijn erger word. Heel vervelend voor je! Kan het zijn dat de hematoom misschien weer groter word? In sommige gevallen gaat de hematoom namelijk niet van zelf weg. Hoop dat dit niet het geval is voor jou.

Al nieuws van je controle bij de gyn?

Groetjes

3. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn een reactie! Ik kreeg ook meerdere morfine spuiten 3 x diclofinac per dag en 4 x per dag pcm. Ik heb gekeken van onder een ben niet meer blauw, wel voel ik dat het hard aanvoelt en dat is waar de pijn zit.

Ik heb om 11:50 een afspraak! Laat weten hoe het ging!

4. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    Succes bij de gyn!
    Ben benieuwd. hoop op geen slecht nieuws.

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Je bent inmiddels bij de dokter (geweest) maar het kan zo zijn dat het hematoom is gaan ontsteken. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen!

6. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    @kittekat.

Dat zit inderdaad ook nog mogelijk zijn. Maar die kans is zo klein aangezien alle ontsteking remmende medicatie. Laten we maar hopen dat het geen ontsteking is.

7. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hea meiden,

De hechtingen zijn eruit gehaald (waren niet opgelost). Het ziet er allemaal goed uit (zelfs weer symetrisch!).

Hij vertelde dat de pijn die ik voel heel normaal is gezien de grote van de hematoom en de plaats (in mijn vagina begonnen en tot op een gedeelte van mijn bil en schaamlip) hij vond het al heel wat dat ik normaal kon zitten, en mijn herstel echt niet te vergelijken valt met een "gewone" bevalling. Dat de pijn erger wordt naarmate ik meer ga doen en het tijd nodig heeft. Pijnlijke complicatie op die plek benadrukte hij.

Kortom ik zit er nog wel even mee, maar gelukkig genees ik heel mooi! Komt allemaal goed is mij verzekerd dus de komende periode doorbijten en rust nemen bij pijn.

8. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    Jeeeej, goed nieuws!

Fijn dat het goed hersteld. Symmetrisch gefeliciteerd! Bij mij helaas niet.

Ik hoop dat de pijn snel weg gaat trekken. Bij mij heeft dat zo ongeveer ander halve maand geduurd. Ik had ook en flinke hematoom

beterschap!

ps. Misschien doe je het al. Maar en maandverband invriezen met en plastic zakje er omheen en daarna in en washandje

9. danip

danip Niet meer actief

Ik kreeg ook een aantal uren na de bevalling een mega hematoom. Ik verging van de pijn, ik vond het echt vreselijk. Ik heb zelfs liggen puffen :) Het was ook bij mij bont en blauw, en de gynaecoloog die er bij was geroepen schrok er zelfs van. Bij mij is het nu nog soms gevoelig, alleen niet zo heftig als jij het beschrijft. De ergste pijn was na een week of 2 wel weg. Toen kon ik ook weer een beetje normaal zitten.

Maar heel veel sterkte, ik weet hoe vreselijk zo'n hematoom is! Ik hoop echt dat de napijn heel snel verdwijnt! Wel heel goed dat het goed geneest. Ik heb door een paar geknapte hechtingen een blijvende (volgens de verpleegkundige :() harde rand.

Deel Deze Pagina