Hoe denk jij over dansles voor je dreumes. Zou dat goed zijn of dwing je hem min of meer om iets te doen wat jij leuk vindt? Max beweegt altijd op muziek en lijkt het fantastisch te vinden. Nu vind ik een dansschool in de buurt die les geeft voor dreumes en peuters. Nu twijfel of ik hem daar voor zou aanmelden of niet.... Wat vinden jullie? Info: Dreumesdansen (1,5 -2,5 jaar) Alle cursussen bestaan uit 10 lessen, de eerste les is een vrijblijvende proefles. We beginnen iedere les met het zingen van liedjes in de kring. Vaak gebruiken we hierbij instrumenten. De liedjes vragen om beweging.... Verder doen we ritmespelletjes, bewegingsspelletjes en gaan we vrij dansen. We gaan uit van een thema zoals bijvoorbeeld 'dieren' en laten veel aan de fantasie van de kinderen over.
Oh wat leuk dat er zoiets bestaat! Misschien eens gaan kijken met Max en dan beslissen? Ik zou het laten afhangen van Max zijn karakter. Is hij dapper, afwachtend? Hoe zou hij het vinden (afgezien van het dansen)?
Leuk! Gewoon doen, je hebt een proefles. Vind het dan ook zeker geen geforceerde keuze of iets. Je moet je kind toch juist prikkelen, inspireren en impulsen geven in het leven. Daar kan je volgens mij nooit vroeg genoeg mee beginnen. Ik vind tien lessen ook goed te overzien, klinkt echt heel erg leuk!
Ja leuk he! Hier zitten 3 dansscholen die dit aanbieden. Meeste beginnen vanaf ze lopen/anderhalf jaar zijn. Ik vind het heel leuk, maar ik wil dat hij kan zijn wie hij wil zijn/worden. Niet dat hij het nu leuk vindt en straks heel goed zou zijn hij zegt ja mijn mama vond het nodig om mij vanaf anderhalf op dansen te doen. Snap je wat ik bedoel. Maar dit klinkt heel erg leuk ook omdat ze de kindjes vrij laten. En het leuke is ook nog dat het goed te betalen is: Een cursus bestaat uit 10 lessen en kost 65 euro. Ik zit te denken om dan nu een proefles te doen en dan gewoon alle lessen te volgen. Lastige is dat het om 10 lessen gaat en je dus later niet kan instromen. wel kun je daarna natuurlijk nog een keer zo'n cursus volgen bij deze. Het enige is dat Max nog niet loopt... Twijfel of het dan wel de moeite waard is voor hem! P.S. Max is een heel sociaal mannetje die al heel erg veel beweegt. Thuis hebben wij vaak muziek aan en dan gaat hij ook staan aan tafel en van links naar rechts bewegen en zingt hij Da Da Da. Heel leuk gezicht. Daarom lijkt het me ook zo leuk voor hem!
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn hoor. Zelf heb ik op jonge leeftijd een blauwe maandag op kleutergym gezeten (meer spelletjes en gezelligheid dan gym), maar mijn moeder had al snel genoeg door dat ik er geen donder aan vond. Ik was dan ook erg verlegen en afwachtend en veel te jong om in zo'n groepje mee te draaien. Heb er geen trauma aan overgehouden hoor. Vind het wel fijn dat mijn moeder dat geprobeerd heeft (met de intentie dat het leuk voor mij zou zijn), maar ook fijn dat ze zag dat het niets voor me was. Ik zeg: proberen!
Hoezo dwingen? Je zoekt toch iets wat dicht bij hem staat en aansluit bij zijn interesses? Ik zou zeggen doen! Mocht het toch niet zijn ding blijken te zijn dan zit je met 10 keer nergens aan vast! Veel plezier!
Als hij nog niet loopt lijkt het mij niet handig, hij is ook nog geen 1,5. Ik zou wachten totdat hij de juiste leeftijd heeft maar het dan zeker doen. Je moet het niet zo zwaar zien, als ouder voed je op en maak je keuzes voor je kind die jij denkt dat goed zijn. Hoe je kind het vindt dat merk je vanzelf en als ze puber zijn krijg je alles terug naar je hoofd wat niet goed was.