Reflux..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JongeMama2013, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongeMama2013

JongeMama2013 Actief lid

14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Ik ben bang dat m'n kleine verborgen reflux heeft.. Wie z'n kleine heeft het en hoe kwam je erachter

2. Maia

Maia Niet meer actief

Tim heeft het. Hij had eigenlijk alle symptomen achteraf, na een paar weken onrust en huilen hebben we alle symptomen op een rij gezet en gegoogled. De volgende dag cb gebeld en die bevestigden het. Nutriton aan fles toegevoegd en alle leefregels toegepast, bedje en box omhoog enzovoorts.

Nu bleef hij huilen en had hij ook verstopping waardoor de verborgen reflux bleef en kwamen we bij de ka terecht die de reflux nogmaals bevestigde.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze oudste had gewone reflux, de jongste verborgen reflux. Klachten hier:
    Niet op de rug kunnen liggen
    Veel terugslikken en hikken
    Krijsen direct na de voeding
    Herkauwen

Indikken van de voeding gaf wel wat verbetering, (in plaats van altijd krijsen, krijste ze niet als we haar voortdurend rechtop hielden, maar zodra ze wat schuin ging, krijste ze weer). Toen medicatie gekregen en dat heeft een wereld van verschil gemaakt.
    Rugligging heeft hier nooit gekund, dus Caitlyn slaapt sinds ze 5 weken is op haar buik in een opgehoogd bedje en dat gaat goed.

4. JongeMama2013

JongeMama2013 Actief lid

14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Dankjewel dames,

bij mijn kleine is het als volgt:
    Mijn kleine heeft heel vaak de hik en maakt een hees geluid tijdens het drinken,, ook heeft hij veel kwijl en soms lijkt het alsof hij moet spugen,maar dat hij het inslikt.. Hij spuugt nooit:s En tijdens het slapen lijkt het alsof hij niet kan slikken.. Ik word er onzeker

Ik weet niet of het reflux is of dat het gewoon allemaal dingen zijn die niks met elkaar te maken hebben.,
    Moet ik dit bespreken met de cb?

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    geef je bv of fv?
    bij fv stap over naar comfort Friso bijvoorbeeld hoe eerder je overstapt hoe minder slokdarm wordt geïrriteerd en reflux verdwijnt.
    95% van babys hebben reflux hoor

we hadden het als volgt:
    - hik vaak
    - verslikken onrustig drinken erg snel drinken 5-10 min
    - rare geluiden als ze sliep alsof iets vast zat en ze probeerde het weg te krijgen
    - nooit spugen
    - herkauwen en zure gezichten
    - huilen direct na het fles

wat we niet hadden:
    - mondje ruikt niet zuur
    - baby wil niet op de buik liggen of het plat in bed of op onze buik
    - bedje ophogen maakte geen verschil
    - rechtop houden na flesje helpt niet
    - baby lag heerlijk op de rug...

Ik twijfel zelf nog steeds of ze verborgen reflux heeft of had, na osteopaat was alles weg maar het kan ook zijn dat ze gewoon ook rustiger drinkte (met comfort doet ze 20 min) of dat voeding toch helpt? Maar ik geeft haar avond fles gewone voeding die super dun is net als moedermelk: enige wat ik merk qua verschil nu is dat ze het beetje spuugt na 15-25 minuten - kleine straaltje uit mond. Verder heef ik steeds comfort dus wie weet...

ik zou het met cb overleggen maar ze zouden je adviseren verdikte voeding ook denk ik

6. JongeMama2013

JongeMama2013 Actief lid

14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Ik gebruik alleen verdikkingsmiddel, nutriton samen met hypo allergeen voeding. Omdat de kleine z'n fles ook binnen 5 min op had.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het hangt er wat van af. Reflux hoeft helemaal geen drama te zijn. De meeste baby's hebben wel eens voeding die terugkomt. Het wordt pas een probleem en een medische kwestie wanneer je kindje echt pijn heeft, zich overstrekt, krijst bij voedingen... Dan moet je misschien met een KA bekijken of medicatie nodig is.

Maar in eerste instantie kan je gewoon de leefregels gaan toepassen: alles waar baby in ligt ophogen, minstens een half uur rechtop houden na de voeding, eventueel melk indikken...

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    dus je heeft flesvoeding? Dan zal ik overstappen naar voeding die alles in 1 heeft en anti allergisch en dik is... want nutriton als verdikking (mijn ervaring) werkte hier niet samen met standart voeding.
    Als je baby snel drinkt dan zijn er opties:
    - verschillende flesje proberen en spenen: we hadden hele markt geprobeerd :) hier succes met difrax en in begin combinatie - 1 keer dental speen (doen ze echt lang c. 40 min over...! probeer het gewoon), dan andere keer 1-2-3 speen op staand 1. Na paar weken konden we kersspeen gebruiken gewoon omdat haar zuigtechniek heeft zich aangepast...
    - combinatie: fles + speen. Je laat paar slokjes drinken dan geef je speen en zo hele 20 minuten.

Waroom trouwens hypoallergisch? heeft hij kma?

9. JongeMama2013

JongeMama2013 Actief lid

14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    ja, ik geef flesvoeding.. Ik,gebruik nu nutrilon hypo allergeen omdat mijn man hooikoorts heeft, dus de kraamzorg heeft gezegd dat we deze moesten gebruiken en omdat hij z'n fles snel op had werd nutriton erbij aangeraden

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je de indruk dat hij er last van heeft? (Huilen en krijsen, overstrekken?) Zo niet, dan is er niet zoveel aan de hand meestal.

Als je man hooikoorts heeft, moet je wel de HA blijven gebruiken en die indikken. De speciale refluxvoeding is daar niet anti-allergeen genoeg voor, bij mijn weten.
    Hier werkt indikken prima trouwens.

Deel Deze Pagina