Het leed dat de 15 maanden sprong heet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door februari2012, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Even van me afschrijven hoor...

Zoontje heeft last van de 15 maanden sprong en hoe! Ik heb ineens een ander kind. En dat is érg wennen!

De hele dag jengelen en aan mijn benen hangen, ik kan de kamer niet meer uit of hij raakt overstuur. En ik kom nergens meer aan toe. Om het minste of geringste wordt hij boos en smijt dan zijn speelgoed hard op de grond. Alles moet gaan zoals hij het wil en gebeurt dat niet, dan is het feest.

Maar het allerergste: hij slaapt niet meer door! Vanaf dat hij 8 weken was, heeft hij altijd keurig netjes doorgeslapen. Als hij al wakker werd, dan ging hij liggen kletsen, hoefde er nooit uit voor hem. Maar nu.... Sinds vorige week is dat veranderd. Midden in de nacht wakker worden, keihard gaan huilen en niet meer in zijn eigen bed willen slapen. We hebben hem al meerdere keren tussen ons in laten slapen, omdat hij 's nachts rustig 2 uur blijft huilen.
    Pfft, ben kapot, nu weet ik weer wat gebroken nachten zijn! En hij wordt sowieso om half zes wakker, waarna hij vervolgens de hele ochtend in zijn ogen loopt te wrijven van moeheid.

Hij kan wel ineens veel meer. Hij klapt in zijn handjes, kan plaatjes aanwijzen in een boek en kan een toren maken van blokken.

Het is dus wel ergens goed voor, maar man, wat zwaar zeg! Voor hem en voor mij.

Geen idee eigenlijk wat ik met dit topic wil bereiken. Misschien herkent iemand dit wel en kunnen we elkaar bemoedigen. Ooit gaat deze sprong weer over (hoop ik;)).

2. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Wij zitten in hetzelfde schuitje!
    gelukkig slaapt Sem snachts nog wel redelijk door... maar overdag is het inderdaad drama..
    slapen wilt hij alleen smorgens..smiddags niet meer.. maar dat haalt hij eigenlijk niet tot de avond.
    Hij kan ook zo ontzettend boos worden als er iets niet lukt of als hij iets niet mag.
    Hoop dat het snel over is!!;)

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oooh herkenbaar inderdaad! Zitten er nu al 3 weken mee... :S Normaal sliep ze sochtends tot 8 uur, half 9. Nu is het half 7, 7 uur..

En dan idd ook de hele ochtend moe zijn.. in de ogen wrijven.. boos zijn om de kleinste dingen.. Jengelen, jengelen, jengelen.. Alleen maar met mij willen spelen. Niet meer alleen.

Kan haar sochtends op bed leggen, maar dan wil ze niet slapen. Smiddags houd ze het net anderhalf uur of 2 uur vol..

Eten savonds is ook een drama.

Hoop dat deze fase snel overgaat..maar heb wel eens gelezen dat hij overgaat in de 17 maanden sprong :S

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pff hou op hier nu al.
    Gelukkig slaapt hij nog wel door!

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn dochter slaapt sinds 2 weken ook niet meer door pfff en doorslapen deed ze al vanaf een maand.
    Hier denk ik in de 11 maanden sprong.
    Ze zeggen dat het overgaat en dat het ergens goed voor is, maar als je er middenin zit he pfff

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

haha .. herkenbaar! :)
    Mijn kleine man lijkt er net uit te zijn maar, man man.. dat lieve jongetje dat hij ooit was herkende ik niet meer terug! :(
    Gelukkig is dat helemaal goed gekomen.

Hij kan nu ineens ook veel meer. Rennen, zingen (het onthouden van melodietjes) & iets van 13/14 woordjes. :) Gelukkig zijn die sprongen érgens goed voor! :p

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb ik nog 11 maanden (en veel sprongetjes verder) te gaan voordat die sprong komt, haha! Sterkte!

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Heeeeeeeeel erg herkenbaar!
    Mijn zoon had ook vreselijk last van deze fase/sprong of hoe je het wilt noemen.
    Ook i.c.m. doorkomen van kiezen en veel verkouden etc....wat een drama af en toe!
    Toen ging het eindelijk weer 2 weken lekker en toen kwam de 17 maanden sprong......;)
    En die is momenteel nog even bezig vlgs mij, alhoewel het wel minder heftig is als met 15 maanden.

Sterkte, het gaat ook écht weer over!

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Kijk, dat is wat we met z'n allen nodig hebben! Gedeelde smart is halve smart, zeg ik maar. Laten we met z'n allen hopen dat het eindelijk wat beter weer wordt, kunnen we er lekker op uit met onze sprongetjeskids. Dat helpt hier nog het beste, heb ik gemerkt, lekker naar buiten!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heeel herkenbaar! Hier is ze er inmiddels doorheen en kan ze ook allemaal nieuwe dingen, waaronder heel goed luisteren, ideaal! :D

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh, is dat het? Ik merk het nu al (zoontje is 14 maanden nu). Hij jengelt inderdaad, is heel aanhankelijk. Hangt steeds om mn benen en wil bijna fulltime aandacht. Lukt iets niet, wordt ie heel kwaad en smijt ie zn speelgoed ver weg. Heel soms speelt ie zelf even een half uurtje, en dan grijp ik mn kans om op fullspeed wat huishouden te doen.:D
    Hier is het vooral lichamelijke ontwikkeling wat nu heel snel gaat, hij loopt daar flink mee achter. Maar inmiddels trekt ie zich op tot zn knietjes (en dan ook overal aan!) en na flink wat aanmoediging zelfs tot staan en dan zet ie een paar stapjes. Hij is apetrots, en ik nog meer:cool:

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Oja, echt verschrikkelijk! Hier was het net in de periode dat ik in de eerste 16 weken van deze zwangerschap zat. Was in de winter. Voelde me al zo rot en dan nog zo'n jengelend kind erbij. Echt vreselijk!
    Sterkte hoor, hier ging het na een paar weken over.

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ligt het aan m kf wirdt het effect van iedere sprong groter, ze lijkt er iedere sprong meer last van te krijgen, zal blij zijn als de sprongetjes voorbij zijn (even ter zijde en het gebit kompleet is) is het geen sprong is het een tandje en omgekeerd... Wallen tot op me knieën

14. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Pfff nou hier ook een MEGA SPRONG! Word er af en toe moedeloos van. Hoe kan een kind ineens zo anders doen? Ik hou me maar vast aan de verhalen van de moeders die zeggen dat het voorbij gaat en dat dan je lieve kindje ineens weer tevoorschijn komt, haha! Mijn kind is alleen nog maar bijna 14 maanden (vandaag uitgerekende datum 14 maanden). En we zijn al een paar weken bezig... Ik hou m'n hart vast voor de komende sprongen.

15. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hier ook een mannetje in 1 van de sprongen ik hoop die van 17 maanden, want dat scheelt er weer 1 :(....drama met verschonen...drama met het aantrekken van de schoenen. Zit tussen 2 en 1 slaapje in dus ook nog erg moe. Tja...we moeten er even doorheen. Gelukkig komt het goed. Ik vind het wel super leuk om te zien dat hij zoveel dingen meer kan en snapt. Dat maakt ook een hoop goed. En hij heeft ook nog wel zijn lieve momenten gelukkig :)

16. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik ben blij dat ik deze topic gevonden heb en geen nieuwe hoef aan te maken.

Inmiddels zit in met mijn handen in mijn haren. Wat een ellende.

Volgens mij is dit de 15 maanden sprong en alle sprongen waren herkenbaar maar er was mee te leven.

Deze sprong is verschrikkelijk! Ik mag niet naar de keuken toe, spelen wil hij niet. En als hij speelt dan moet ik in een straal van 2 meter blijven.

Aankleden is een drama, wat nooit is geweest.

Hij klimt op mij als een kleine aapje en houdt stevig vast en gaat heeeeeeeel hard krijsen.

Niks is goed, eten is niet goed, drinken is niet goed en slapen is het enige wat wel lukt maar dan met veel moeite.

Ik weet t niet meer.

Hoe lang duurt gemiddeld de 15 maanden sprong?

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pfoe, mijn dochter is nu bijna 14 maanden maar hier is het ook feest. Ze is overdag nog heel vrolijk, maar kan wel driftig worden als ik iets afpak dat echt niet mag. Die driftbuien negeer ik volkomen.

Bij het naar bed gaan 's avonds heeft ze het nu moeilijk. Ze gaat direct staan, als het ritueel (verhaaltje lezen, slaapliedje) voorbij is, ook niet meer liggen. Als ik wegloop begint ze te jengelen, wat meestal overgaat in huilen. Ze slingert haar knuffeldoekje dan uit bed en roept. Ik ga dan naar haar toe, kalmeer haar op schoot en dan lukt het meestal wel om te gaan slapen. Ze slaapt nog wel door, gelukkig.

Nu komen er ook weer kiezen door en is het ook verlatingsangst, dus ik ga er zoveel mogelijk in mee.

Deel Deze Pagina