Onze dochter van 5 weken oud spuugde erg veel, en dronk veel te snel en gulzig. Op aanraden van het cb zijn we 1 schepje Nutriton door de voeding gaan mengen. Dat leek in eerste instantie goed te gaan; het spugen werd veel minder. Tegen de krampjes gebruiken we Infacol. Dit doen we nu een week. Maar sinds donderdag is het helemaal mis hier: ons meisje heef de hele dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet geslapen en ligt de hele tijd te schoppen en te kreunen in de wagen of op schoot. Als ze bij je ligt, is ze enigszins rustig en zakt weg, maar na een paar minuten begint het hele circus opnieuw. Ik begin te denken aan (verborgen) reflux. Herkent iemand deze dingen? -belletjes blazen -onrustig na de fles, schoppen en overstrekken -2 tot 3 uur na de fles opeens nog boeren of een mondje teruggeven -'herkauwen' -alleen 's nachts maar op de rug willen liggen, overdag elke keer na een klein slaapje van 10, 15 minuten weer gillend wakker worden Ik begin een beetje wanhopig te worden...ik heb gewoon sterk het gevoel dat dit niet 'gewoon' is, maar dat ze pijn heeft. Ze heeft tot een paar dagen geleden nauwelijks gehuild en nu is het eigenlijk voortdurend dreinen, kreunen en persen..
Ze heeft overigens wel elke dag een poepluier gehad. Het is wat dunner, door de Nutriton, maar het komt dus wel gewoon.
Het zou reflux kunnen zijn, als ik de symptomen zo zie. Maar dat hoeft niet meteen een drama te zijn. Pas je de leefregels al toe? Indikken doe je al, maar dus ook een half uur tot een uur na de voeding rechtop houden en alles ophogen (bedje, wandelwagen, park, verzorgingskussen)? Het is een beetje zoeken wat werkt voor je baby, maar ik zou dit eerst een tijdje proberen. Moest het erger worden: kinderarts en kijken naar medicatie.
Het lijkt sterk op verborgen reflux inderdaad. Ik zou de welbekende leefregels toepassen zoals bedje ophogen, half uurtje na voeding rechterop houden, indikken doe je al, misschien buikligging proberen? Mocht het echt niet werken kan je maandag friso comfort of nutrilon omneo halen (weet niet wat je gebruikt?) en dat dan ZONDER jbpm! Daar zit het nl al in! Mocht het erger worden even afspraak bij het cb.
Ik heb dit al eerder aangegeven bij het cb en de enige remedie die zij toen gaven, was het geven van Nutriton... We hebben nu haar bedje opgehoogd en ook de kinderwagen, kijken wat dat doet.
Nee daar hebben jullie weer gelijk in. Meestal is het CB eerst van: eerst de basisleefregels hanteren en kom over 2 weken nog maar eens langs. Vandaar dat ik dat schreef.