help! baby 6,5 maand drinkt te weinig

Discussion in 'Flesvoeding' started by smoothie88, Jul 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smoothie88

smoothie88 Actief lid

Apr 29, 2012
    181
    0
    0
    #1 smoothie88, Jul 19, 2013
    Last edited: Jul 19, 2013
    Mijn dochter van 6,5 maand was altijd een goede eter, wou altijd meer, maar de laatste dagen drinkt ze weinig. Ze laat van een fles van 200cc gemiddeld 40cc staan. Ze wil ook niet graag meer uit de fles drinken. Tandjes zijn aan t door komen, weet niet of dat ook een reden kan zijn. Maar ze spuugt nu al 3 avonden nadat ze wat van de laatste fles heeft gedronken alles weer uit, echt een hele golf komt er uit. Ik ben nu aan t experimenteren met 3 flessen ipv 4 dus ze moet die flessen wel bijna leeg maken anders krijgt ze te weinig vocht binnen, want ze drinkt nog niet echt veel ander vocht. Het gaat al wel beter met water enzo maar t zijn maar een paar slokjes. Ze had vandaag ook weinig plasluiers. Ik ben nu met 3 aan t proberen, omdat ze met 4 flessen zoveel laat staan.

Ik ga dr zometeen nog even wakker maken om te kijken of ze nog wat wilt drinken want voel me er niet lekker bij zo.

Hebben jullie tips en kunnen jullie me geruststellen?
    Ik bel morgen ook even naar de huisartsen post

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Tandjes kunnen in de weg zitten. Heeft ze koorts of verhoging? Een sprong? Of misschien is ze niet lekker van de warmte. Kan ook zijn dat ze wat keelpijn heeft, dan is slikken ook niet zo prettig. Misschien sabbelen op een waterijsje, dat verlicht misschien.

Ik ben benieuwd of je al gebeld heb.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Als ze zoveel laat staan van dr fles, kan je dan niet beter wat vaker aanbieden en kleinere flessen?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als ze van de 200cc zo'n 40 laat staan drinkt ze nog 4x 160 = 640 totaal.
    Als je 3x 200cc aanbied en opdrinkt, drinkt ze totaal 600 cc, dus minder.

Ik zou eerder meerdere kleinere flesjes aanbieden of 4 grote flessen dan naar 3 grote flessen.

Share This Page