Wat is er met de baby 's nachts?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimK, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Pff. Ik ben nu inmiddels weer een weekje moeder van een prachtige dochter. Maar 's nachts is het dramatisch. In de wieg wil ze niet slapen, op het aankleedkussen tussen ons in niet en ook op/in mijn armen wordt ze niet rustig. Heel zwaar dus. Vooral omdat ze overdag wel slaapt in de box en zelfs in de wieg. Niet de hele dag hoor maar ze slaap er toch wel even in.

Hoe kan er zoveel paniek zijn 's nachts? Vannacht was echt van 10-6 huilen. Speen, pink niks hielp. Help?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Honger? Warm? Koud?

3. KimK

KimK Niet meer actief

Het maakt niks uit als zij nou net haar flesje heeft gehad of twee uur daarna. Het begint als we haar verschonen, dan flesje (boven) en dan naar bed. Dan begint het drama. Ze is getemped, 36,9, kruik ligt in haar wieg en aankleedkussen. Dus te koud/warm of honger lijkt me niet. Het is ZO vermoeiend. Een uurtje slaap zou ik al heel dankbaar voor zijn.

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je moet haar op hetzelfde plek leggen overdag/nacht dus niet wisselen maar gewoon in wieg altijd.
    Verder nog:
    inbakeren
    Osteopaat (lijkt alsof ze last van heeft als bij kiss)

Als ik jou was zou ik het zo doen altijd zonder uitzonderingen:
    Bij moe signalen (dat in die leeftijd c 20min na eten)inbakeren en eventueel "shh" methode" harvey (google). Er zijn variaties maar je kan zeld toepassen er zijn 5 belangrijke punten in volgorde. Verder in wieg leggen nog wakker, speen in eventueel.
    Knuffeltje geven. In principe shhh metode werkt in 99%.
    Soms enkel inbakeren voldoende.

5. KimK

KimK Niet meer actief

Kiss? Wat is dat?

Maar ik vind het zo zielig als ze hele dag boven ligt terwijl wij beneden zijn. Dan is ze alleen. En ik heb nog een dreumes rondlopen dus kan zelf niet hele dag boven zitte .

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik begrijp dat je fles geeft? Deed ik ook. Maar na het eten bleef er een soort van "honger". Huilen huilen, was zo bang dat hij ziek was ofzo. Verloskundige gebeld, is langsgekomen. Vroeg me of ik al een speen had geprobeerd...wilde ik niet aan... Nou daar ben ik van teruggekomen. Beeb had een enorme zuigbehoefte die hij aan een flesje niet kwijtkon.
    Mijn vraag is dus: geef je haar een speentje? Dat lees ik nergens....

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Tja ze moet duidelijk rust en regelmaat hebben en ze ligt toch te slapeb? Dus alleen ligt ze niet.
    Je kan ook kiezen voor de dragen full time.
    Het is niet anders je je situatie als je steeds slaapplek wisselt is bij sommige ukks niet uitmaakt en bij sommige is echt grote invloed.

Kiss syndroom google gewoon. Is spiertje in nek die vastzit door bevalling (te snel/te langzaam/ks/pomp). Dan kindje is niet erg lekker kan vanzelf onstpannen.
    Zoek goede baby osteopaat via via. Verzekering vergoed (deels) vaak

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ze schrijft dat speen niks helpt..
    Je kan speen wisselen hoe difrax was niks. Bibi liet ze nooit los.
    nog dat , speen niks helpt zeg je: spuugt ze uit of blijft ze met speen huilen?
    Ik zou gaan rust en regelmaat doen plus inbakeren en daarnaast afsoraak met osteopaat maken.

Hoe is het verder trouwens? Ontlasting? Uitslag? Overdag?

9. KimK

KimK Niet meer actief

Ja ze krijgt een speen. Is ze niet tevreden mee. Pink ook niet. Allebei. Ene keer spuugt ze uit, andere keer blijft ze ermee huilen.

Kiss kan door ks? Ik heb een ks gehad. Osteopaat heb ik met mijn zoon gedaan. Vond ik geen succes.

Dragen kan ik nu nog niet ivm wond maar ik wil straks wel gaan dragen. Bij zoon ook gedaan.

Uitslag is er een beetje maar denk (nog) niet aan kma. Want geen spugen, krampjes vallen nog mee en overdag slaapt ze wel in box. Overdag is het grotendeels een perfect kind. Dat vind ik zo raar.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik zou naar andere osteopaat gaan die echt ervaring heeft en die echt andere heeft geholpen. Vraag hier gewoon in je regio

11. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb al meerdere spenen geprobeerd.avent reageert ze nog het beste op. Difrax, bibi niet.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Maar meiden. Nog een vraagje. Baby's slapen ongeveer 18 uur. Overdag slaapt ze veel. Maar kan ik haar ook wakker houden? Ofja uhm hoe bedoel ik dat. Dat ze zeg maar gaat "begrijpen" dat het overdag is en ze dus wakker mag zijn? Snappen jullie beetje wat ik bedoel...

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Veel baby's hebben in het begin een omgekeerd ritme. In de buik sliepen ze overdag het meest (in slaap gewiegd door mama's bewegingen) en 's avonds en 's nachts als mama lekker rustig was, kwamen ze meer in beweging. Je baby is pas een weel oud en zit dus waarschijnlijk nog in dat ritme.

Ieder kindje is anders. Ik lees vaak het advies om kinderen altijd op dezelfde plek te laten slapen. Voor ons gezin werkt dat niet en is het gelukkig ook niet nodig. Ik zou dan ook bang zijn om een kind daar zo aan te wennen, dat ze slecht ergens anders slapen. En dan kun je niet makkelijk meer weg.
    Bij zowel de oudste in de babytijd als nu weer bij de jongste, is het bij ons zo dat de baby daar is waar ik ben. Dus overdag over het algemeen beneden. Of nu ook wel veel op de kamer van broer. Hij ligt vrijwel alleen 's nachts in zijn wieg. Dan hebben we ook al een klein ritueeltje. (verschonen, slaapzak in, nog even bij mij op bed voeden en dan in de wieg) Ik vind het ook belangrijk om het 's nachts niet te gezellig te maken, dus liever niet te veel aandacht geven. Wij laten een baby niet huilen. Maar overdag kletsen we met hem en kijken we hem echt aan. 's Nachts laten we wel merken dat we er zijn door een hand tegen zijn wang te leggen of over zijn bolletje te aaien. Maar liefst wel terwijl hij gewoon in zijn wieg ligt. (wieg staat hier tegen mijn kant van het bed.)
    Hierdoor was het ritme van onze zoon binnen een paar weken omgedraaid. Hij komt 's nachts meestal nog wel voor één of twee voedingen, verder horen we hem niet. Overdag heeft hij meer wakkere periodes.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wacht eens even... ik vind dat er wel heel snel naar allemaal methodes en maatregelen en osteopaten ed wordt gegrepen.. het kind is één week oud! Laat haar ook even wennen aan de wereld. De meeste babies willen geen speen op deze leeftijd. Hou haar gewoon lekker bij je. Slaap overdag zoveel mogelijk. Check altijd goed of je kindje geen natte luier heeft, het warm genoeg heeft (en niet te warm) maar vooral

ontspan.. laat het los... je kindje is er pas een week. Hou haar lekker bij je en hou haar op je blote huid. Niet stug vast houden aan methodes (dat komt over een paar weken wel weer). Ze heeft 9 maanden bij je gezeten en de kans dat ze dat gewoon mist is het grootst.

Als je zelf het idee hebt dat haar iets scheelt dan ga je naar de huisarts (of gewoon de verloskundige vragen.. tenslotte zit je nog in je kraamtijd)

Geef het de tijd.

Spenen? Tja, als je echt nog iets wil proberen kijk dan eens naar een prematuurspeen op internet. Die worden vaak wel gepakt.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ze is één week.. je zult moeten mee bewegen. Je wilt echt te veel en te snel

16. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Tja de meeste babys slapen eerste week ook gewoon dag en nacht.
    Mijne eerste 2 weken sliep als een blok daarna begon het feest

Dag/nacht kan je onderscheiden met overdag gordijnen open laten dat wordt ook geadviseerd. En niet stil te zijn en nacht juist donker en stil.
    Babys eerste week slapen zeker 18 uur.. Zo van echt hier was het na elk flesje 15min spelen en naar bed

17. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    18 uur slaap betekent alleen de voedingen wakker. Wakker houden, wanneer dan ook, is geen goed plan.
    Overdag ook boven neerleggen in alle rust. Niet meenemen naar beneden.
    Inbakeren kun je goed proberen, kan nu waarschijnlijk nog met een hydrofiele luier, anders puckababy of pacco.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#18 Cygnet2, Feb 6, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 6, 2014
    het is maar net welke 'methode' je leest hoor.. er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
    En "de meeste babies" is een aanname die niet klopt. Alle babies zijn anders. Het zijn net echte mensen...:D
    Mijn 1e sliep niet best 's nachts en overdag veel. Mijn tweede sliep de hele dag en nacht heel goed en was nauwelijks wakker. Mijn derde sliep 's nachts uitstekend en overdag ook maar 's avonds nauwelijks

En na 10 weken zaten ze alledrie in een prima ritme en sliepen en aten ze allemaal uitstekend (inclusief doorslapen)

19. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Laat je dochter even wennen. Ze is nog maar een week oud, natuurlijk heeft ze nog geen ritme. Hou haar bij je, en laat alles gewoon maar op je afkomen.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Helemaal mee eens!!!

Share This Page