Wat hier wel hielp was zelf inderdaad veel opzoeken, zelf voorstellen doen aan de arts qua vervolgstappen, want als ik op hen had moeten wachten had Eva waarschijnlijk ook nog de hele dagen gekrijst. Weet niet welke kinderarts je hebt, maar anders eisen dat je naar een ander kan als je met deze niet verder komt? Er zijn er genoeg hier en heb gemerkt dat er tussen de artsen een behoorlijk verschil zit. Wij zijn bij dr. Schulenberg geweest en dat is een heel fijn mens, vinden wij dan. Ook zij dacht niet aan KEA, maar heeft ons nooit het gevoel gegeven dat ze ons niet serieus nam. Heb ook geregeld gebeld met andere kinderartsen als we weer eens in nood zaten, maar dat was echt niks... Standaard 'kijk maar aan, ze mankeert niks'...
Hoi Dees, Misschien een beetje mosterd na de maaltijd en ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar ik heb zelf veel gehad aan het boek 'baby reflux of darmpkrampjes' van Stefanie Lampe (heb zelf een dochtertje met verborgen reflux). Er staat zoveel herkenbaars in (wat gewoon heel fijn is om te lezen) en handige tips ed! Wie weet heb je er wat aan, heel veel succes! O ja en wat bij onze meid helpt als ze helemaal overstuur is, is een 'witte ruis geluid' aanzetten. Je hebt hiervoor apps die je op je telefoon of tablet kan installeren, je kan dan kiezen uit veschillende geluidjes zoals een fohn, stofzuiger, auto e.d.. Het klinkt misschien gek, maar bij ons is dit soms het enige wat de cirkel van overstuur zijn kan doorbreken en dan valt ze toch even in slaap! Het eentonige geluid maakt haar kennelijk rustig, wie weet helpt het bij jou ook!
Hoi Manon11, Die geluiden helpen inderdaad! We hebben hem al een keer op het aankleedkussen op het aanrecht gezet... afzuigkap aan.. en stil was meneertje. ik ben gisteren weer bij de kinderarts geweest en ze wilde Omeprazol voorschrijven. Want de Ranitidine/Zantac werkte niet. Maar toen ik zei dat ik wel allergie- en eczeemgevoelig ben, schreef ze meteen nutramigen voor. Waarschijnlijk dus wel kma. Ben heeeel benieuwd of de voeding gaat werken! Watvoor voeding geef jij Josie88? De nutramigen is erg moeilijk te krijgen en vreselijk duur!
Fijn dat de kinderarts wel actie onderneemt! Hier ook nutramigen, heb een machtiging, dus wordt vergoed. Bestel het bij de apotheek. Maar als ze dat voor heeft geschreven, neem ik aan dat ze ook een machtiging heeft afgegeven?
Wat een snelle reactie. We hebben gelukkig een machtiging van de ka gekregen. Eerst voor drie maanden. Gisteren tijdens het eerste flesje kwam alles er weer uit hihi. Hij keek ook zo vies, was aan het kokhalzen. Ben benieuwd wanneer we verbetering zien! Ik hoop dat het een ander mannetje wordt Tevredener, rustiger, maar dat is even afwachten.
Het is ook heel smerig, maar goed, lekker hoeft het niet zijn, als het maar werkt. Fijn dat je een machtiging hebt! Heeft de kinderarts het ook over testen gehad? Haha, ja snelle reactie. Zul je merken als het met Milan goed gaat, dan is het soms best saai een baby en moet je iets met je tijd. Succes!
Hopelijk gaat het ondertussen beter met je kindje! Ik wou snel nog iets toevoegen. Ik herken mijn dochtertje heel hard in jouw verhaal. H ier bleek het ook KMA te zijn en geen reflux zoals de ka eerst dacht. Mijn tip: laat een ph-metrie doen, dan weet je het zeker! En als nutramigen niet helpt, probeer eens de neocate. Dit is bij ons de oplossing geweest om van een huilbaby en moeder op rand van depressie naar een vrolijk kind en gelukkige moeder te gaan!
Dank je voor de tip Mie!!!. Ben erg benieuwd óf en zo ja wanneer we verbetering zullen zien. En voor wat de depressie berteft; ik zat op dag 5 al in een depressie/kraambedpsychose. Dus het kan alleen maar beter worden hihi Ja Josie, de ka had het over provocatietest in het ziekenhuis (?). Heeft Eva dat ook gehad?? Ik kan wel wat extra 'vrije' uurtjes gebruiken voor mijn huishouden haha... voordat ik weer aan het werk ga.
Ja, Eva heeft dat na een maand gehad, moesten we twee keer een dag naar Delfzicht. Achteraf had ik daar nooit zo snel mee moeten instemmen, was het eindelijk rustig, hadden we dat weer. Maar goed, als je meer wilt weten, staat wel in m'n profiel, bij gestarte onderwerpen, het is nogal een waslijst. Maar goed, achteraf kijk je een koe in de kont. Tip in ieder geval: geef daar niet te snel aan toe, als het beter gaat, eerst een tijdje van de rust (en Milan!) genieten! Hier ging het trouwens vrij snel beter, na een paar flessen al verbetering en na een week een heel ander kind!
Bij ons helpt een doekje voor zijn oogjes erg goed. We houden wel goed in de gaten dat hij het doekje niet helemaal over zijn gezichtje trekt.
He Marisje2010, waarvoor gebruik je een doekje precies? ? Als ik per ongeluk iets op zijn ogen doe, schrikt iebzo! Hahaha. Heb niet de indruk dat het leuk vindt He Josie88... we gebruiken nu de nutramigen twee weken. Hij is zeker rustiger, over de hele dag bekeken. Flessen gaan er ook rustiger in. Maar om nou te zeggen:'Het is een ander kindje', dat niet hihi... hij huilt soms nog wel en dan heb ik geeen idee wat er is.. en de slaapjes overdag gaan ook heus niet allemaal vlekkeloos. Maarrr hij is vanaf die eerste fles wel veel aan het lachen!!!
Dus of hij nou kma heeft of iets anders.... of dat het nu de leeftijd is.. ik zou het niet weten. Ik geniet eindelijk wel veel meer! Hoe gaat het bij jullie allemaal?
Sorry was niet echt duidelijk. Onze kleine man huilde erg veel en was ook erg onrustig. Hij komt moeilijk in slaap en als we dan een doekje over zijn oogjes leggen valt hij vrij snel in slaap.
Oooohw op zo'n fiets haha.. nee dat wordt bij Milan geen succes! Hihi!!! We moeten eerst nog een paar weken wachten Josie... maar op de één of andere manier denk ik tóch niet dat het kma is.... ik vind het verschil toch te klein. Maarrrr de totale onrust is echt wel minder. Dus nog even aankijken en over twee weken weer naar ka. ik zit nu met het aantal voedingen te ouwehoeren Nu maken we hem rond elfen wakker 's avonds. ... maar wanneer we dat niet doen, slaapt hij òòk tot een uur of 2/3 's nachts door.... Voedingstijden: 07.00 11.00 15.00 19.00 en dus 23.00 Hij krijgt 150/5 Maar wanneer we hem om 19.00 180/6 aanbieden, drinkt ie dat soms ook helemaal op wat zouden jullie doen??? Liefs
Als je om 23.00 uur nog een fles geeft, slaapt 'ie door tot de ochtend? Zo ja, dan zou ik die fles nog wel geven (of je moet er graag 's nachts af gaan ). Als 'ie sowieso 's nachts nog komt, zou ik hem laten slapen en die fles van 23.00 laten vallen. Eva krijgt om 22.00 nog een fles, maar ik pluk haar slapend uit bed (laat haar wel zachtjes weten dat ik er ben, anders schiet ze tegen het plafond ), slapend drinkt ze haar fles en ik leg haar dan zo weer weg. Echt wakker maken doen we niet.
Hoi Josie Hij kán wel doorslapen... maar dat is dan in de vooravond. Of ik hem nou wel of niet wakker maak om 23.00 uur... hij komt toch om een uur of 2/3 's nachts. Heb het cb nog gebeld, zij zeggen dat ik die fles van 23.00 sowieso wel moet doen. En dan komt 'ie vanzelf 's nachts niet meer... (?)
Hallo allemaal, Enkele dagen geleden heb ik een topic geopend over onze kleine meid: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/494387-huilbaby-houden-jullie-vol.html Ze is 4 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis en vandaag zijn we thuis gekomen met de diagnose verborgen reflux. Vanaf dinsdagavond krijgt ze Nexium. In het ziekenhuis leek het iets beter te gaan na een paar dagen; ze leek veel meer ontspannen, minder pijnte hebben en ze lachte een stuk meer. Ook ging ze de meeste slaapjes iets beter slapen. Sinds vandaag zijn we weer thuis maar ik moet helaas zeggen dat het heel moeizaam blijft gaan. De slaapjes die ze tot nu toe thuis heeft gehad, gingen weer gepaard met veel huilen en onrust. Nu is mijn vraag; is er een kans dat het nog beter wordt de komende weken? Werkt Nexium na een aantal dagen al optimaal of zijn er ook ervaringen dat het na een week of twee weken pas aanzienlijk beter ging? Vanavond lag ze weer te huilen en was niet te troosten en de moed zakte me in mijn schoenen. Ik zat beneden op de bank naar haar te luisteren en ik kon het gewoonweg niet opbrengen om naar boven te gaan en haar te troosten. Als ik apathisch werd van haar gehuil... Enorm erg en gelukkig was pappa er gewoon om het over te nemen maar... Wat een ellende dit... Kan iemand ervaringen met me delen die me misschien een hart onder de riem kunnen steken?