Hoi meiden, Ik ben al een tijd hier niet meer actief. Sorry daarvoor, maar ik maakte mijzelf gek met alle negatieve verhalen. Inmiddels ben ik bevallen middels een spoed keizersnede van een gezonde zoon.Hij is nu 5 weken oud. Hij heeft last van reflux en sinds gisteren heb wij hier medicijnen voor, Zantac. Hij kan niet op zijn rug liggen want dan begint hij hevig te spugen en te kreunen vd pijn. De Zantac verlicht ietsje, maar nog niet genoeg. Het beste kan ik hem bij mij buik op buik leggen. Echter gaat hij dan heftig op zoek naar mijn borst voor troost. Ik gun het hem van harte, maar zo plakt hij bijna dw hele dag aan mij vast. Hebben jullie nog tips of suggesties? Ik word namelijk lichtelijk gek. Alles staat al omhoog of is opgehoogd. Hoe kan ik hem zonder borst troosten?
Haak even aan bij het reflux-topic dat hier al loopt, dat is gemakkelijker dan alles herhalen, denk ik
Je moet de Zantac echt meer dan een dag de tijd geven om te gaan werken. Bij ons was het een dag of 3. En verder zal je toch moeten aanvaarden dat je kindje even heel erg veel nood aan jou zal hebben. De eerste drie maanden hing, sliep en lag mijn dochter eigenlijk voortdurend op mij of haar papa. Prettig was dat niet, maar je leert rechtopzittend te slapen En de draagdoek. De draagdoek.
Onze dagen bestonden uit hem dragen (schreeuwde van de pijn)of hij sliep op ons. Wij sliepen ongeveer 4/5 uur per nacht dus het was erg zwaar en je moet je er bij neerleggen. Onze houvast was hij maakt het je niet moeilijk maar heeft het moeilijk,succes!
He Zwangnie, Hoe is het meis...lang niets meer van je gehoord. Ik had je toen nog gemaild... Hier ook een reflux baby maar dan verborgen reflux. Zo zielig hoor. Wij zijn nu bezig met pep voeding omdat reflux waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een koemelkallergie. Net een dag bezig maar hoop snel resultaat te zien.
wij gebruiken Nexium voor de reflux en dat gaat goed. ook blijkt ze idd een koemelkallergie te hebben en daar hebben we nu ook maatregelen voor genomen. Maar Nexium bracht de verlichting en de opluchting die wij nodig hadden. Vaak is reflux en koemelkallergie samen. Wij hadden wel verborgen reflux. Sterkte