Wat vinden jullie zoon al 2 weken oorpijn??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 19831, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag zoon heeft al 2 weken oorpijn.
    Al 3 keer bij huisarts geweest maar geeft elke keer zelfde aan het valt mee. Advies neusdruppels en zetpillen.

Maar ik kan daar toch niet weken mee doorgaan???
    Wat vinden jullie hoe lang kan zoiets duren, ik heb nu ook idee dat hij last krijgt van ander oor.

2. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Mijn dochter heeft ook al een aantal weken oorpijn... We hebben 1 antibioticakuur gehad, maar 2 dagen later was het terug. Hier is het dus ook behelpen met zetpillen en zoutoplossing voor de neus!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft nu al 6 maanden oorpijn,

Ze hebben bij haar een hoor test gedaan ( baby hoor test net als de in de eerste weken) en ze kwam niet door de meting wat betekend dat ze verminderd gehoor heeft net als onze eerste dochter, die kon pas horen na dat ze buisjes kreeg zoveel vocht zat er achter het trommelvlies

Onze dochter word volgende week de neusamandel verwijderd omdat ze ook een ontstoken neusamandel heeft al 6 maanden en ze krijgt buisjes in de hoop dat ze dan beter kan horen en de klanken eerder zal leren dan onze andere dochter waarmee we nu bij logoledie zijn juist te leren praten( ze praat nu wel heel goed alleen sommige klanken nog niet)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook een paar weken geleden, samen met een flinke snotterverkoudheid en het mogelijk doorkomen van tandjes. Het kan een combinatie zijn van van alles. Is me de laatste keer ook door het CB gemeld. Kleine man heeft nog maar twee tandjes en het kan zijn dat hij last gaat krijgen van zijn oren als er meer tandjes gaan doorkomen. Lekkere verkoudheid erbij en je hebt het recept voor algehele malaise die een paar weken aanhoudt. Het is heel zielig, maar ik denk ook dat het beter is als een kind geneest zonder antibiotica. Zo veel mogelijk de pijn proberen weg te nemen en de boel open houden met neusspray. Hier was het op een avond drama met ontroostbaar huilen en de volgende dag zag ik dat zijn oortje "open" was gesprongen: loopoor. De druk ws eraf en hij voelde zich meteen een stuk beter. Sterkte in ieder geval!

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Als het zo lang aanhoudt zou ik trouwens geen zoutoplossing meer gebruiken, maar echt voor een neusspray met xylometazoline gaan. Wij hebben dat bij onze dochter op aanraden van de ha echt wel gedaan, want alleen zoutoplossing was echt onvoldoende.

Zodra ze maar een beetje begon te snotteren, begonnen wij weer met de neusspray. Desondanks heeft ze in een jaar tijd 10 oorontstekingen gehad. Gelukkig heeft ze sinds begin augustus buisjes. Sindsdien geen oorontstekingen meer gehad, terwijl we nu lang niet zo consequent met de neusspray in de aanslag staan.

6. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je zoutoplossing niet langer dan een week gebruiken. Maar kan het mis hebben.

Ik zou toch weer langsgaan en vragen om een middel omdat het maar niet over gaat en juist erger wordt.
    Als ze dat niet wilt gewoon langs de hap gaan.

7. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ohhh zo herkenbaar.. Hier ook al drie weken aan de gang. Het begon met een buikgriep, die was nog niet de deur uit of ze kreeg last van een fikse verkoudheid en last van haar oortjes. In eerste instantie zei de huisarts ook gebruik zetpillen en neusspray. Echter hielp dit niet en zijn we een paar dagen later naar de HAP gegaan, daar een iets agressievere neusspray gekregen en antibiotica voor als ze koorts zou krijgen. Koorts bleef uit dus alleen neusspray gebruikt. Nog geen vorderingen..

Na een paar dagen kreeg ze een fikse oogontsteking erbij, ze kon haar ogen niet eens meer openen. Oortjes waren ook meer onstoken. Toen toch maar besloten een antibioticakuur te geven. Afgelopen zondag was de laatste keer, maar maandag begon het gedonder alweer. Nu hoest ze haar longen uit haar lijf en die verkoudheid lijkt ook weer erger te worden.. Haar hele gezichtje is er schraal door.

Volgende week is ze jarig.. ik hoop dat er dan wat verbetering is..

Ik heb overigens echt al alles geprobeerd, 3 soorten neussprays, water met tocotolin onder haar bedje, een ui onder haar bed, baby luuf onder haar voetjes, luuf op haar hele lijfje, antibiotica, elke dag goed aangekleed naar buiten, onder de douche.. etc. Niets helpt dus.

Als iemand nog tips heeft?

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Zoutwaterneusspray mag je onbeperkt geven (in overleg met de ha). Bij ons gaf de huisarts aan dat antibiotica de klacht maar iets sneller over liet gaan. Maar ook gelijk het afweersysteem verzwakte, dus sneller ziek werd. Wij hebben het dus nooit gegeven. Mijn dochter heeft een hele winter oorontsteking gehad en inderdaad alleen in de weer met zoutwater neusspray en wanneer nodig paracetamol. Ook ademvrij van Zwitsal in bad en mee gewassen. Verder regelmatig stomen om het goed vrij te houden

Deel Deze Pagina