Beste Adrienne, Mijn excuses voor al die vragen. Benjamin drinkt nu overdag beter, ook de avondflessen drinkt hij effectiever. Alleen nu al drie nachten dat hij s nachts elke twee uur wakker wordt, soms met honger. Speentje en wat langer door laten slapen lukt niet. Ik weet het gewoon even niet meer. Soms neem ik hem dan bij mij en laat hem op mijn buik slapen (zonder dekbed). Slaapgebrek begint ook op te breken, want ik val al zo moeilijk in slaap en middagdutjes lukken daardoor ook niet.
Hoi hoi, Ik zou eens proberen om hem overdag in zijn bedje te laten slapen in plaats van in de box. Hij krijgt dan toch wat meer rust.. Misschien is hij te geprikkeld. Dat is even lastig voor jezelf misschien maar voor hem beter. Groetjes Adrienne
Beste Adrienne, Hij slaapt al een week niet meer in de box, alle slaapjes zijn nu in bedje. dus dat is het niet. Hij valt in 5 tot 40 minuten in slaap.
Oke. .. Daar kan het dan inderdaad niet aan liggen. Heeft hij het warm genoeg? Of te warm? Als hij in de nacht wakker wordt geef je hem dan eten of niet? Groetjes Adrienne
Qua warmte gewoon goed. Wel last van maaiende armpjes, die hem uit zijn slaap houdt of wakker maakt. Overdag had hij verder ook korte hazenslaapjes, maaiende armpjes wat ervoor zorgde dat het lang duurde voordat hij sliep. S nachtsvoeding hoeft niet van CB, maar als de drie uur voorbij zijn en hij slaapt nog niet, dan geef ik het hem wel. Hoe langer hij wakker, hoe eerder honger. Maar vanacht ging anders. Ik heb hem ingebakerd, ik dacht dat geeft hem rust (maaiende armpjes). Na de fles van 19:15 dat gedaan en toen heeft hij doorgeslapen tot 23:00 (ik had de wekker voor de late avond gezet, de nacht laat ik hem zelf komen). Toen was hij goed uitgerust om te drinken en toen kwam hij pas om 4:00 weer. Tussendoor om 2:00 even wakker maar toen speentje gegeven en is weer verder gaan slapen. Hopelijk blijft dat zo! Inbakeren zorgde er ook voor dat hij in de avond veel sneller sliep en nu in de ochtend is hij zelfs in 10 minuten in slaap gevallen zonder als troost een speentje aan te bieden.
Hoi hoi, Dat inbakeren doe keer onder begeleiding van het CB? Fijn dat het zo goed helpt! Groetjes Adrienne
Hopelijk is dit een goede oplossing en blijft het hem vaak helpen. Ieder geval de hazenslaapjes zo onderbroken. Ik doe het inbakeren zoals van de kraamzorg geleerd had. Alleen nu met een dunne deken, en in bed een dekentje minder en zonder kruikje. groetjes, Pukjepuk
Ik weet niet hoe het bij jullie is natuurlijk .. maar in mijn regio mogen de kraamverzorgenden geen adviezen geven hoe je moet inbakeren. Ik zou dat aan het CB vragen als ik jou was. Wel super dat het beter gaat nu! Groetjes Adrienne
Beste Adrienne, Woensdag 8 april moet ik toch bij het consultatiebureau langs en dan ga ik dat zeker vragen. Misschien verschilt het qua adviezen mogen geven per regio. Kraambureau werkt in regio Amsterdam en Utrecht. Bij een vriendin had ik dit ook gezien. Ook blij dat het werkt, armpjes zwaaien en wapperen is leuk, maar niet als het je uit de slaap houdt of wakker maakt. Het allerbeste voor Benjamin, dat is het belangrijkst! groetjes, PukjePuk