Hoi allemaal Weet niet waar ik dit anders zou moeten plaatsen. Ons meisje is 5 weken oud. En ik heb na wat research het idee dt ze mss wel een refluxbaby zou kunnen zijn. Ze spuugt veel, smakt, hikt, steekt haar tong vaak uit , overstrekt en is hee onrustig. we bakeren haar in, dit helpt deels maar overdags huilt ze heel veel en kijkt heel angstig, ze is er gewoon schor van. Na haar fles van 23.00 slaapt ze als een roos tot 6 omdat ze gewoon zo moe is vsn de hele dag jengelen en huilen Kan haar nergens neerleggen of ze huilt. Iedereen zei je verwend hasr teveel maar voor mijn gevoel heeft ze echt ergens last van. Fles drinkt ze goed (wel gulzig)'leeg. we gebruiken al nutriton maar dit helpt nog niet super. Ik vind het zo zielig dat ik nu pas dingen herken en ga morgen de ha bellen. Wie heeft er een refluxbaby en hetkend dit misschien? Of heeft tips? Ik vind het zo zielig voor mijn meisje, zie gewoon dat ze blij wil zijn maar dat iets haar in de weg zit
Kan reflux zijn maar ook wat anders. Mijn jongste zoontje heeft in stuit in de baarmoeder gezeten bovenop zijn broer. Daardoor was zijn ruggewervel scheef gegroeid en had hij constant pijn. Voor we daar achter waren heb ik heel vaak bij de ha en ka gezeten. Na drie keer manuele therapie en intensieve fysio was hij ervanaf. Geen overstrekken en spugen meer. Hij had door het probleem aan zijn ruggetje typische reflux klachten. Overigens hoort je bericht onder het baby gedeelte thuis.
Herken ons helemaal hier in, ga idd gelijk naar de ha, wij hebben hier voor medicijnen gehad en toen haden we een heel ander kindje, fusie had bij ons geen zin wel gedaan. Veel succes is echt een opgaven
Ze bedoeld dat ze je bericht heeft gemeld omdat het in de lounge staat. Beheer zal het nu waarschijnlijk verplaatsen. Ik herken het wel als reflux trouwens. Anders gewoon mee naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwt. Misschien doen ze er wat aan. Bij mijn dochter niet, zij heeft tot en met 14 maanden gespuugd
Mocht reflex zijn is het voor je kindje waarschijnlijker prettiger in een draagsoek dan in een kinderwagen. Eigen ervaring al had mijn dochter ook oorpijn en dan is draagdoek ook prettiger.
Jup dit is echt reflux! Dat geluidje maakte onze kleine ook en alle andere kenmerken omschrijf je ook. Na dat geluidje gaan ze ook meteen huilen want de melk en zuur stoot dan op. Houdt je baby ook lekker bij je, dat biedt haar troost! Bij ons ging het zoveel beter toen we eenmaal de hero pep gingen gebruiken! Van de mutrilon is dat de pepti. Als het daar niet mee ophoud dan zul je waarschijnlijk nog een stapje hoger moeten naar apotheekvoeding die via de kinderarts te krijgen is. Maar probeer het eerst eens daar mee, inclusief nutriton.
"Je verwent haar teveel"... man man man, wanneer houden mensen hier nou eens mee op?! Die opmerking (en al het andere bemoeizuchtige commentaar) heeft mij zoveel ellende bezorgd, dat de eerste de beste die er bij nummer 2 over begint, direct buiten de deur staat. Ongeacht of het een cb medewerkster, de wvp, de ha, (schoon)moeder of kraamvisite is. Dikke vette onzin dus! Ene oor in, andere oor weer uit. Een baby van die leeftijd huilt áltijd vanuit een behoefte. In mijn ogen is het niet voldoen aan die behoefte grenzen aan verwaarlozing. En ja, daar schaar ik dus het laten huilen ook onder. Edit: even wat experts aan het woord over het laten huilen: Cry It Out - 6 Educated Professionals Who Advise Against It | BellyBelly. Het is zo ontzettend achterhaald dat laten huilen verwennen is, of nodig is voor het ontwikkelen van de longen (sowieso dom idee).
Ze doet sinds de nutriton toch wel zo n 15/20 min over haar fles (dr brown) Ik gebruik hero st 1. We lopen al langer te sukkelen, ze huilt overdags gew snel, kan zichzg niet vermaken en merk gewoon dat ze heel blij wilt zijn maar dat er iets is met haar. Overdags hazeslaapjes van een 15 min en dan savonds is ze zo op, dat ze wel weer de hele nacht doortrekt Fijn dat jullie herkenbare dingen zien, ligt het toch niet aan mij. Eerste zeiden ze dat ze wss teveel voeding kreeg. Hebben we afgebouwd naar nu 6 flessen van 105/110. Het gig wel iets beter maar niet super, toen nutriton.. Spugen is ietsje minder maar zie gewoon day ze pijnscheuten heeft. Pijnlijke gezichten , tong vaak uitsteken. Etc etc nu worden me dingen pas duidelijk en voel ik me slecht dat ik het niet eerder door had, maar goed morgen na de ha. Ik laat me niet afschepen iig!
Nutriton kan voor veel klachten zorgen ivm de additieven die erin zitten. Je zou eens pure jbpm kunnen halen bij de natuurwinkel. Hoe maak je de fles aan? Met (warm) kraanwater? Of kokend heet water? Roer of schud je de voeding?
Nutriton kan ook heftige krampen veroorzaken. Dat wordt ook vaak verward met reflux. Wat hierboven staat: pure jbpm van de natuurwinkel. En de flessen roeren ipv schudden. Roeren veroorzaakt minder schuim en belletjes dus minder lucht.
Echt? Dat wist ik niet! Gaan we dat ook halen morgen. Ik maak barleduc warm in de magnetron. Daarna roeren we (niet schudden dus) draagdoek zou ideaal zijn aangezien ik nergens meer aan toe kom
Toen ze n weekje was had ze krampjes. Maar ze poept elkedag en ik heb niet echt het idee dat dit krampen zijn?