reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Tsja, dat vind ik dus lastig.. eigenlijk huilt hij niet zo erg veel denk ik...hij is een vrij rustig kindje.. maar ja, hij huilt ook niet erg snel, bij de hielprik heeft hij bijvoorbeeld ook helemaal niet gehuild!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Elke baby heeft wel wat last van reflux, vandaar ook dat veel baby's wel aardig wat spugen. Zolang ze er geen last van hebben, is er eigenlijk niets aan de hand. Eva spuugt ook aardig wat en ik zie haar vaak ook slikken, maar is verder supervrolijk en doet het goed. Als het goed is wordt het vanzelf minder. Eva spuugt volgens mij ook zoveel omdat ze erg beweeglijk is. Dat kan nooit goed gaan ;).

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva huilt trouwens ook niet snel, als ze hard haar hoofd stoot of zichzelf tot bloedens toe openkrabt, hoor je haar helemaal niet.

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nee daar ben ik het niet helemaaal mee eens wat je zegt. Het is wel zo: elke baby spuugt wel en geeft mondjes terug.. dat is hartstikke normaal.
    En inderdaad, zo lang ze daar geen last van hebben, is er niks aan de hand. De KA legde me ook uit, dat het een kwestie van bouw is. De kringspier tussen maag en slokdarm moet gewoon nog dichtgroeien en sterker worden, dat komt met de tijd, bij het ene kindje sneller als bij de ander en vaak wordt het eerst slechter als een baby beweegelijker wordt; en dan gaat het beter als ze vaste voeding krijgen en meer rechtop zitten.

Brandend maagzuur en pijn daardoor is een heel ander verhaal.
    De Reflux die behandeld wordt, waarvoor medicijnen als Zantac en Losec worden voorgeschreven, heeft niks met het spugen of terugkomen van de voeding te doen, dat wordt niet minder door de medicijnen, hooguit door het indikken van voeding. Maar de medicijnen zijn tegen Reflux Oesofagitis, ofwel, een ontstoken slokdarm, doordat deze aangetast is geraakt door het inbranden van maagzuur... een gevolg van veel spugen en overmatig maagzuur dus.

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Bij ons zeiden ze ook steeds dat het spugen normaal was. jahaa, dat weet ik ook wel. Ik liet me er ook steeds mee afwimpelen bij CB en HA hoor, ben dr wel 3x geweest en kreeg het steeds weer te horen: de baby groeit toch goed, dus is er geen probleem?
    Oh ja, het lag ook nog aan mij, omdat ik teveel voeding (bv) zou geven, zei het CB tot 2x toe.
    Ook niks van waar, makkelijk gezegd want je kan het niet controleren, maar toen ze in het ziekenhuis lag, ben ik begonnen met kolven en dan de voeding te geven, en ik gaf steeds precies zoveel melk als dat ze dronk. Niks overvoerd dus, gewoon precies goed.

Alleen mijn meisje had er dus wel super last van, veel huilen, erg onrustig etc. Blijkt gewoon dat ze pijn had door het spugen al die tijd, omdat het dus op den duur wel was gaan irriteren.
    Kunnen ze nog zo goed groeien, maar als je kindje er dus wel last en pijn van heeft mag je er echt geen genoegen mee nemen hoor!

Hier doen de medicijnen echt wonderen. Heb een heel andere baby, en vind het echt zo jammer dat het bij ons 9 weken heeft moeten duren en dat het helemaal heeft moeten escaleren totdat er echt wat aan gedaan werd. Aan de pijn dan he, niet aan het spugen.. al gaat dat nu ook een stuk beter.

6. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    hoi

mijn dochter had reflux zei spuugde ook heel veel ze had veel het zuur was overstrekt huilde heel vaak willen veel melk drinken ivm het zuur het is zelfs zo erg geweest ze bloed spuugde was kapot gegaan van binne door het zuur de dokter en cb adviseren nutriton maar bij mijn dochter werkte dit niet spuugde ze de door heen heb toen zantax gekregen van de dokter en met 7 maand was ze der vanaaf ow ze ruiken ook zuur uit hun mondje heel erg

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ma2Be, je was het niet helemaal eens met wat ik schreef... maar ik schreef hetzelfde als wat jij eronder schreef.
    Zolang je baby nergens last van heeft, is spugen niet erg, als er maar geen complete voedingen uit komen. Eva spuugt wel aardig veel en ik zie haar ook vaak slikken, maar ze is echt supervrolijk, dat kan gewoon geen reflux zijn. Ze is gewoon veel te druk en ligt veel te vaak op haar buik.

8. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    Miss wel raar ik het zeg mijn dochter lag ook op haar buik was ook superdruk en heel vrolijk dus heb er niks mee te maken zelf toen ze bijna uitgedroogt was was ze nog super vrolijk dus daar moet je je nooit aan vast houden me dochter had gisteren 40 graden koort en iedereen zei die is niet ziek omdat ze nog vrolijk door huis rende en lachte maar ze had tog echt 40 graden koorts wou ik even zeggen als je twijfels je kindje zo iets en moeder gevoel klopt altijd

Deel Deze Pagina