Hoi meiden Mijn meiske is nu bijna 7maandjes oud en heeft torticollis aan dr nekje helaas gekomen door de traumatische bevalling met de vacuumpomp, ik zoek via hier meiden die ook kindjes hebben met deze aandoening. Laatste weken ging het heel goed nu de laatste 2dagen weer wat minder waardoor dr hoofdje weer erg scheef staat. We hebben regelmatig fysiotherapie en gaan naar de cranio secraal wat dr ook erg goed doet. Graag zou ik ervaringen delen met meiden die hier ook meebekend zijn, verder ist wel een ontzettende blije baby waar we zo ontzettend van genieten elke dag . Groetjes mrdam
Volgens mij heb je de vraag niet op de juist plek gesteld, ik denk dat je misschien beter even kunt kijken bij 'na de geboorte' .
Nee ze heeft alleen last van een scheef hoofdje/nekje is een spierscheuring in dr nek geweest, maar heeft geen spasmes erdoor of pijn gelukkig. Congenitale torticollis.
Okee, mijn broer heeft ook een scheef staand hoofd. Heeft verder ook geen spasmes. Hij krijgt met perioden botuline in zijn spieren gespoten wat die spieren verlamd in feite. Succes in de zoektocht naar info!