Heb al eerder een topic geopend over kreunen en steunen wat ons mannetje doet. Nu heb ik hem eens goed in de gaten gehouden, maar ik blijf het moeilijk vinden. dat kreunen en steunen heeft hij zowel overdag en 's nachts na een voeding. Daarnaast hoest hij regelmatig en geeft dan soms voeding op. Liggen als hij wakker is wil hij niet, maar daar tegenover kan hij rustig 3 uurtjes liggen slapen, maar alleen op zijn buik Hij spuugt niet overdreven, maar hij heeft regelmatig dat ik beetjes ingedikte voeding in zijn mond zie zitten 2 uur na een voeding. Hij kan heel erg vol klinken net alsof hij zwaar verkouden is dit vooral als hij gespuugd heeft (lijkt bij zijn luchtwegen te zitten, maar dit is niet continue) Het is geen huilbaby want als ik hem bij me heb is het goed en net als ik al zei hij kan rustig een hele tijd liggen slapen. Zou dit bij reflux kunnen horen of herkennen jullie het van jullie kindjes?
Is het een beetje zoals reutelen in de keel? Dat het klinkt alsof hij eens flink zijn keel zou moeten schrapen? Dat was bij mij het eerste wat me opviel bij mijn zoon. Hoor je wel eens een geluid zoals HIEP, soort van naar adem pakken? Bij ons merk je de verborgen reflux het best als hij zich druk maakt, tijdens hard huilen bijvoorbeeld. Heeft hij vaak de hik? Verslikt hij zich vaak een poos na het eten nog?
ik vindt het niet als reflux klinken maar als je echt wil weten even na de ha gaan met hem en dit voorleggen want mijn zoontje heeft ook reflux ergste vorm er van helaas
Hij heeft heel vaak de hik ook tijdens het voedden. Ook kan hij heel gespannen zijn, maar dit kunnen ook krampjes zijn natuurlijk. Wil continue drinken als hij wakker is, maar groeit goed. bibinijmegen: wat akelig voor je zoontje dat hij de ergste vorm van reflux heeft, lijkt me zo sneu om je kind zo'n pijn te zien hebben.
Mijn dochter had het de eerste weken ook, echt alsof ze zwaar verkouden was, met piepjes en echt een beetje knorren ofzo. Dus ik ben met haar naar de dokter geweest, het was idd een soort verkoudheid. We hebben haar een paar keer met eucalyptus onder de douche meegenomen. Als je het niet vertrouwt even heengaan. Mijn dochter heeft er nu geen last meer van trouwens. De hik heeft ze ook constant ik weet niet wat voor fles je hebt, wij gebruiken de bornfree fles, echt super! Ze doet er wat langer over, dus is wat minder hongerig zeg maar (al heeft ze nog nooit wat laten staan wat we aanbieden hihi)
he oxbow, wat je beschrijft klinkt heel erg als wat mijn zoontje ook heeft. Ik heb het met de huisarts besproken toen ik er toch was... die vertelde dat heel veel babies wel een lichte vorm van reflux hebben. Als je kindje niet veel pijn lijkt te hebben (en dus niet veel huilt) en wel goed slaapt goed groeit is er geen reden om hem verder te onderzoeken of medicijnen te geven en zal hij er met een paar maanden vanzelf wel overheen groeien.
Mijn zoontje deed dat PRECIES allemaal ook, hij is er overheen gegroeid. Met een week of 7 a 8 had ie dat allemaal niet meer
Klinkt naar mijn idee niet als reflux. Ruikt hij ook zuur uit zijn mond? Vaak met reflux klachten merk je het volgende, al kan het bij elke baby anders zijn. - spuug ruikt zuur - spugt meer als een mondje - geeft vaak ook aan dat hij zij last heeft door te huilen oid - overstrekken Mijn oudste zoon heeft reflux gehad en had hier duidelijk last van door te overstrekken en te huilen. Daarnaast spugte hij zijn hele voeding weer uit en dit rook ook zuur. ik zou anders een keer naar de huisarts gaan. Beter voor niets gaan als te lang met bepaald problemen rond blijven lopen. Succes