Hoe lang in maxi cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos32, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Als je op de website van maxi cosi kijkt doen ze er niet zo moeilijk over, maar ik geloof dat niet zo. Onze zoon zal straks 8 weken zijn als we een verjaardag hebben waarvoor we 1,5 uur (dus 3 uur in totaal) moeten rijden. Ik vind dat eigenlijk te lang in verband met zijn ruggetje. Of kan dat eigenlijk wel voor een keertje?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    1,5 uur is volgens mij geen probleem hoor, je haalt hem er daarna toch ook uit?

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Kan wel voor keertje hoor. Inderdaad niet in de maxi-cosi laten zitten op de verjaardag.

Mijn dochter zat trouwens een paar uur na de geboorte al 1,5 uur in de maxi-cosi onderweg van het ziekenhuis naar huis. En 2 dagen later konden we weer heen en weer voor controle.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

1,5 uur kan geen kwaad hoor, als je het maar niet dagelijks doet (mits het echt niet anders kan natuurlijk), en op de verjaardag haal je hem er toch uit. Zou hem daar niet in de maxi cosi laten zitten als hij nog slaapt maar er echt uit halen zodra je er bent.

Onze kleine meid heeft met 3 weken oud 2 uur achter elkaar in de maxi cosi gezeten en dat kon echt niet anders, want moesten voor controle naar het ziekenhuis.

5. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Mij is verteld dat je kleintje maximaal 2 uur achter elkaar in de maxi cosi mag. Als je langer moet rijden tussendoor stoppen, en je kindje even neerleggen, zodat hij vrij kan bewegen.

6. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Een keertje kan geen kwaad. Wij reden toen ons dochtertje in het ziekenhuis lag, zeker 4 keer per week een uur heen en terug met haar tweelingbroertje, toen 2/3 maand oud. Heb me ook vaak afgevraagd of het kwaad kon en heel wenselijk is dat natuurlijk niet, maar we hadden geen keus. Maar voor een keertje zou ik me er niet druk om maken.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat betreft de rug: als jouw kind sommige dagen niet in de maxicosi ligt en dan op zo'n dag twee keer 1,5 uur dan is er voor dat ruggetje echt niks aan de hond hoor. Het probleem dat kan ontstaan met rug / heupen enzo is dat als een kind te veel in maxicosi, wipstoel e.d. ligt dat de ze dan te veel in eenzelfde houding liggen waarin ze niet volop kunnen bewegen. Ze trainen dan de spieren niet en dat kan op de lange termijn zorgen voor afwijkingen. Maar als ze een keer een dagje wat minder 'sporten' is dat heus niet gelijk een ramp. Ik zou ook wel drie uur achter elkaar durven te rijden, als dat zo uitkomt. Ik weet namelijk dat onze zoon op normale dagen voldoende beweegt. En ik ga echt niet na twee uur een slapende baby uit een maxicosi rukken omdat dit in het boekje staat. Er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand en naar je eigen kind kijken.

Let er dan wel op dat je jullie kindje op de verjaardag (of voor en na die tijd thuis) echt even op een kleed legt om volop te laten bewegen. Lekker op de rug en op de buik. Als dat niet gaat dan in ieder geval gewoon op schoot of in de bak van de kinderwagen. Maar zet je kind tussendoor niet ook nog eens in de maxicosi of een wipstoel.

Waar je bij een maxicosi wel op moet letten is dat de houding ook benauwdend kan zijn. Ik zou dus niet zo'n stuk gaan rijden met een kind dat bijvoorbeeld door een flinke verkoudheid al benauwd is.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    helemaal mee eens!

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL

Ook helemaal mee eens!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

#10 raspberry, 17 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2014
    Ook helemaal met tupp eens. Mijn ouders wonen op 2,5 uur rijden en dat hebben we ook wel eens op dezelfde dag heen en terug gereden. Kan prima, zolang je maar niet dagelijks je kind uren en uren in de MC hebt :)

Edit: en wij stopten dus tussendoor echt niet, als ze lag te slapen. No way dat we een slapend kind wakker gingen maken... (hielp ook niet echt dat ze begin van de herfst geboren werd en het dus gewoon koud was, maar toch).

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Voor een keertje is dat echt geen enkel probleem hoor!
    Hou max 2 uur achter elkaar in de maxi cosi aan.

Trouwens goed te lezen dat zoveel meiden hier daar echt op letten! Zie zoveel maxi cosi 's in de stad en op beurzen etc, waarbij de kindjes dus echt nog veel langer in de maxi cosi worden gelegd!

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, echt te erg gewoon! Voor paar weken terug liep ik in de stad, kleine meid lekker in haar wandelwagen, kom ik 2 moeders tegen waarvan 1 kindje mét enorm veels te grote dikke winterjas in de maxicosi gepropt zat:$ Hij keek ook echt zo van:":(winkelen met mama, moet ik dit leuk vinden?!"
    Onze dame is nu 7 maanden maar die zat al met bijna 5 maand in de buggy-opzet van onze wandelwagen, ze had er zo'n hekel aan om in de mc te zitten met winkelen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat als ik echt uitgebreid de stad in ging ze in de kinderwagenbak lag óf nu, in de buggyopzet. Voor korte boodschapjes zette ik mc op de wandelwagen.
    Mevrouwtje zit er dus alleen nog in in de auto. laatst voor een maand terug met man en kind boodschappen gedaan bij jumbo, mc op zo'n speciaal karretje gezet voor mc's(handig trouwens!), maar mevrouw wou rechtop zitten! dus manlief haar rechtop gezet, vastgehouden en zo karretje vooruit duwend en ik boodschappen erin gooien:D. Sindsdien blijft ze thuis bij papa als ik de wekelijkse boodschappen ga halen, tot ze goed kan zitten in het stoeltje vd kar.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gaan in augustus naar zuid frankrijk ben benieuwd hoe ik haar anders moet vervoeren? :p

14. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Liggend in de dakkoffer, bij oma ;)

Ik heb hetzelfde, maar dan ga ik de andere kant op, naar Zweden. Ik ga echt niet elke 2 uur stoppen, vooral niet als hij nog ligt te slapen. We moeten ook nog een boot halen op de heen- en terugreis.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... Dit vind ik altijd gelijk zo stom overkomen zo'n opmerking. Onze jongste zoon (en de oudste destijds ook) zit altijd 'heel verantwoord' in een draagdoek of ergonomische drager of hij ligt in de wandelwagenbak. Maar die kijkt ook heus niet altijd van joepie de poepie hoera hoor. Mag een kind ook gewoon eens sacherijnig kijken of huilen zonder dat meteen de conclusie wordt getrokken dat 'dus' die ouders iets fout doen?

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier ligt zoontje met wandelen en winkelen altijd in maxicosi. Moet namelijk altijd met de duowagen, waar alleen de maxicosi oppast en nog een klein zitje voorop voor dochter.
    Dochter loopt nog niet, vandaar. Zoontje vindt het prettig in de MC, en valt altijd in slaap in dat ding, en nee, ook na 2 uurtjes,maak ik hem niet wakker.
    En mij is altijd geleerd, "geen slapende kindjes wakker maken:D"

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Idd, vanwege t benauwde en warme ook geen dikke jas oid aan. Dan komt t helemaal goed.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dan moet je dus extra stoppen om ze even hun beweging te gunnen.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat snap ik ;)

20. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    er bestaan speciale wandelwagen bakken waar ze in kunnen liggen die je ook in de auto mag vervoeren... gen idee hoe die dingen heten en waar ze te krijgen zijn, maar ze bestaan!

Deel Deze Pagina