Dreumes spuugt nog vaak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suusjeuh, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoonlief had als baby verborgen reflux. Kleine voedinge, rechtop slapen, medicatie, het hele verhaal. Ook spelen er bij hem meerdere allergieën ( In iedergeval koemelk, geitenmelk en kippen-ei ) Verder is hij een goede eter, selectief ( als in saai, weinig kruiden, weinig variatie, maar hey - hij eet! )

Tot iets na een jaar oud heeft hij zantac gebruikt voor de reflux en toen zijn we afgebouwd. De klachten bleven soms aanwezig maar niet dagelijks dus stoppen was prima. Soms kwam het gillen/klokken/overstrekken weer terug maar hij is over het algemeen happy.

Nu de laatste tijd, de laatste maanden, spuugt hij 's avonds zo makkelijk! Hij spuugt zeker 3x in de maand 's avonds na het eten, omkleden voor bedje, flesje melk, de hele boel onder. Eerst kwam het er gewoon uit en was het klaar, nu is het echt gillen en krijsen, grote golven, vanavond ook door zijn neus kwamen de golven eruit.

Het is ook niet perse dat hij zo veel eet dat hij dan spuugt. Vanavond bijvoorbeeld aan tafel een paar elleboogjes macaroni zonder saus, een half bekertje drinken. Een curry-aardappeltje geproeft maar dat was gekruid dus vies. 's Avonds dan een flesje van ca 150cc en het bleef maar komen met spugen, echt alles zat eronder.

Ik leek door te hebben waar hij nou zo van spuugde; worst. Knakworst, boterhamworst, frikandel. Dan was het spugen 's avonds. Nu heeft hij tussen de middag een plakje worst geproeft maar meer als 3/4 van het plakje heeft hij niet opgegeten. Dus worst is het toch niet alleen denk ik. Toen kwam ik op de macaroni... Maar zou je overgevoelig kunnen zijn voor macaroni? ( Brood verdraagt hij wel etc )

Heeft er iemand ervaring met overmatig spugen, of nogsteeds reflux, bij een dreumes ( bijna 2 jaar )?

Deel Deze Pagina