babyzwemmen vanaf 10 weken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mien1, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is 10 weken oud bij ons in het zwembad
    mag je gaan babyzwemmen vanaf 10 weken?
    Nu is mijn vraag of het niet te vroeg is voor haar?
    Of maakt het niet uit?
    Moet je nog dingen meenemen of niet?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze hanteren overal andere richtlijnen, maar in Duitsland wordt het vanaf 7 maanden aangeraden wegens de longrijpheid.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Volgens mij mag je vanaf de eerste prikjes zwemmen en dan maximaal 10 minuten (in verband met afkoelen)

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik denk dat je kindje van 10 weken er niet zo veel aan heeft om met dit weer naar een zwembad te gaan. Ik zou er in ieder geval zelf nog niet aan beginnen

5. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft afgelopen maandag haar eerste prikjes gehad 1n 18 Februari krijgt ze haar tweede prikjes.
    Ik weet ook nog niet of ik er al aan ga beginnen ben me aan het orienteren maar het lijkt me wel erg leuk namelijk.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier is het vanaf 12 wkn.
    Ik zou sowieso niet eerder gaan dan dat je kindje zelf het hoofdje goed op kan houden, zonder ondersteuning.
    Zelf begonnen met 14 wkn en vond ik prima te doen.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Hier is het ook vanaf 12 weken. Ik ben net begonnen met mijn dochtertje, is erg leuk, alleen die is nu al 7,5 maand.
    Ik vind een half jaar op zich een leuke leeftijd om te beginnen. Als ze heel klein zijn koelen ze wel snel af inderdaad en is het gauw te lang. Maar bij ons in de groep zijn ook een paar hele kleintjes ik denk idd een maand of 3, die dobberen lekker ontspannen rond hoor dus het kan op zich best.

8. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik er nog even mee ga wachten ook al zou ik het
    zelf graag willen.
    Ze weegt ook nog maar 4250 afgelopen maandag gewogen.
    Ze is ook 2,5 week te vroeg geboren.
    Ik dacht nu heb ik nog verlof en eind februari moet ik weer werken dacht nu heb ik er alle tijd voor.
    Maar ik ga het maar uistellen tot begin maart denk ik.

9. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Hoi!
    Ik ben zelf zwem instructrice en heb baby , peuter , kleuter zwemmen gegeven ..
    Je mag vanaf 10 weken maar ik zou wachten tot hij/zij bijna 4 maanden is dit omdat ze het een half uurtje duurt ..
    - ze zingen liedjes in een kring
    - doen wat oefeningen zoals drijven op de buik en rug
    - spetteren zodat ze water vrij gemaakt kunnen worden !!

Je hoeft zelf niks mee te nemen en ik raad je aan mocht je toch gaan .. Bij een baby winkel een zwembroek te halen waar een speciale voering inzit zodat je geen wegwerp zwemluiernaan hoeft te doen dit neemt namelijk veel vocht op

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier is babyzwemmen ook vanaf 3 maanden..
    Met 7 weken zijn we een weekendje naar Center Parcs geweest en daar heeft hij heerlijk genoten van het bubbelbad, de rest was echt nog te koud..

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegenwoordig raden ze het helemaal af om zo jong al te gaan zwemmen, omdat de longen nog niet rijp zijn. De chloor in de lucht en het water kunnen longschade veroorzaken.

Dus persoonlijk zou ik wachten of zou ik een zwembad zonder chloor zoeken :)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit is niet waar... onderzoek wat hierover gedaan is is niet representatief voor nederlandse zwembaden en ook niet voor alle belgische baden.

Wanneer je kan zwemmen met je kindje, hangt vooral af van de watertemperatuur. Dat is ook gelijk de reden, waarom overal verschillende richtlijnen zijn. Heb je een bad van 36 graden, dan beginnen ze soms met 8 weken al met babyzwemmen.
    Dat kan dan ook.
    Hoe kouder het water, hoe later je kunt starten met babyzwemmen.

Als je vroeg start, dan is het afsluit-reflex van de luchtpijp er nog als je kindje onder water gaat. Om dat in stand te houden beginnen ze op veel plekken goed op tijd met ouder en kind lessen en ga je eigenlijk vrij snel met je kindje onder water.

Persoonlijk vond ik het heerlijk om met m'n kleintjes te gaan zwemmen. Zo ontspannend voor ze, om nog heerlijk te drijven. Verder het contact met mama in het water, zo heel dichtbij, vond ik ook erg bijzonder. Bij de zwemlessen leer je verder prima hoe je je kindje goed vast kunt houden, ook als het nog niet sterk is in het nekje.

Zelf zijn wij gaan zwemmen met 12 weken in een bad van 32,5 graden. Voor de oudste was het wat koud - die hield het maar 10/15 minuutjes vol, met 4 maanden ging het wel goed.
    De jongste hield het gelijk een half uur vol. Qua gewicht waren ze even zwaar, dus dat zegt ook niet alles.

13. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn vanaf een week of 11 begonnen. Met beide kids. Allebei gek van het water (nu)!

Deel Deze Pagina