Reformatorische school dwingt kinderen uit de kast.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sic, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Gewoon filmen: ja. Maar wat ik zag was niet meer gewoon filmen maar bewust confrontaties opzoeken.

Gewooniemand en Loveloes vinden dit leuk.
  2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ik denk dat dit goed is voor een aantal mensen hier om eens te lezen.

Niet om goed te praten wat er op die ENE school gebeurd is en wat er bij de -twee- kerken gebeurd is.

Maar dit geeft wel heel goed weer hoe de media zich hierop stort en echt altijd de verkeerde kant belicht en enorm er uit licht en uitvergroot.

Ik keur de dingen die op de school en bij de kerk in Urk en Krimpen gebeurd zijn ten zeerste af. Maar please: voor je je snelle, harde oordeel velt wat vaak niet op de hele waarheid gebaseerd is: verdiep je dan eerst eens in dingen die er echt toe doen. En daarmee bedoel ik niet snel de statuten scannend doorlezen en daar uithalen wat je graag wilt lezen om de boel extra hard te kunnen veroordelen.

Lees:
    https://threadreaderapp.com/thread/1376189899334942722.html

Me26, nelta, cowgirl80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Tot op zekere hoogte wel.. Het is nooit een reden om iemand aan te vallen en geweld te gebruiken natuurlijk
    Maar als je iets weet van die gemeenten (gereformeerd of oud gereformeerd) dan weet je ook dat die mensen er niet op staan te wachten om vragen te beantwoorden van journalisten die met een sensatie verhaal willen komen , en dat ook nog op de zondag onderweg naar een kerkdienst...
    Ik keur het zeker niet goed hoor, ook de beslissing om op te roepen om naar de kerkdienst te komen niet ..(hoezeer ik het ook oneens ben met een aantal maatregelen, het is wat het is en ik heb me er maar aan te houden).

pluk, Loveloes en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #64 Sic, 29 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2021
    We leven in een pandemie met opgelegde maatregelen. Onze hele maatschappij/wereld staat hierdoor op zijn kop.

Sommige kerken zeggen: wij volgen de maatregelen niet meer op, want dat mogen we. De deuren gaan open voor tot wel 600 man op sommige plaatsen.

Ik ken meerdere artsen en verpleegkundigen die al maanden op hun tandvlees lopen. De impact is gigantisch voor zo ontzettend veel mensen.

Wat denk je zelf? Wat verwacht je van een journalist in deze situatie. Natuurlijk stellen zij kritische vragen. Dat horen ze te doen. Uiteindelijk is dat hun functie. En iedereen blijft van een ander af. Er is geen enkel argument om het gewelddadige gedrag van die mannen richting deze journalisten goed te praten. GEEN ENKELE!

SAARC, Aszz, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Achja zo zijn in het verleden ook verschillende demonstraties geweest met honderden mensen.. geen enkel probleem als zelfs de burgemeester meedoet.
    Zo moet ik bijv. ook nog dagelijks naar mijn werk (kan niet thuiswerken) waar ook iedere dag 100 man rondlopen, kantine in en uit.. werkplaats op en af... maar nee maakt ook niet uit.
    Want zulke dingen zijn niet interessant genoeg voor bepaalde journalisten.. Ze weten vooraf al dat deze mensen er niet van houden om op een zondag lastig gevallen te worden en dat de kans bestaat dat het escaleert.. Nou chapeau. Goed gedaan. Het is gelukt.

6. Loveloes

En, de link uit mijn laatste bericht al gelezen?
    Lees het eens met andere ogen, leef je in in de vele mensen achter dit artikel.
    Niet om zielig te doen, wel om misschien je mening en uitspraken over de pers wat te nuanceren.

Bloempjelief en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Geen enkel probleem toen een burgermeester mee deed met een demonstratie? Als we het beide over Halsema in Amsterdam hebben, dan was de reactie van de media zeker niet mals.

Op sommige werkplekken is het inderdaad niet mogelijk om thuis te werken. Ik werk zelf in de hulpverlening en man in gehandicaptenzorg, dus wij kunnen dat ook niet. Dit betekent dat ik mijn vader met longziekte al een jaar niet live heb kunnen zien, vanwege zeer hoge risicogroep en ik kan niet op afstand werken. Heel vervelend, maar het is nu niet anders.

Houden ze er niet van om op zondag lastig te worden gevallen? Ik houd weer niet van andere dingen. Met sommige dingen word ik ook mijn hele leven geconfronteerd. Die kwetsen me tot op het bot. En toch mag ik er niet op los slaan.

SAARC, Shay25 en Adje vinden dit leuk.
  8. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    En ik heb net de link naar 'de zogenaamde context' van het geweldagige optreden van een paar kerkgangers gelezen. Ik kan daar niets anders lezen dan uiteindelijk een vergoelijking van gedrag dat in mijn ogen alleen maar kan/mag worden afgekeurd. Ik vind dat gelovige hierin als slachtoffers worden neergezet, terwijl zij dit niet zijn.

Vergroten sommige media sommige nieuwsberichten. Zeker. Is er media die sensatie zoekt, ook die is er. Maar om de gelovige gemeenschap nu neer te zetten als groot slachtoffer van de Randstad, dat gaat mij echt te ver. We leven in een seculier land en de bescherming en vrijheden die gelovigen hier op vele vlakken krijgen, gaat behoorlijk ver in vergelijking met andere seculiere landen.

SAARC, nizzie86, Aszz en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Loveloes

Tsja weet je, ik ben het echt totaal niet met je eens. En ik denk ook niet dat we het eens gaan worden :)
    Daarom is het zo mooi dat we in een vrij land wonen. Waarin iedereen zijn eigen mening, maar ook zijn eigen geloof mag hebben!

En jij ziet christenen in dit artikel als slachtoffer. Ik zie mezelf niet als slachtoffer. Ik ben elke dag dankbaar dat ik een God heb waarin ik mag geloven! Ik hoop dat je naast de dingen die gebeurd zijn (waar ik me voor schaam) ook christenen tegen komt waarvan je hele andere dingen ziet en hoort. En wat eerder genoemd is: ik hoop niet dat je door deze voorvallen met een aantal christenen, de hele groep meteen afschrijft. Dat is wel iets waar de pers heel goed in is. Die hebben zoveel macht om bepaalde groepen in een heel kwaad daglicht te zetten. En het jammer is dat sommige mensen meteen voor waarheid aannemer wat de pers erover schrijft.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    En het gedrag van de journalisten is wel goed te praten?
    Beide groepen zijn fout. De 1 door uit te dagen, de ander door fysiekcte reageren.
    Lijkt school wel, de pester is het zielige jochie omdat hij als eerste/ enige een klap kreeg. Wat er (al tijden) aan vooraf ging wordt niet gehoord of gezien.

Maar het gaat hier over een school, niet over een kerk

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Uhm, echt niet. Die journalisten deden hun werk, uitgelokt door een kerk die aangaf de coronaregels volledig los te laten. Serieus walgelijk, dat dit gedrag verdedigd wordt, alleen omdat ze Christenen zijn. De journalisten zijn echt niet degenen die een groep in slecht daglicht zetten, daar is de groep zelf heel goed in door de kant van de rotte appels te kiezen. Ik ben inmiddels in ieder geval van “een paar rotte appels” naar “die rotte appels hebben helaas een grotere groep geinfecteerd” gegaan.

En nee, ik scheer nog steeds niet alle christenen over 1 kam, ik woon aan de rand van de biblebelt, dus ik ken er een heleboel, maar best een aantal dames hier zijn enorm in mijn achting gedaald.

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ze (de kerkgangers) kiezen er toch zelf bewust voor om zich boven de maatschappij te plaatsen.

Maar deze mensen kunnen niet ziek worden? Oudere hoeven niet opgenomen te worden als ze corona krijgen?

Ik denk dat het gros van de mensen er redelijk klaar mee is. Maar als we nog even volhouden dan zijn er voldoende mensen gevaccineerd zodat het land weer veilig van de knip kan. Nu opgeven heeft geen zin. Ook al zou ik het ook heel graag anders zien.

En ik denk dat je jouw voorbeeld ook om kan draaien. Het gewoon schijt hebben aan de samenleving is ook provoceren en pestgedrag. Ik doe waar ik zelf zin in heb, lekker puh... want ik heb mazzel dat de grondwet aan mijn kant staat.

Nog even zo doorgaan en ik denk dat er dan werkelijk draagvlak is voor het aanpassen van de grondwet.

SAARC en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Zo zie je maar dat het verschillend geïnterpreteerd wordt en het een kip en ei verhaal wordt

Zullen we teruggaan naar hoe DEZE school (en dus niet alle christelijke scholen) heeft gehandeld? Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat dat verkeerd was.

Hoe ver mag een vertrouwenspersoon gaan? Met homo zijn doe je niemand kwaad, mag een vertrouwenspersoon dat doorvertellen? En als de leerling zegt suïcide gedachten te hebben?

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Ik denk dat jij geen idee hebt wat zondagsrust voor die mensen betekent. Het is lastig in te leven als je er ver vanaf staat. Nogmaals is het geen reden natuurlijk voor iemand om geweld te gebruiken. Maar het werkt wel 2 kanten op.

15. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.606
    1.733
    113
    Vast niet, maar daar gaat het nu niet om.
    Wat op deze school is gebeurd onder het mom van geloof is walgelijk. Het gaat om kinderen in een leeftijd waarbij ze over het algemeen nog zoekende zijn naar zichzelf. Grote kans dat ze in hun thuissituatie ook nog niet helemaal zichzelf kunnen en willen zijn. En dan reageert hun school, een plek waar je je veilig zou moeten voelen, op deze manier. Afkomstig vanuit hun vertrouwenspersoon notabene.
    Dat op openbare scholen 'ook niet alles correct verloopt', maakt wat op deze school is gebeurd echt niet minder erg:(

SAARC vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.889
    113
    Dat denk ik ook. Zo kreeg ik ooit een boze buurvrouw aan m'n deur omdat ik het op zondag in m'n hoofd had gehaald om de was op te hangen buiten, in mijn tuin. Ik wil graag rekening houden met anderen, maar had dus totáál geen idee dat zoiets simpels kennelijk hun zondagsrust kon verstoren.

Huismuisie vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

En daar moet de rest van de bevolking dan maar rekening mee houden:eek:
    Lekker binnen thuisblijven dan, dan wordt je door niemand gestoord.

SAARC vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker gaat op openbare scholen niet alles oke. Maar hier in de omgeving een reformatorisch gezin waarvan de kinderen toen ze klein waren naar een gereformeerde gastouder gingen, naar de gereformeerde basisschool en al 1 op een gereformeerde middelbare school, en dan in de omgeving bijna alleen maar soortgelijken. Dat wordt een eng wereldje hoor.

Aszz vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.889
    113
    Maar als Pegida in ramadan naast de moskee een varken gaat barbecueën dan vindt een groot deel van Nederland toch ook iets daarvan? Dat het provocerend is? Ik vond dat tenminste wel. Als je op zo'n provocerende manier de zondagsrust verstoort dan kan ik me voorstellen dat dat voor deze mensen heel moeilijk is.
    En nee, daarmee praat ik absoluut geen geweld goed voor de duidelijkheid. Sterker nog, ik was juist degene die erover begon mbt die journalist in Urk.

Ik geloof daarbij ook wel dat wanneer er in 2 verschillende plaatsen journalisten aangevallen worden, dat dat niet iets is wat op zichzelf staat.

Gewooniemand en Spectre vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zoiets niet snel provocerend. Geloven is wat mij betreft iets wat je binnenshuis doet. Buren die over de flos gaan omdat je de was op zondag buiten hangt, dikke doei dus. Ook al is het een gereformeerd dorp, dan trek je je rolluiken maar dicht.

SAARC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina