Regeerakkoord...kinderopvang 95% vergoed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 15 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb me er niet voldoende in verdiept en ik zal vast een impopulaire mening hebben, maar ik vind het belachelijk dat heel Nederland mee moet betalen aan de kinderopvang. Dat vind ik btw ook van de kinderbijslag: daar ben ik blij mee, maar ze mogen het wat mij betreft vandaag nog afschaffen,
    Uiteindelijk draait het gewoon om de keuze waaraan het (lees: ons) belastinggeld wordt besteed.

Misschien draait mijn mening nog bij als ik er meer inhoudelijk over gelezen heb, maar dit was mijn eerste gedachte.

Youtan vindt dit leuk.
  2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nederland verdient meer aan kinderen dan dat ze kosten. Kinderen zijn namelijk potentiële nieuwe werkenden en betalen daarmee straks ook belasting. Daarnaast levert het de staat op de langere termijn ook geld op als beide ouders blijven werken. Minder risico op mogelijke bijstand als ouders uit elkaar gaan, minder risico op extra kosten als er een ouder overlijdt, meer inkomsten aan belasting op inkomsten. Welke ook hoger zijn als mensen in het arbeidsproces blijven. Daarnaast houd je meer zicht op kinderen als ze bij kinderopvang en school zijn, zodat je eerder kunt ingrijpen indien het nodig is op bijvoorbeeld taalontwikkeling, sociale vaardigheden en in het ergste geval verwaarlozing en mishandeling.
    Investeringen in kinderen zijn wat dat betreft rendabeler dan veel andere investeringen.

Vero0504, Zuul, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Als we de opvang zelf moeten betalen, zonder toeslag, was ik allang gestopt met werken, aangezien het bijna mijn maandsalaris is voor 2 dagen dagopvang+bso. Dusja óf jij bent gezegend dat je thuis kan blijven bij kinderen (als je die hebt) of je leeft nog in de jaren 90 en hebt er geen idee van hoeveel het allemaal kost.

SAARC, Mieees, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Precies. Ik had gezien dat voor 1 kind dagopvang en 2 kinderen bso, 3 dagen per week ons dan ergens tussen de 2000 en 3000€ ligt. (Weet het niet precies, heb een tijdje geleden meerdere berekening gedaan)dat verdien ik niet terug.

5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja maar, het is 94% van het maximum uurtarief. Als je €1,5 extra per uur betaalt dan kom je uiteindelijk niet tot 94% vergoeding, maar misschien wel meer richting de 70%
    Sinds mijn oudste op de opvang begon 12 jaar geleden hebben we bij 4 verschillende organisaties gezeten, allemaal hanteerden ze een hoger uurtarief helaas.
    Ik ben ook benieuwd hoe ze het willen doen met die nieuwe regeling, want die extra op het uurtarief kan behoorlijk oplopen

Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Juist! Ik ben bruto meer kwijt aan de kinderopvang dan dat ik op jaarbasis verdien.

Biny en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik betaal 8,34 per uur. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik twijfel of ik de verhoging wel aan de belastingdienst heb dgg.

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Wat voor uurtarief betaal jij joh? kind gaat dan toch niet veel meer dan 40 uur per maand naar de opvang? Dat moet dan wel fors boven maximum uurtarief voor de toeslag liggen anders kan het ook nooit zo zijn dat je zoveel zelf moet betalen..
    Via onderstaande link kan je zien hoeveel procent je terug krijgt..
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2021

hier is het uurtarief voor Bso €7,10

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Wij gaan naar een uurtarief van €7.77 voor bso en €8.92 voor dagopvang. Dusja kan zeker wel dat het netto zo veel kost.

10. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.572
    113
    Volgens mij is @tuc al een aantal weken niet meer op dit forum te vinden.
    Iemand die weet wat er aan de hand is met haar?

11. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het uurtarief voor bso voor 2021 was €7,27 dus de €1,07 extra betaal je helemaal zelf. Afhankelijk van hoeveel uren je afneemt kan dat het percentage die je terugkrijgt wel (in je nadeel) vertekenen

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik kan me voorstellen dat ze de corona topics niet zo tof meer vond. Daar was ze behoorlijk fel in haar eigen standpunt.

13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.572
    113
    Ahh altijd die coronatopics:|:|

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het afgelopen jaar voor haar om meerdere redenen thuis heel pittig is geweest. Dan heb je al je energie nodig om te focussen op niet omvallen

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien heeft ze gewoon heel druk met haar gezin waar niet ook altijd alles even soepel verloopt….
    ( dus ik ben het eens met je antwoord ;))

LisbethSalander vindt dit leuk.
  16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #96 Devilschase, 21 dec 2021
    Laatst bewerkt: 21 dec 2021
    Jawel, want wij krijgen heel weinig terug door het gezamenlijk inkomen.

Wij zitten op een normaal tarief van 7.35. Hij gaat 32 uur per maand maar daar komen natuurlijk 6 weken vakantieopvang en 7 studiedagen bij en dat wordt over de uren verspreid dus kom je in totaal op 51 uur per maand uit gemiddeld, x 7.35 is 374.

Heb even in mijntoeslagen gekeken, ik krijg 124 per maand zie ik. Dus zelf 250 euro betalen. Met het nieuwe regeerakkoord van 95% krijg ik dan 355 euro terug en moet ik 19 euro zelf betalen.

Maar vraag me af of die 95% voor iedereen geld of tot bepaalde inkomens.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #97 Devilschase, 21 dec 2021
    Laatst bewerkt: 21 dec 2021
    Sja, dan kan ik ook wel zeggen dat ik het achterlijk vind dat ik moet betalen voor al die toeslagen van mensen die minder werken dan ik en mensen die uitkeringen krijgen.

Ik vind het belachelijk dat ik me helemaal uit de naad werk en 49,50% belasting kan afdragen. Ik werk voor een werkgever, kan ik 37.1% afdragen, daarnaast nog een eigen bedrijf waarover ik vervolgens over bijna mn hele winst 49.5% mag afdragen.Dat houdt dus in dat je over 100.000 euro bruto kan afdragen:

De eerste €68.508 euro kan je €25.416 aan afdragen. De overige €31.492 kan je €15.588 euro aan afdragen.

Dat is bij elkaar ruim 42.000 euro aan belasting over 100.000 euro. Vervolgens nog je zvw premie a 3.353 euro per jaar als zzper. 280 euro pensioenpremie per maand als werknemer etc etc.

Ik ben juist blij dat je in ieder geval íets krijgt. Als je meer verdiend dan gemiddeld heb je nergens maar dan ook nergens recht meer op. Geen enkele toeslag, geen enkele heffingskortingen, helemaal niks.

Iemand die bijvoorbeeld 40 uur pw werkt en 45.000 euro bruto per jaar verdiend houdt netto maandelijks minder over dan iemand die parttime werkt en 25.000 euro per jaar verdiend.

En dat vind ik dus niet eerlijk. Begrijp me niet verkeerd want mensen met lage inkomens gun ik van harte alle toeslagen die ze kunnen krijgen, maar iemand die meer werkt hoort ook meer over te houden is mijn mening.

En dan hoor je mensen zeggen : " ga dan minder werken". Ja, kan, maar dan heb ik later een schijtpensioen waar ik amper van kan rondkomen. Als je nu al ziet hoeveel er overal gekort wordt op pensioenen, en alles wordt zo veel duurder zonder dat je inkomen dusdanig meestijgt, te idioot voor woorden. Een inflatie van 4.1%. Brandstof van meer dan 2 euro de liter, maar nog steeds maar 0.19 ct de kilometer vergoeding.

Energieprijzen die de pan uit stijgen en wat iemand met een laag inkomen amper kan betalen. Huurprijzen die inmiddels gemiddeld 4 cijfers bevatten.

En dan een loonsverhoging van 1.3%.. .. Als je 50.000 euro verdiend krijg je er welgeteld 650 euro bruto per jaar bij, nee dat zet zoden aan de dijk hoor...

Dus ja, ik vind dat iedereen recht moet hebben op toeslag. Tegenwoordig moet je beide werken om alles te kunnen betalen. Als je dan ook nog meer dan de helft van je salaris mag inleveren aan opvang, dan komt 70% van de mensen in de problemen.

Ik zal me eerder druk maken om de 35 miljoen euro per MAAND die wordt uitgetrokken voor het handhaven van de QR code en het kopen van een schilderij van 175 miljoen euro , terwijl ondernemers die kapot gaan een zakcentje krijgen en er geen enkele cent wordt gestopt in de zorg of andere hulpverleners.

Dát is pas belachelijk en verspilling van belastinggeld.

Zonnestralen, MyMiracle, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Dan had ze wel ergens anders rondgehangen hoor…

19. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij betalen 8,18 per uur op de bso. Zie dat dat best fors is. Wij wonen in een gebied in Nederland waar het inkomen wel hoog ligt dus daar spelen ze slim op in.

Ik weet niet wat ik van het nieuwe regeerakkoord moet vinden. Als iedere niet werkende onder deze regeling z’n kind nu ook drie dagen naar de opvang brengt (lekker chill overigens) dan wil ik niet weten hoe lang de wachtlijst gaat worden met alle personeelstekorten. Waar gaan de kids van wel werkende ouders naartoe dan als ze nergens terecht kunnen? Blij dat ik die eventuele hoos voor ben met kinderen die niet meer op het Kdv zitten.

Vero0504 en Saartje33 vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier is het dus 8,43 voor 2022 zag ik. Maar als je incidenteel afneemt is het zelfs 9,75 per uur :eek:

MissXray vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina