Regeerakkoord...kinderopvang 95% vergoed

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 15 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    @Devilschase zo heb ik collega's gehad die eind van t jaar een salarisverhoging kregen en die weigerden. Of dat werkgever uitbetaling vakantiegeld wilde veranderen naar 2x per jaar ipv 1x.

Per saldo kwamen ze net een paar euro boven de toeslagen grens met die salarisverhoging, met als gevolg dat ze een heel jaar terug konden betalen voor de ene toeslag iets problematischer dan de ander maar de totaalsom niet grappig voor een gezin met 2 kinderen.

Met vakantiegeld werd dat in 1 jaar dan een probleem (regulier vakantiegeld plus deel in december vanwege de nieuwe regel) alleen kwamen die knuppels in oktober met dat voorstel om het vervolgens ook in dat jaar dan door te willen voeren alsnog.

Blijf blij dat ik in vroeg stadium mn ontslag heb genomen, bezwaren op toeslagensysteem werden in de wind geslagen...

Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat mensen salarisverhoging weigeren omdat ze dan veel meer toeslagen mislopen of terug moeten betalen.

MyMiracle en Saartje33 vinden dit leuk.
  2. Habibati

Habibati Niet meer actief

Maar deze niet-werkende ouder heeft misschien wel opvang nodig om werk te zoeken of een opleiding te volgen. En dus zo een betere toekomst bieden aan hun kind. Deze kinderen zullen ook misschien een betere structuur kennen dan thuis.
    Eerlijk in sommige gevallen zouden deze kinderen juist voorrang moeten hebben op opvang.

Zonnestralen, Biny, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    mja maar ik ken ze ook die heel hard hun best doen om in de bijstand te blijven (tot grote ergernis van hun ex die een bijdrage betaald tot grote vreugde van de gemeente).

Die zorgen er wel voor dat er geen "klik" is met de sollicitatie en intussen dan wel een plek bezet houden van iemand die wel dolgraag verder wil.

Peuterspeelzaal volledig vergoed zou al een aardig begin zijn (met indicatie is dat volgens mij al???), met intentieverklaring/getekend contract werkgever/opleiding dan pas een gegarandeerde plek op bso/kdv/uitgebreide psz.

Spectre en MissXray vinden dit leuk.
  4. Habibati

Habibati Niet meer actief

Zo zullen er ook wel zijn dat er van zullen profiteren zeker. Maar als ik kijk naar situatie waarbij ouders beide werkloos zijn en dat er nog andere invloeden zouden kunnen spelen . Dan vrees ik dat het voor die kinderen geen gelukzalig leven is thuis en dat deze dan misschien toch wel een momentje beter leven hebben op het KDV.

Vergeten, Zuul, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe het balletje ook gaat rollen er zullen altijd mensen kunnen ‘profiteren’ en mensen net buiten de boot vallen. Het is wat het is en dat het systeem dat we nu hebben flink hervormd moet worden. En dat zal niet naar ieders zin zijn.

citroenrasp, Neuzeke, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Zeer zeker waar, als boterhammetje en fruitmomentje enzo ook wordt geregeld (bij ons normaal, maar andere kdv moet je t meegeven) weet je ook zeker dat er in elk geval ook iets voedzaams in is gegaan die dag, dat is helaas ook niet altijd even normaal.

Wij hadden t vroeguh ook niet al te breed, eind van de maand aten we zeer creatief maar gingen gelukkig met een volle buik naar bed (ookal was t met macaroni die in melk was gekookt) en wisten wij niks van de zorgen van onze ouders die zich suf rekende omdat een van de kinderen nieuwe schoenen moest hebben.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik ben ook niet perse voor ofzo..
    van mij mag de vergoeding best hoger worden maar ik vind 95% fors..
    voor de groepen die dit echt nodig hebben is er al meer tegemoetkoming..
    wat ik betaal/ heb betaald aan kinderopvang heb ik kunnen missen.. kinderen kosten geld dus je weet ook dat je die kosten moet gaan maken als je start aan kinderen..
    daarnaast is het ook niet zo dat de banenmarkt overloopt…
    Daarnaast vind ik dat het geld dat de overheid hier voor nodig heeft best na de zorg had gemogen..

8. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Misschien gaan er wel meer mensen in de zorg werken als ze fatsoenlijke opvang kunnen regelen ;) (flexibele opvang is veel duurder dan gewone opvang begreep ik, dus als dat vergoed wordt als je in de zorg werkt lijkt me dat juist top!)

Biny, SAARC, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Ja, ik!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.851
    3.614
    113
    Vrouw
    Goh, als ik gewoon flexibele opvang had kunnen regelen had ik gewoon 32 uur blijven werken inderdaad.

Biny en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    #111 Spectre, 23 dec 2021
    Laatst bewerkt: 23 dec 2021
    Flexibele opvang is qua kosten niet te doen inderdaad, de uurprijs ligt ver boven het te vergoeden bedrag.. dat zou al veel aantrekkelijker worden wanneer alles gewoon rechtgetrokken wordt. Omdat wij 'maar' 2 dagen opvang afnemen, ligt onze uurprijs ook hoger dan wanneer je 3 of 4 dagen afneemt. Dat moet gewoon stoppen.
    Alles blijft maar stijgen, terwijl de lonen niet meegaan.. het loont gewoon niet om (veel) te werken.
    Ik ken mensen die eigenlijk een soort van samen zijn, maar beide een eigen huis hebben, zodat ze het maximale aan toeslagen e.d. krijgen. En wanneer je alles netjes volgens de regels doet dan ben je financieel zo ongeveer slechter af.

Biny, MyMiracle en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.553
    2.021
    113
    Waarom zou peuterspeelzaal volledig vergoed moeten worden dan?
    En nee met indicatie wordt het niet volledig vergoed. Vve is 2 dagdelen betaald door gemeente, 2 dagdelen betaal je zelf en daar krijg je nog kot voor

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    En as er maar een ouder werkt en je onder een bepaalde inkomens grens zit dan kun je in veel gemeentes subsidie krijgen voor die 2 dagdelen. Hoeveel is afhankelijk van het inkomen

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    In onze omgeving een die bijstand trekt "omdat werken niet loont" vanwege de opvangkosten/psz kosten. Als je die in elk geval deels aan t werk krijgt kost t de gemeente net zo veel maar is er wel werkervaring. (of studie/werk combi) Er is nog zat werk te doen ook bij de gemeente zelf en niet enkel in de groenvoorziening maar ook (licht) administratief/gastvrouw, fascilitair etc. meerdere fronten in te passen.

15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.909
    6.476
    113
    Dat verschilt per gemeente. Hier betaalden we maar €4 per maand vanwege vve-indicatie, ze konden 4 dagdelen gaan per week, de gemeente betaalde eigenlijk alles. Kwam geen kot bij kijken.

Deel Deze Pagina