Regel week?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mirjambehage, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjambehage

6 feb 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ,

Een vraag...
    Mijn dochtertje is nu 13 weken oud en ik geef haar borstvoeding
    Het ging hartstikke goed maar de laatste afgelopen 4 dagen nu alweer wil ze constant aan de borst...:mad:
    We hadden een heel fijn ritme samen van slapen voeden spelen ,m,aar zijn dit nu totaal kwijt!
    Ze drinkt ook slecht/ onrustig veel trekken aan mn tepel en trappelen met haar beentjes... Valt continu in slaap
    Natuurlijk omdat ze zo slecht in bedje slaapt steeds nu...
    Als ik haar na een voeding van plus minus. Anderhalf uur! Weer naar bedje brengbegint ze alweer te happen naar m'n hand en te smakken en jengelen om een voeding...

Ik geef haarsteeds een voeding wanneer ze wil ;want dit zullen wel de bekende regel dagen zijn toch? Maar duren deze zo lang?
    Of komt mijn productie niet goed genoeg op peil? Ik ben erg gestressed op het moment dat zal ook niet echt goed mee helpen...

Wat kan ik doen?
    Mevrouw is ook een vervent flesweigeraartje dus ben nu al bijna 5 dagen haar continu aan het voeden!:$
    Ook ben ik bang dat we zo ons hele ritme kwijtraken en ze straks ineens niet meer goed wil slapen enzo...was zo blij dat ze dat zo knap deed... Is zo goed voor d'r ... Ben een beetje radeloos

Groetjes Mirjam

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Dit klinken als regeldagen. Niet alleen de gebruikelijke, maar ze worden nu ook verlengd, omdat je gestrest bent en je productie daaronder lijd. Je baby is daardoor mogelijk nog steeds aan het regelen om je productie op peil te brengen.

Over het algemeen gaan ze hiermee door, tot de productie op het peil is waar je baby voldoende aan heeft.

Regeldagen komen ook wanneer ze iets onder de leden hebben, zoals een hoest of een verkoudheid.

Geef toe aan deze regeldagen, ontspan waar mogelijk. Stress is echt een factor waardoor je productie een flinke klap kan krijgen!

Je kan proberen om je productie een handje te helpen door na een voeding te kolven. Je borsten worden extra gestimuleerd en extra leeg gehaald. Dit kan een extra stimulans zijn om melk aan te maken.

Groetjes en succes

Saskia

3. Mirjambehage

6 feb 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!
    Heb ondertussen een consult bij n lactatiekundige gehad,erg fijn:)
    Zij heeft even meegekeken. Waarschijnlijk komt het idd doordat ik zo gestressed was.... Had ook een borstontsteking achter de rug en zit midden in een verbouwing waardoor we al 4 maanden op de bovenverdieping wonen....:( niet echt prettig allemaal dus...erg onhandig met een baby. Ook heb ik een behoorlijk zware bevalling achter de rug met als staartje ook nog een rest placenta die was blijven zitten... Is pas verwijderd.
    De regel dagen zijn nu voorbij gelukkig.... Heb een tijdje wisselvoedingen gedaan en heb nu volgens mij weer veeeeeel te veel melk het spuit eruit.... Maar ja....::D
    Ze slaapt overdag nu weer redelijk goed
    Alleen heeft het probleem zich nu alleen naar de laatste voeding voordat ik haar rond half 7 naar bed breng verplaatst..
    Dan wil ze alleen maar aan de borst. Krijg haar zonder dat niet meer in bed!
    We Hebben al alles geprobeerd, zelfs even laten brullen maar dat kunnen we niet hoor.... Als ze echt overstuur is dan gaan we naar haar toe..
    Ze komt alleen tot rust als ze bij mij ligt en drinkend wat in slaap sukkelt dan leg ik d'r in d'r bedje en slaapt ze vervolgens goed tot een uur of 11 door.en ook in de nacht is slapen geen probleem.
    Ben alleen zelf hier ook al m'n halve avond aan kwijt...

Moet ik hier aan toegeven of verwen ik haar hier mee?
    Groetjes Mirjam

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Wat goed van je dat je een lactatiekundige erbij hebt geroepen.

Stress is ook niet gek in jou situatie :)

Je kan haar echt niet verwennen, dat is een fabeltje.
    Het beste wat je kan doen is haar aanleggen en aan toe geven.

T.z.t. kan je het evt. afbouwen als je dat wilt, door steeds ietsje korter de borst aan te bieden.

Groetjes Saskia

5. Mirjambehage

6 feb 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Dan zal ik er maar aan toe geven,
    Gisterenavond ging het al beter,had er rekening mee gehouden en ben gewoon meteen met haar even gaan liggen en haar laten drinken ; we hebben het drama vooraf dus gewoon overgeslagen. Dit lijkt veel beter te werken! En best gezellig ook eerlijk gezegd.... Kan ik ook even liggen haha;) en papa de afwas laten doen hihi:D
    Nu hopen dat dit even zo blijft!

Bedankt voor je antwoord, erg fijn om hier zo af en toe een vraag te kunnen stellen.:)

Groetjes Mirjam

Deel Deze Pagina