erge honger sabbelen aan tepel ipv aanhappen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Juboer, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juboer

Juboer Lid

29 jun 2012
    33
    0
    0
    hallo,

mijn zoontje van 5 weken heeft de eerste weken goed aangehapt. De laatste week sabbelt hij mijn tepel wanneer hij erge honger heeft. We starten met zijn neus bij mijn tepel en hij neemt dan wel een hap, maar wanneer zijn mond om de tepel zit begint hij te sabbelen. Dit frustreert hem, waardoor aanhappen helemaal niet meer lukt. Ik doe nu vaak wanneer hij hierdoor gefrustreerd raakt mijn pink in zijn mond totdat hij hard zuigt en rustig is. Wanneer ik hem dan aanleg hapt hij meteen aan. Nu lijkt het erop dat hij mijn pink eerst nodig heeft voordat hij goed aanhapt. Dit lijkt mij niet de bedoeling.
    Is er een andere methode om hem goed aan te laten happen?

alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je je tepel goed naar zijn neus richt dwing je hem als het ware om over de tepel heen te happen.
    Je kunt ook met je tepel over zijn bovenlip aaien, zodat je hem stimuleert een grote hap te nemen.
    Heb je snel een toeschietreflex? Als het wat langer duurt voor je een toeschietreflex hebt kun je eventueel via je huisarts een neusspray vragen ( syntocinon). Die spuit je voor het voeden in je neus, dan komt er sneller melk en is hij misschien bij de eerste hap al tevreden. Lukt het niet, laat dan een keer een lactatiekundige meekijken bij een voeding.

Mirjam

Deel Deze Pagina