Pfff zit er even doorheen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mowtom, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Tja zoals de titel het al zegt...ik heb het ff gehad.
    Ik mag waarschijnlijk helemaal niet klagen want ja de bv lukt bij mij gewoon. Alleen nu ik werk en dus moet kolven slaan bij mij de zenuwen weer toe...

Ik zal even een voorbeeldje geven...morgen werk ik van 12.00 tot 15.30 dus moet ik 2 voedingen bij de oppas hebben. Die heb ik in de diepvries staan. Dan kan ik dus op het werk wel kolven voor de volgende dag. Maar kolf ik waarschijnlijk niet genoeg...want dan werk ik van 15.00 tot 22.30 en heb ik 3 voedingen nodig.....en die heb ik nu dus niet!!! Ik kan morgen ochtend ook nog kolven en dalijk eventueel nog wat...maar ik zit zo in de stress dat ik niet genoeg ga hebben. Pffff met flesvoeding heb al deze onzerheid niet. Dan heb ik gewoon voeding!!!!

Ik zit er nu steeds zo aan te denken om gewoon af en toe of 1x per dag een flesje kv te gaan geven. Ik heb Pleun nu 3 maanden non stop bv gegeven. Ben daar al zo blij mee maar ja mijn eerste heb ik 8 mnd in totaal bv gegeven (gecombineerd met fv) en dat ging zo goed. Ik wil dit nu bij mijn dochtertje ook zo lang doen anders voel ik me ook zo schuldig dat ik het zo snel opgeef, zij verdiend het ook...tja wat een onzin ik weet het nu ik dit lees. Maar ja zo voelt het wel...Alleen had ik bij mijn zoontje had ik ook die zorgen met kolven. Ik vrees dat dat kolven gewoon echt niet voor mij is weggelegd.

Oooo sorry voor dit waarschijnlijk enorm onsamenhangende verhaal maar moest het even kwijt....
    Iemand nog tips??

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi,

is het geen mogelijkheid om een keertje extra te kolven in het weekend? Of als je het echt neit anders kan doen, snachts een keertje? Ik weet het, het is niet de leukste optie, maar als je liever volledig bv wilt blijven geven zou je dit kunnen proberen.

Ik ben ook nooit de beste kolver geweest, maar ben al heel vlug begonnen met een voorraadje aanleggen (toen was mijn zoon een maand denk ik) en toen ik moest gaan werken had ik al 10 voedingen in de vriezer staan. Gaf wel een lekker gevoel, zo'n voorraad. Dus misschien op je vrije dagen even iedere keer wat extra nakolven??

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hay,

ja das het lastige van onregelmatig werken...ik had er ook al wat in de diepvries staan maar nu werk ik net twee weken en nu staat er bijna niks meer. Ik werk dus niet iedere dag en kolf alleen op de dagen dat ik dus werk. Maar ja dat is niet altijd even veel.
    Ik kan wel proberen om extra te gaan kolven maar ja daar heb ik vrees ik woensdag niks meer aan. Maar goed ik ga het gewoon proberen...ik zou het wel vol willen blijven houden.

Ik las net ook ergens dat mijn productie minder kan zijn als je cyclus weer op gang komt....
    Het zou kunnen dat dat bij mij het geval is. Ik voelde namelijk bijna 2 weken geleden een gevoel wat leek op een eisprong. Dus wie weet word ik eind deze week ongesteld....niet te hopen hahaha.
    Maar dat zou best wel eens ook de reden zijn dat mijn meissie ineens vanacht weer om een voeding vroeg....terwijl ze al sinds ze 3 weken oud was niet meer was gekomen in de nacht.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als je bv geeft hoef je NIET onregelmatig te werken!!
    Ik heb voor de komende 2 maanden ook mijn onregelmatige diensten afgestaan.

oja elke ochtend nakolfen of de andere borst kan ook werken. Zo heb ik me voorraad aangemaakt.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Wat je zou kunnen doen is
    -Elke ochtend 1 borst kolven, uit de andere laten drinken ('s morgens is de productie het hoogst)

je kan eventueel één flesje KV geven, maar ik zou het zelf gewoon nog ff blijven proberen met alleen BV

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is niet helemaal waar... Je hoeft tot 6 maanden na de bevalling niet onregelmatig te werken, het is niet zo dat je bij het geven borstvoeding niet onregelmatig hoeft te werken. Kun je dat regelen bij je baas dan is dat mooi, maar het is dus geen moeten.

Je hebt wel het kolfrecht tot 9 maanden, maar daar staat niks over onregelmatig werken in.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ja ik weet dat ik allemaal bepaalde rechten heb. Maar ik benadeel mijn collega's daar ook mee en dat vind ik niet fair. Ik heb laatst al moeten vertellen dat ik een andere baan heb en daar baalden ze al zo van hahahaha...
    Nou ja ik heb tijd en plaats genoeg om te kolven op mijn werk dus daar ligt het niet aan. Dat kolven is gewoon niets voor mij. Vond er bij Jesper al niks aan en nu weer niet :(

Nu ben ik gister terug gaan lezen naar mijn oude berichtjes over Jesper en zag ik dat ik bij hem ook zo rond deze tijd in een dip zat. Dus ja het zal wel bij mij horen. Ik heb hem toen 's avonds een flesje na de bv gegeven en dat werkte prima. Dat ga ik dus vanavond ook proberen bij Pleun. Aangezien zij weer heel vroeg om een voeding kwam....

Verder ga ik de neusspray maar weer eens halen bij de ha, die heb ik bij Jesper ook gebruikt rond deze tijd. Dat werkte prima las ik terug...hoe snel je ook alles weer vergeet zeg!

Oja dat extra kolven....gisteravond geprobeerd om 23.00u....er kwam gewoon NIKS uit echt helemaal niks! Geen tsr of niks. Ja pas na 45 min toen ik zoiets had van pfffff ik stop ermee kreeg ik een tsr en kwam er 50 cc uit een borst...die andere daarna gedaan maar helaas weer helemaal niks. Dus ja kolven met een MOET erachter dat schiet bij mij niet op hahahaha...

Als iemand nog mee tips heeft...ik hoor ze graag!

8. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hoi Mowtom,
    Wat een herkenbaar verhaal, ik heb ook zó'n last van kolfstress... Volgende week begin ik ook weer met werken en ik zie er nu alweer tegenop. Ik wilde vanavond ook de borst die ik niet geef gaan kolven om extra voorraad te krijgen, hopelijk werkt het bij mij beter dan bij jou...
    Maar goed, wat ik even wilde zeggen: bedenk je inderdaad steeds dat dit soort dipjes erbij horen en dat je er over een paar dagen/weken weer heel anders over denkt. Dat helpt bij mij altijd wel om toch door te zetten. Een flesje kunstvoeding kan altijd nog (ik heb zo'n pak in de kast staan gewoon om mijn stress te verminderen, dat ik altijd wat achter de hand heb, maar ik wil dat ding echt niet open maken en heb dat bij mijn oudste dan ook nooit gedaan ;))
    Sterkte ermee!!

PS je zou ook 's ochtends vroeg een borst kunnen kolven ipv 's avonds, dan zitten ze sowieso wat voller...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mowtom: ik heb zelf geen vaste werktijden, wel vaste werkdagen. Dat betekent dat ik maandagmiddag en avond, woensdag hele dag en donderdagmiddag van huis ben. Mij lukt het, zeker aan het eind van de dag, vaak niet om te kolven wat Thirza bij de gastouder uit de fles drinkt en dat betekent dat ik op mijn werkdagen vaak 's ochtends alvast wat afkolf (als ik tenminste 's nachts niet steeds aan de bak ben geweest). Daarmee houd ik mijn voorraadje op peil, ook al merk ik nu dat die wel langzaam slinkt, (maar ik heb echt veeeel in de vriezer liggen: door noodgedwongen de eerste lading te snel toeschietende melk een tijd af te hebben gekolfd, heb ik die voorraad opgebouwd :)). Maar goed, daar ging het niet om. Maar dus mijn tip voor jou: kolf 's ochtends de ene borst af en voed uit de andere, dan kun je op die manier wat voorraad opbouwen. En als je dat qua productie trekt, zou je dat elke ochtend kunnen doen. Dan heb je geen stress van: ik MOET zo-en-zoveel kolven en dat komt je productie vaak wel weer ten goede, (en dus ga je dan ws. zomaar meer kolven dan je nu doet ;)).
    Succes!

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hey rozemarijke: ja het is juist zo dat Pleun sinds een aantal dagen ook de 2e borst 's morgens drinkt....dus die kan ik dan ook al niet meer kolven....
    Ik denk dat ik het besluit heb genomen om vanavond haar eerst even te voeden met bv en daarna nog een flesje kv aanbied aangezien ze ook steeds in de nacht komt...

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    He lieve mowtom! Doe wat je hart je ingeeft en voel je voral niet schuldig (lekker makkelijk gezegd, sorry..)! Jesper is er ook groot van geworden bij de keus die je toen gemaakt hebt en nee Pleun wordt echt geen reuzekind hoor! Veel succes vanavond en ik hoor het wel.

xxx van je vriendinnetje

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ze heeft een flesje kv op nadat ze bij mij gedronken had....ze dronk gewoon nog even 120 cc weg! De hongerlap!!! hahahaha....
    Nu hopen dat ze weer als vanouds de nacht goed doorslaapt!

Dank je Kirst....jij ook niet twijfelen hoor!

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Fijn dat pleun goed heeft geslapen en dat je keus goed is geweest! Ik zie je snel weer!

xxx van mij

Share This Page