regeldag en voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by kissie, Feb 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Hallo,
    Kan ik ook Voeding voor hongerige babies gaan mengen met Omneo? Of moeten haar darmpjes hier weer aan wennen? Esmee komt steeds te vroeg voor een volgende voeding. Ze is nu goed 5 kilo, 6 weken en krijgt 5 flessen van 165 ml Omneo (5 schepjes) (ivm slechte ontlasting en krampjes) Als laatste fles doen we 6 schepjes op 180 water. Ik heb het idee dat ze na de fles niet altijd tevreden is, maar 5 flessen van 6 schepjes is denk ik te veel voor haar gewicht?
    Ze heeft denk ik gisteren een regeldag gehad, was niet te troosten, ook niet op de arm, heeft vanaf 9 uur 's ochtends niet geslapen. Ook spartelde ze erg met armen en benen en hield zich hiermee wakker. Zie je dit vaker bij een regeldag? Ze heeft vannacht bij ons in bed geslapen :oops: , weet dat het gevaarlijk is.. Ik zag dat ze zichzelf (en mij) steeds wakker maakte met de armpjes. Ik zag ook dat ze sinds gisteren nieuwe dingen kan, zoals dingen pakken,alles bekijken. Zou jij denken dat dit een regeldag was? En je kunt haar dan toch niet verwennen door haar te veel te troosten?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Rond de 6 weken heb je idd weer de regeldagen. 6 flessen van 180 is teveel. Blijf nog even de hoeveelheid geven die je nu geeft. Voeding voor hongerige baby's zou je kunnen mengen, maar misschien is dat helemaal niet nodig als de regeldagen weer voorbij zijn. En zogauw je andere voeding gaat gebruiken heb je weer kans op krampjes.(dit hoeft natuurlijk niet)

Ik zou persoonlijk even de regeldagen af wachten voordat je met andere voeding zou beginnen.

Ilja

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    's Ochtends heeft ze genoeg aan 150 cc en voor de rest kan ze makkelijk 180 op. Kunnen ze ook teveel drinken waardoor ze bijvoorbeeld misselijk worden? Ik heb het gevoel dat ze na een fles van 150 nog hongerig is en blijft zoeken. In bed wil ze dan niet slapen, is niet tevreden. Lijkt boos te worden dat er uit de speen geen melk komt. Mag ik in de laatste fles wel 180 doen met 6 schepjes? Ik zal morgen gewoon weer 150 proberen overdag, vandaag was ze al een stuk rustiger dan gisteren. Maar 's avonds van 19.00 tot 23.00 slaapt ze al een paar weken niet, hebben meer kinderen dit (misschien huiluurtje)? en gaat dit vanzelf over? Wij leggen haar dan beneden in de kinderwagen, zou ze dit door hebben en weten dat wij haar ophalen als ze huilt en gezellig beneden in het geluid mag liggen?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kleintjes weten vrij snel wanneer mama/papa komt of niet. Veel kinderen hebben hun vaste huilmomenten per dag. Of Esmee dat ook heeft kan ik niet zeggen. 180cc blijft nog veel voor haar, maar volg ook hierin je eigen gevoel. Als jij denkt dat de laatste fles best 180cc kan moet je dat gewoon doen.

Ilja

Share This Page