bv bij 10 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door malibu, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malibu

malibu Lid

19 okt 2010
    40
    0
    0
    kantoorjuf
    hilversum
    hallo,

mijn dochter van 10 maanden krijgt nog bv,maar ik ben van mening dat ze maar weinig drinkt per keer.ik weeg haar wel eens voor en na een voeding.

07:30 borstvoeding(120-140cc)daarna boterham
    10:00 fruit+water
    12:00 borstvoeding(100-120cc)
    15:00 fruit/soepstengel+roosvicee
    17:30 warm eten+100 cc yoghurt
    en in de avond nog eens wat borstvoeding,hoeveelheid is onbekend,
    denk om en nabij de 100cc.

krijgt ze zo wel genoeg melk? als ik kolf,kolf ik er met 5 minuten zo'n 100-140 uit,en dan komt er ook geen drup meer.
    Dit is de 1e keer dat ik bv geef,dus ik heb geen idee,en in mijn omgeving ook geen langvoedsters.help!:(

verder een tevreden meisje,weegt nu net 9 kg,en plast nie toverdreven veel,volle luiers,maar ook niet erg slecht...3 natte luiers per 24u

2. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Als jullie meid tevreden is na elke voeding en goed aan komt krijgt ze genoeg.
    Daarnaast krijgt ze ook eten dus dat zit zeker wel goed.
    Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt max 4 bvoedingen per dag weet niet hoeveel hij eruit haalt maar merk wel dat hij de laaste tijd korter aan de borst drinkt maar krijgt daarnaast genoeg eten.

Trouwens knap van je dat je al 10 maanden bv geeft ik hoop dat ik het ook zo lang vol hou (hier hoop ik op een jaar)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het wegen voor en na een voeding is niet erg betrouwbaar. En de hoeveelheden lijken mij prima hoor!
    Rond die tijd dronk ze hier maar heel even aan de borst overdag (en werd s nachts de schade ingehaald).
    Zat hier nog wel op een voeding of 6-7.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op zoch prima, maar ze mag i.p.v. water ook best borst bij haar eten hebben hoor! De enzymen in je melk zorgen er voor dat ze haar eten beter verteert.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier is het ook ong hetzelfde, ochtend eerst bv en daarna evt nog wat boterham. Tussendoor fruit met water of roosvicee, Rond 12u 1 boterham met daarna nog een keer bv. Tussendoor nog wat fruit of kleine koek en dan avondeten met toetje en net voor het slapengaan nog bv en als ze in de nacht wakker wordt ook. Hier drinkt ze nu ook veel korter. Ze kunnen natuurlijk ook krachtiger drinken waardoor ze veel voeding binnenkrijgen in minder tijd.

6. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Wat laat je denken dat ze niet voldoende melk krijgt? De hoeveelheid?

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik lees even mee.

8. malibu

malibu Lid

19 okt 2010
    40
    0
    0
    kantoorjuf
    hilversum
    ja,ben (soms),niet altijd,onzeker over de hoeveelheid melk(bv)die ze krijgt...
    Ik heb nog nooit zo lang bv gegeven,en heb echt geen idee hoeveel ze rond de 10 mnd drinken..
    Als ik dan naar schema's van fles kinderen kijk,zie ik echt nog 2-3 flessen van 200cc...
    daar wordt ik denk ik zo onzeker van.
    Ik was zaterdagochtend aan het werk,en om 08:00 u heeft mijn vriend haar een fles met kv gegeven,200cc,maar ze dronk maar 160 op. Dat stelt wel gerust,dat ze zowel van bv of kv gewoon niet veel drinkt!

Deel Deze Pagina