Opnieuw borstvoeding voor onze dochter?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Elfjesbos, Dec 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elfjesbos

Elfjesbos Lid

Jun 25, 2011
    29
    0
    0
    MAMA
    Belgie
    Bestaat er een kans dat onze dochter wanneer ons zoontje geboren wordt terug borstvoeding zou willen of kunnen drinken... (dan zou ze 21mnd zijn) Ik ben na 9 maanden moeten stoppen (met enorm veel pijn in het hart) omdat m`n productie zo miniem was geworden door het werken/onregelmatige werkuren... Ze was ook niet meer tevreden aan de borst omdat ze niet meer genoeg kreeg... Zou ze misschien terug willen als haar broertje geboren is? Zo niet, is het mogelijk om m`n melkproductie zodanig op te krikken, zodat ik kan kolven en haar s`morgends en s`avonds een flesje borstvoeding kan geven? Bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hallo,

Ik zou het gewoon proberen. Maar ik acht de kans wel groot dat ze het drinken aan de borst verleerd is. Maar als je het niet probeert, weet je het niet.

Je melkproductie op een hoog peil brengen moet wel kunnen lukken. In de eerste week na de geboorte van je zoontje lekker veel aanleggen (8-12 x per 24 uur). In de eerste week leg je de basis voor een goede productie op langere termijn. Door in de 1e week heel vaak te voeden ben je op de lange termijn zekerder van een goede melkproductie. Veel moeders hebben de 1e weken standaard een overproductie, en die kun je gebruiken voor je dochter.

Veel succes.

3. Elfjesbos

Elfjesbos Lid

Jun 25, 2011
    29
    0
    0
    MAMA
    Belgie
    Bedankt voor je snelle reactie!
    U raadt dus aan om de eerste week gewoon m'n zoontje te laten drinken en wanneer m'n productie goed op gang is te kolven voor m'n dochter (moest ze niet live willen drinken)?
    We gaan dat zeker proberen wanneer hij geboren is en hopelijk met succes!
    Veel liefs

Share This Page