Ik heb vandaag de fluconazol (flucozanol?) ontvangen en de eerste dosis genomen. Ik hoop echt dat het snel gaat helpen. Ik wacht je sites nog even af. Nog een ander vraagje (word je al gek van me??) Links heb ik bijna geen toeschietreflex (de melk komt er eerst wel uit, maar na een paar minuten bijna niet meer) Jayden zuigt wel, maar ik heb het idee dat hij na een paar minuten de moed opgeeft omdat er bijna niets uit komt. Tenminste niet zoals het met de rechterborst gaat. Het stroomt niet. Enig idee wat ik hieraan kan doen. Ik heb het idee dat 't ook komt door de pijn in eerste instantie van het drinken. Hierdoor kan ik me niet echt ontspannen... wat volgens mij niet echt meehelpt. Ook als ik een keertje kolf is het erg lastig om er melk uit te krijgen terwijl deze echt niet leeg is. Heb je tips?
Nee ik word zeker niet gek van je. Ik vind het heel vervelend voor je dat je zoveel pijn hebt en wil je graag helpen. Oke, je hebt dus Fluconazol gekregen. Is de aanvangdosis 200 tot 400 mg?? en daarna dagelijks eenmaal 100 tot 200 mg gedurende tenminste 2 tot 3 weken? (sorry kan het niet laten) Ben je ook je tepels en het mondje van Jayden nog aan het behandelen? Wat je omschrijft komt waarschijnlijk door de spruw en je pijn. Ik zou even kijken of dit goed aanslaat en dan zal het waarschijnlijk vanzelf overgaan. Tot die tijd kun je je borsten goed warm maken van te voren en meemasseren richting tepel. Ik hoop snel op verbetering voor je! Groeten Rieneke
Hoi rieneke, Gelukkig maar! Ik heb idd een aanvangsdosis van 2x 4 capsules gehad en nu de komende dagen 2x 2 capsules per keer. Jayden zijn mondje behandel ik nog met de Nystatyne en mijn tepels met de crème van de dokterswacht. Ondertussen is het nog erger geworden tot ik gisteravond in de spiegel keek in de badkamer, op weg naar een voeding, en ik de paniek in mijn ogen zag. Dat was voor mij het keerpunt. Ik heb besloten om nu eerst een week of iets dergelijks te gaan kolven tot mijn tepels weer enigszins geheeld zijn en ik zonder (of in ieder geval met een stuk minder) pijn kan gaan voeden. Ïk heb neusspray gekregen van de huisarts voor de toeschietreflex en het kolven gaat op zich aardig. Vannacht een opbrengst van 90 cc en vanochtend 110 cc. Hiervoor heb ik wel een voeding over moeten slaan, anders is het echt te weinig. De overgeslagen voeding heb ik opgevangen met Nutrilon. Ik blijf kolven om mijn productie op te krikken dus ik heb goede hoop dat ik niet teveel bij hoef te voeden... maar ik heb voor mezelf wel de beslissing genomen dat ik er niet meer gestresst van wil raken, dus heb ik niet genoeg, dan voed ik bij. Dan krijgt hij toch nog bv en is tevreden. De afgelopen weken heeft hij veel gehuild en nu is hij gewoon lekker tevreden wakker. Hij heeft zelfs in zijn eigen bedje geslapen vannacht ipv bij mij in bed. Dat stelt me toch gerust dat ik nu het goede doe. Groetjes
Hoi, Het lijkt erop dat je duidelijke beslissingen genomen hebt en dat je daar volledig achter staat. Ik hoop dat je snel zonder problemen kunt voeden. Heel veel succes. Groeten Rieneke p.s. hou in je achterhoofd dat Nyststine in de helft van de gevallen geen effect heeft.
Hoi Rieneke, Nogmaals hartelijk dank voor je hulp! Inmiddels is Jayden een heerlijk tevreden mannetje op kv en bv. Hierdoor is het een stuk rustiger geworden in huis Het kolven loopt niet helemaal geweldig, maar alles wat hij kan krijgen is meegenomen. Ik hou in mijn achterhoofd dat Nystatine niet altijd werkt, maar 'gelukkig' krijgt hij ook een klein gedeelte van de flucozanol binnen via de bv en ik hoop dat dat afdoende is. Nogmaals bedankt! Annet