maxi cosi past niet.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sarah25, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    Mijn maxicosi past niet in de auto van mijn vader.
    Zijn riem krijg ik er niet omheen.
    Heeft iemand dit ook?
    En hebben jullie een andere manier om de riem eromheen te doen?

2. Niet meer actief

Kun je die riem niet verder eruit trekken dan?
    Bij mijn ouders hun auto dachten we ook dat het niet pastte..flink getrokken aan de riem en toen kwam hij er nog een heel stuk uit..

Anders misschien bij halfords een nieuwe riem kopen die wat langer is ;)

3. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Wij dachten ook dat hij niet paste. Maar na een tijdje proberen paste hij toch. Je moet het leeg proberen op verschillende manieren.

4. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    wij hebben hier ook last van in de ene auto past ie wel en de ander niet ikzelf krijg da ook niet voor elkaar maar mijn vriend heeft wat meer kracht en met wat getrek en gesjor aan de riem past het meestal wel en past het niet dan doen wij hem voorin de auto als er tenminste geen airbag zit.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier net hetzelfde probleem, we hebben zelfs een maxi-cosi van een ander merk aangeschaft.
    We hadden een andere auto gekocht en tot m'n grote verbazing pastte de maxi-cosi er niet in.
    De maxi cosi die we nu hebben is van bebé comfort, als we hem in de auto plaatsen zoals het zou moeten, zou het weer niet lukken, doordat de riemen te kort zijn, maar we hebben hem op een andere manier kunnen vastmaken, waardoor hij nu toch veilig vast kan staan, maar echt gelukkig ben ik ook niet met de oplossing.
    Als er nog tips zijn, wil ik die ook wel eens horen.

6. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    kathy,
    hoe heb je het stoeltje dan nu vast?

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij ons past ie ook alleen voorin, met die stoel helemaal naar achter.

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vind het moeilijk om het uit te leggen. Bij die van bebe comfort, moet de gordel normaal onder het stoeltje, maar doordat de handgreep gebogen is, lukt het ons om het stoeltje stevig vast te zetten.
    Het deel dat normaal over je buik gaat, doen we om de maxi cosi heen, net zoals over je buik. En dan het andere gedeelte gaat over de handgreep, maar doordat die dus gebogen is, zit hij stevig vast.
    Bij de maxi cosi(van het merk maxi cosi) zou ik het wss niet durven riskeren, denk niet dat je de gordel zo stevig kan vastmaken.

9. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hij leek bij ons ook niet te passen en toen zette we de stoel helemaal naar achteren en toe lukte het wel... dan staat hij wel op de voorstoel naast mij, de airbag kunnen we uit zetten aan 1 kant..

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt een langere - universele - gordel er in laten plaatsen. Dat zeiden ze bij mijn garage. Was wel 100,--. Ik zit er nog over te denken om het te doen, maar ik vind het wel veel geld voor die korte tijd dat je de maxicosi gebruikt.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat is waar, maar het gaat tenslotte ook wel om de veiligheid van je kindje.
    Is mss wel nog te overwegen.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    100 euro is een bedrag, maar de veiligheid van je kind vind ik belangrijker hoor. mensen geven veel geld uit aan kinderwagens, pretecho`s en babyuitzet, en in dit soort zaken is het veel geld.
    het is nu eenmaal niet anders. ik vind veiligheid belangrijker.

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Tuurlijk is veiligheid het belangrijkst. Mijn overweging is of ik de maxicosi er lastig in kan doen met de kortere gordel die ik nu heb - en die dus wel past - of makkelijker met een nieuwe gordel.

14. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    bij mijn moeder haar auto hadden we hetzelfde probleem. De maxi cosi kan daar voorin omdat daar geen airbag zit dus we hebben de stoel helemaal naar achteren gedaan en dan de maxi cosi een stukje rechterop gezet de gordel erom heen gedaan en toen de maxi cosi weer goed gezet. Achterin past de maxi cosi niet omdat de gordel daar gewoon te kort is en ik hem met geen mogelijkheid vast kan zetten.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mijn man in de auto is de gordel (bus met 2zits bank) op de ene plak te kort en de andere goed maar daar moest de air bag worden uitgeschakeld dat koste 150 euro en over 9 maanden laten we hem weer inschakelen.

16. Lidwien

Lidwien Actief lid

27 okt 2005
    104
    2
    18
    Vrouw
    Breda
    bij ons past hij ook alleen voorin! maar dat is niet zo'n ramp hoor.

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Er zijn gordelverlengers verkrijgbaar zodat het wel past.

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    halfords schijnt ze te hebben , lees ik net ergens :)

succes

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik dacht dat niet mocht omdat een godel uit 1 geheel moet bestaan, voor de veiligheid.

20. sarah25

sarah25 Lid

22 nov 2006
    37
    0
    0
    bedankt voor alle reacties, ik ga het vandaag weer proberen ik probeer het eerst voorin met de stoel helemaal naar achter.
    Als dat niet lukt ga ik wel een nieuwe gordel halen of een verlenger.

Deel Deze Pagina