goedenavond, heb hier al een hoop info opgedaan, maar heb nu toch echt even mijn eigen vraag Mijn zoontje is nu 15 weken en sinds 3 weken ben ik weer ah werk. Ik kolf op mijn werk, geef volledige borstvoeding. Punt is dat zoon ergens in mijn 1e werkweek niet meer uit de fles wilde drinken. Ik ben vanaf 5 weken gaan proberen en met 8 weken dronk hij voor het eerst echt uit een flesje, dus het kostte al wat moeite maar het was gelukt. Sindsdien regelmatig flesje aangeboden en tegen de tijd dat mijn verlof over was, ging het prima. Maar goed, in ene stopte hij daar dus mee. Hij zit 2 dagen op het kdv en 1 dag bij mijn moeder; mijn moeder krijgt het niet voor elkaar hem uit de fles te laten drinken, op het kdv gaat het sinds afgelopen week wel weer beter. Als het niet lukt, geven ze hem melk met nutriton van een lepeltje of ik rij heen en weer vanaf mijn werk ( max 1 keer per dag) Een hoop gedoe dus, maar goed, we komen er wel. Nu het probleem; zoon drinkt overdag op kdv dus niet zoveel en drinkt thuis dan weer aan de borst. Meestal gaat hij tussen 18 en 19 uur naar bed, daarvoor heeft hij dan meestal 2 keer bij mij gedronken. Eerste deel vd nacht gaat meestal goed, soms wordt hij 1 keer wakker voor een voeding maar standaard is dat hij vanaf uur of 12 a 1 in de nacht elke 2 uur wakker wordt. Hij huilt niet maar ligt wakker in zijn wieg; als ik hem laat liggen, gaat hij uiteindelijk wel huilen. Hij is mijn tweede dus kan hem niet te lang laten huilen ivm wakker worden oudste. Tot nu toe vind ik het dus makkelijker om hem aan te leggen, ik voed liggend en hij drinkt dan 1 borst leeg. Daarna gaat hij weer slapen. Punt is dat hij dit wel 3 tot 4 keer doet tot een uur of 6 in de ochtend, dan begint zijn dag. Je snapt dat dit erg vermoeiend is, zeker in combinatie met werken. Ik lig alle avonden om 21 uur in bed zodat ik meer slaap pak. Ik dacht eerst, hij is ah inhalen na een dag kdv maar hij doet het ook als ik hem de hele dag zelf gevoed heb. Op het cb zeiden ze, geef hem overdag een extra voeding maar dat maakt voor de nacht ook niet uit. Is dit gewenning of heeft hij er echt behoefte aan? Ik ben bang dat ik het zelf in stand hou door hem aan te leggen maar er zijn geloof ik niet zoveel alternatieven. Ik dacht eerst een groeispurt oid van rond de 3 maanden omdat hij daarvoor altijd maar 2 keer wakker werd in de nacht tw om 1 uur en 4 uur en veel betere nachten maakte dan nu.
Hoi. Het is inderdaad zo dat ze thuis weer gaan inhalen na een dag KDV of oppas. Je verteld dat het op de andere dagen 's nachts ook vaak voeden is. Op dit moment denk ik dat je eraan moet toegeven. Zijn wereld wordt groter en hij heeft meer indrukken te verwerken. Hij zal dus ook meer lusten. Blijf hem op verzoek voeden, je houd het zelf echt niet in stand. Hij heeft het gewoon nog nodig. Kijk het nog even aan. Laat hem evt. (veilig) bij jou in bed slapen. Dan hoef jij er niet uit en kost het je minder energie om hem 's nachts te voeden. Succes. Groetjes Saskia
saskia bedankt voor je antwoord. Ik heb dat idd tot nu toe gedaan; hij slaapt nog in een wiegje naast ons bed en soms veilig bij ons in bed, dan kost het idd de minste moeite. Man vroeg al wanneer hij naar zn eigen kamer gaat. Niet omdat hij er last van heeft maar meer omdat mensen raar opkijken als hij zegt dat zoon nog bij ons slaapt, hierdoor kreeg man het idee dat het raar was haha. Ik heb gezegd, zodra hij beter gaat slapen en man vind het prima uiteraard. Ik merk idd dat zijn wereld groter aan het worden is, valt ook niet meer op de arm in slaap want alles om hem heen is zo leuk om naar te kijken. Ben wel blij te horen van jou dat ik het niet zelf in stand hou, want daar was ik wel een beetje bang voor. Bedankt voor je advies en we rommelen wel door