Regeldag...???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SmurfjesMama, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is mijn 2e kindje, maar de eerste keer borstvoeding. Het gaat super goed en ben echt heel blij dat het lukt. Maar ik ben soms wel wat onzeker nog.
    Nu zitten we op dag 11 en hij komt ineens vaker, namelijk om de 1,5/ 2 uur voor een voeding. Ik dacht dat dit dan zon regeldag moest zijn en ik vind het verder geen probleem en leg hem steeds aan. Maar, ik vind wel dat het wat onrustig gaat. Hij hapt veel slechter aan, is wat driftig en hij drinkt voor mijn gevoel ook mijn borst niet leeg. Al met al heb ik het gevoeld dat het wat minder efficient gaat. Is dit normaal en hoort het bij de regeldag of doe ik iets verkeerd?

2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Vaak willen drinken en erg onrustig, klinkt als een regeldag.

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    De rust is gelukkig weer terug en we zitten weer op de "normale" voedingsuurtjes met wat uitschieters hier en daar. Ben er dus ook maar vanuit gegaan dat het onrustige er ook bij hoorde. Maar door het slechte aanhappen heb ik nu een erg pijnlijke rechtertepel. Ik voed om en om, maar aan mijn rechterborst heeft hij nu niet meer genoeg. Hij drinkt heel kort hieruit en toen ik vanmiddag even nakolfde om te kijken of er wat komt zie ik nagenoeg niks (10 ml). Is er nu iets mis? Mijn rechterborst voelt niet meer zoals eerst. Ik dacht dat een regeldag er voor was om de productie op peil te houden, ik heb nu het idee dat het juist minder is geworden.
    Kan ik iets doen om het weer op te krikken? Kolven na elke voeding? En moet ik afstappen van het om en om voeden? Misschien toch weer elke voeding beide borsten? Ik merk dat ik er erg onzeker van wordt en het stresslevel begint wat te stijgen :D

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    De productie hoeft niet in beide borsten hetzelfde te zijn he.. hier geeft links ook 3x zo veel melk als rechts (en dat is helaas ook goed te zien, drama om een goede bh te vinden). Ik zou iig beide borsten aanbieden (afwisselend met links en rechts beginnen) en kijken wat je kindje daarvan wil drinken. Als hij van de mindere borst niets of maar weinig drinkt kun je die eventueel nakolven.

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh echt? Dat wist ik niet, dat geeft al iets opluchting. Tijdens de kraamweek zijn we begonnen met om en om, omdat hij teveel afviel (10%) en het dus echt nodig was dat ie die vette achtermelk zou krijgen. Maar ik vermoed dat dit inmiddels niet perse meer nodig is, dus ik zal eens beide borsten gaan proberen. Poging 1 levert in ieder geval een tevreden mannetje op, dank je wel.

Deel Deze Pagina