Regeldagen : 1 dag of meerdere dagen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marije1981, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Ik ben nu al een aantal dagen achter elkaar iedere avond constant aan het voeden. 's nachts en 's ochtends is het aantal keer normaal, zo om de 2-3 uur, maar eind van de middag - 's avonds wil ze contstant aan de borst.

Kunnen dit regeldagen zijn? Of kan dat niet 4 dagen achter elkaar?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Regeldagen kunnen idd meerdere dagen duren. Maar jij noemt lijkt ook op clusteren.
    Als je zoekt op bv.com word het vast uitgelegd. Ook heel normaal dus.

3. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Zwolle
    Ik heb even gezocht en het lijkt er inderdaad op, bedankt voor de tip nu weet ik dat het waarschijnlijk dus clusteren is... ik dacht al dat ik niet genoeg melk had ofzo.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    clusteren duurd langer dan regeldagen hihi mijn dochter deed het 3 maanden,elke avond van 17 tot 21 uur....

5. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Zwolle
    Oh dan staat me nog wat te wachten.. Wat is eigenlijk de oorzaak van clusteren? Ik las wel ergens dat de baby een voorraadje aanlegt voor de nacht, maar of dit echt zo is.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heeft Thirza, in wisselende mate, steeds voor de nacht geclusterd en ik denk dus idd dat het klopt wat gezegd wordt: voorraad opbouwen voor de nacht. Ze pakt om 5 en 6 uur een voeding en gaat dan slapen tot 2-3 uur ('t is een paar weken een stuk heftiger geweest, maar de rust keert weer). Vanaf dan pakt ze weer om de 3 uur, en vanaf 9 uur om de 2 uur weer. Denk dat hier vermoeidheid ook meespeelt: op een gegeven moment is ze moe van de dag, wil ze slapen en pakt ze nog even een laatste voeding en dat waar ze de energie nog voor heeft, ;)

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ook is het gewoon heel knus bij mama,lekker afbouwen,de indrukken van de dag,..denk idd ook dat het een voorraadje opbouwen is.

maar kan ook goed dat het niet zo lang duurd hoor,verschild per baby,..zo wel;lekker aan toegeven,je instaleren op de bank en er niet meer afkomen;)

8. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Zwolle
    Nou ben benieuwd... gister weer de hele middag met haar aan de borst gezeten maar eergister bijvoorbeeld weer niet, toen sliep ze gewoon en kwam ze om de drie uur.
    Gewoon eraan toegeven denk ik...

Deel Deze Pagina