Hoe pak ik dit aan? BV en ver weg werken..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yotsuba, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hoe ga ik dat nou doen?
    In Juli beval ik hopelijk van ons eerste ukje en als dit allemaal gaat met mijn boobs wil ik graag borstvoeding geven.
    Echter hoe ga ik dat doen als ik weer ga werken ?
    Ik ga 3 of 4 dagen werken maar ik woon bijna 1,5 uur reizen van mijn werk af.

Op zich hoeft dit natuurlijk geen probleem te zijn, er is een koelkast op mn werk maar die ziet er niet echt fris uit (zelfs na uitgebreid ontsmet te hebben niet)
    Maar ik ben ook bang dat als het nog warm is als ik weer ga werken en ik zit in een snikhete trein... wat dan?! Lijkt me niet echt fris met flesjes melk in mn tas :(

Dus ehm hoe doen jullie dat? :D

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Na het kolven kan je de bakjes/flesjes melk in een boterhamzakje doen, zodat ze niet vies worden van de koelkast op je werk.

De melk kan je onderweg in een koeltasje met koelelementen vervoeren.

Succes!

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    ik werk op een uur reizen met het ov. Ik heb een koeltasje met vrieselement van Medela. Dat vrieselement heeft een beetje holle kanten waar de flesjes echt een beetje in staan zodat ze echt goed koud blijven. Donderdag was ik nog een uurtje mee gaan borrelen uit het werk en toen ik daarna thuis kwam was mijn melk nog gewoon lekker koud!

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ahja dat is natuurlijk wel een idee ;) koelelementen.. duh.
    Bedankt voor jullie reacties :)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar dan moet er op je werk wel een vriezer(tje) zijn waar je je element in kunt leggen. Dat is bij ons niet op alle vestigingen zo. Wel koelkasten, voor de melk.

Voor in de auto heb ik dan een koelbox die werkt op de sigarettenaansteker, voor de warme maanden en als ik lang moet rijden.

In het ov is dat natuurlijk lastig. In het uiterste geval zou je zelf een klein vriezertje kunnen aanschaffen en dat op je werk plaatsen? Zodat je een goed koelelement of meerdere kunt bevriezen. Daarmee red je het die anderhalf uur dan wel schat ik zo in. En idd, dat koelelement van Medela ziet er erg goed uit.

Als je alleen een gekoeld element kunt meenemen warmt de melk wel wat sneller op denk ik, maar misschien valt ook dat wel mee als je echt een goed isolerend koeltasje aanschaft.

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja het koelkastje op mn werk heeft gelukkig wel ook een klein vriesvakje, net genoeg voor wat koelelementen denk ik
    En als ik dan van die flexibele aanschaf kan ik ze een beetje om de flesjes heen vouwen natuurlijk.

Ik vind Meleda persoonlijk wel erg prijzig vooral omdat ik nog niet weet of ik uberhaupt borstvoeding kan geven (mastopathie, en weet niet hoe dat uitpakt)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb de elektrische van Avent en ik geloof dat de melk 2 uur lang koud blijft met de koelelementen die erbij zitten.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Avent heeft ook erg dikke koeltasjes, tenminste, de dubbele kolf, ik weet niet hoe die van de enkele kolf is/zijn. Maar ik neem aan dat die twee uur geldt als de elementen goed gekoeld (dus bevroren) zijn?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    Bij mijn kolf van medela zit ook een koeltasje met koelelement, volgens de gebruiks aanwijzing zou dat element min. 8 uur voor koeling moeten zorgen!
    Ben een keer op mn werk vergeten dat koelelement in de vriezer te leggen, en aan het eind van de dag was deze inderdaad nog steeds koud! (Die nacht had het koelelement wel in de vriezer gelegen).

11. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook een medela kolf, leg 's avonds het koelelement in de vriezer. Plaats dat 's ochtends in het koeltasje en mijn melk blijft de hele dag koud. Het element voelt zelfs nog koud aan na een volle dag werken!

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Als ik naar een klant ga doe ik mijn melk daar ook niet in de koelkast en dus blijft het de hele dag in mijn Medela koeltasje zitten. Dat blijft inderdaad koud genoeg de hele dag.

Deel Deze Pagina