Ons meisje van bijna 7 wkn spuugde heel veel, was onrustig en had uitslag. Op aanraden van een paar mede forum dames ben ik koemelk ei en soja uit mijn eten gaan halen en ja hoor duidelijk verschil! Vroeg me af of er nog meer meiden zijn die dit doen. Kunnen we tips uitwisselen en elkaar steunen want zal vast af en toe zwaar zijn.... Gern chocola meer bijvoorbeeld!!!!
Heb dat zelf ook gedaan. Kijk ook eens op borstvoeden.info onder het kopje allergie. Staan veel tips op. Heel veel succes!
Yep, hier ook op dieet, mijn dochter reageert ook op koemelk in ieder geval. Mijn zoontje toendertijd ook. Toen op koemelk, ei en sojavrij dieet geweest. Bij provocatie bleek hij alleen op koemelk te reageren. Dus nu bij dochter eerst alleen koemelk weggelaten en zo gaat het goed. Wel moeilijk met Pasen in het vooruitzicht, al die chocola gaat aan mijn neus voorbij, maar alles voor mijn kleine meisje
Borstvoedingsforum.nl :: Index rubriek Allergie Hier zijn veel mama's te vinden. Ook informatie en recepten. Tevens lezen en schrijven diverse contactpersonen van VBN en een aantal LK's mee. Dus echt expertise! Succes
@kwebbelsnoes, idd de chocolade!!! Pff mijn verslaving! Heel mijn zwangerschap vond ik er geen reet aan maar nu weer wel! Ik denk dat ik me met Pasen maar opsluit! Ook geen ei en soja!!! Het is dan denk ik nog te vroeg om al te provoceren. Na hoeveel weken ben jij toen gaan provoceren? Ben jij gelijk na je bevalling al gestopt met koemelk of pas toen je iets aan dochter merkte? @zoe, dank je wel. Zal er vanavond is op mijn gemak naar kijken. Jij ook op dieet dus?
Sukke: ik ben pas op dieet gegaan toen ik merkte dat mijn dochter erop reageerde. Bij mijn zoon ben ik gaan provoceren toen hij 3 maanden was onder begeleiding van een diëtiste.
Hi,nee ik niet maar mijn nichtje wel (koemelk allergie bij haar zoontje) Niet meer trouwens, haar jongste is net 2 en nu is ze gestopt met bv. Dus ik ken wel haar verhalen. Niet altijd even makkelijk maar haar insteek was "wat is die tijd op een heel leven". Met haar zoon gaat het goed trouwens.Ze heeft de laatste maanden voorzichtig eerst wat geprobeerd door zelf wat te eten en de reactie was goed.Nu is ze bezig hem rechtstreeks wat aan te bieden.
Hee leuk, ik ben vorige week begonnen, vanwege onrust en overmatig huilen. Ik merk nog geen verschil maar ze is nu ook verkouden. Ik doe geen soja en eiwit kan ik dat beter wel doen? En puur chocola mag toch wel?
Ik ben bij de oudste een jaar lang op dieet geweest. Begonnen met koemelk/ei/soja vrij en na provoceren bleek ei wel te kunnen. Vanaf 14 maanden kon ik alles weer eten en inmiddels is ze aardig over haar allergieen heen. Jongste reageert tot nu toe nergens op. @2jees, ik zou idd ook ei en soja laten staan. Ik had na 2 dagen een ander kind en ze reageerde het meest op soja.
Ik heb het een maand of 8 gedaan, inmiddels is mijn dochter over de kma heen gegroeid! Super dus En qua chocola zijn er wel alternatieven hoor, pure chocola bevat geen melk bijvoorbeeld. En je hebt ook chocola met rijstemelk, hier bij de AH ligt die bij de natriumarme voeding en de glutenvrije zaken.
Ook soja en eiwit? Eigenlijk kun je dan haast niks meer eten toch.. wat eten jullie dan aan koekjes ofzo?
sojalecithine is meestal geen, vaak zijn de eiwitten de boosdoeners. Qua koek: ontbijtkoek/reepkoek, (volkoren)biscuitjes (ik at meestal Aldi of AH), sommige speculaas kan. Toen ei hier wel kon ook bastognekoeken en jodekoeken. Verder zelf appeltaart en koekjes bakken, appelflappen maken. Voor de lekker at ik ook vaak wel Lays chips naturel (AH paprika kronkels kunnen ook) of een keer sorbetijs. Meeste snoep kan wel, rijstemelkchocola idd.
Dankje. Sojalecithine dus weer wel? Ja naturel chips lekker! Die at ik altijd al omdat wij de smaakversterker 621 ook mijden. Ik heb zojuist Verkade Digestive gekocht, soort biscuit die konden ook. Gelukkig Wajang kan dan ook dus want dat is ook soja lecithine dacht ik. De appelflappen zijn goeie voor het weekend. En puur chocoldehagel kan ook op brood toch? Speculoos ook dacht ik maar was hier uitverkocht rijstmelk vind ik trouwens erg vies.. misschien kan het wel in de koffie dat heb ik eeerd nodig op t moment en zwarte vind ik niet lekker..
Wajang bevat idd sojalecithine maar dat heb ik hier nooit laten staan. Rijstemelk dronk ik ook niet. Ik gebruikte ter aanvulling een multivitamine (ook opletten voor soja) en dronk sinaasappelsap met calcium van appelsientje. De AH heeft apfelstrudel in de vriezer die ook kan. Pure chocola kan vaak wel maar wel even goed lezen of er toevallig toch geen melk of soja in verwerkt zit. Ik eet meestal geen zoet beleg op brood, soms pindakaas. Jam enzo kan natuurlijk ook. Qua vleeswaar moet je even per winkel bekijken. Bij de AH had ik wel een soort of 5 die in elk geval konden. Kips leverworst kan trouwens ook.
Dat is hier ook een beetje een punt. Ik eet namelijk ook geen vlees. Heb vandaag al een multi vit met extra ijzer gehaald. Koekjes, van verkade die niza koekjes kunnen ook en speculaas inde rode verpakking met zilveren letters. Pure chocolade vandaag naar staan kijken maar daar zit cacaoboter in.....? Valt dat er dan niet onder? Ik dacht "boter" dus kan niet! Misschien handig on hier een lijstje te maken met alles wat kan.... Scheelt tijd in de supermarkt.
Producten die ei/ melk en soja vrij zijn; Verkade niza koekjes Markant volkoren ontbijtkoek Markant knäckebröd
Ik at idd Verkade Digestive. Verder ook vaak tapenades voor op brood (even kijken wat er in zit, heel soms zit er kaas door). Qua margarine had ik Becel Light. Ik at idd ook geen soja of ei, maar wel vlees. Als je ook geen vlees eet, zou ik gaan voor veel noten en dingen als avocado. Oh, houmous mag geloof ik ook! Lekker met avocado op brood. Sojalecithine at ik idd wel, dat bevat geen eiwitten en mag dus wel, zit ook in pure chocola.
producten die melk, soja en ei vrij zijn; - Verkade niza koekjes - Verkade degestive - Markant volkoren ontbijtkoek - Markant knäckebröd - Wasa knäckebröd